Motor gestolen en weer terug, geen schadeclaim toegekend via politierechter

Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn. Met zijn verleden bedoelde ik eigenlijk de 2 zaken gecombineerd werden behandeld onder 1 parketnumer.
Ik zal beginnen met de juridisch loket en misschien een consult aanvragen bij een advocaat om te kijken of kans maak voor een schadevergoeding, ook mbt waarborgfonds. Vind het eigenlijk te gek voor woorden dat behalve een veroordeling, ikzelf mag opdraaien voor iets buiten mijn schuld.

Maar waar ik voornamelijk opzoek ben zijn soortgelijke ervaringen hier met civiele zaken?
Thx Astian!

voor het waarborgfonds is het volgens mij niet noodzakelijk dat de dader de kosten voor z’n rekening neemt. Dan is het vooral noodzakelijk dat jij aantoonbaar slachtoffer bent van iets dat door iemand anders is veroorzaakt. Ik zou daar in ieder geval eens aankloppen.
 
Laatst bewerkt:
Je motor is verzekerd, neem ik aan. Neem eens contact op met juridische afdeling van je verzekeraar
Verder ben ik het ermee eens dat je alleen verder komt met degelijk juridisch advies.
In ieder geval is het super k*'t
Veel succes met de afhandeling
 
Een jaar of wat terug was er een MF-er wiens motor werd ontvreemd. Hij heeft toen zelf de dader opgespoord en toen toen de politie niets deed er ook zelf een civiele procedure van gemaakt en gewonnen (volgens mij alsnog zonder resultaat).

Ik kan alleen dat topic niet meer vinden, maar was een uitgebreid verhaal...

voor het waarborgfonds is het volgens mij niet noodzakelijk dat de dader de kosten voor z’n rekening neemt. Dan is het vooral noodzakelijk dat jij aantoonbaar slachtoffer bent van iets dat door iemand anders is veroorzaakt. Ik zou daar in ieder geval eens aankloppen.
Waarborgfonds is niet voor diefstalschades.
Alles was bekend, de naam en woonplaats maar de politie gaf nul op het reces.
Wachten tot ze terug komen van vakantie ;)
 
Een jaar of wat terug was er een MF-er wiens motor werd ontvreemd. Hij heeft toen zelf de dader opgespoord en toen toen de politie niets deed er ook zelf een civiele procedure van gemaakt en gewonnen (volgens mij alsnog zonder resultaat).

Ik kan alleen dat topic niet meer vinden, maar was een uitgebreid verhaal...


Waarborgfonds is niet voor diefstalschades.

Wachten tot ze terug komen van vakantie ;)
Conclusie, steek er geen energie in want je word alleen maar tegengewerkt. Een soort van klokkenluider ben je dan die weggewerkt moet worden.

Nu is het kut, als je je gelijk wilt halen word het nog veel kutter want dan kom je erachter dat de regering er niet zit voor het volk.
En de tweede kamer ook niet.
 
Een jaar of wat terug was er een MF-er wiens motor werd ontvreemd. Hij heeft toen zelf de dader opgespoord en toen toen de politie niets deed er ook zelf een civiele procedure van gemaakt en gewonnen (volgens mij alsnog zonder resultaat).

Je moet er ook niet achteraan gaan en het vervolgens aan de Nederlandse wet overlaten want die is er voor daders, niet voor slachtoffers. Gewoon zo iemand opzoeken en er voor zorgen dat hij 3 maanden alleen nog via een rietje kan eten.

Lost ook je probleem niet op maar je blijft achter met een gevoel van gerechtigheid in plaats van machteloosheid en frustratie, en dat zou voor mij genoeg zijn.
 
Zo gaat het nu eenmaal in Nederland.
En ja, dat is om te kotsen :r

Het slachtoffer moet kosten maken en de dader is in ieder geval op papier vast weer de kale kip.
Nee, dat is hoe het recht werkt. Niemand heeft hem die motor zien stelen en dat kan dan niet bewezen worden. Wel dat hij er op reed. Dat maakt hem schuldig aan heling, maar zegt niets wie de schade heeft toegebracht.

Sneu voor TS, maar wel hoe ons rechtssysteem (gelukkig) werkt en niet op basis van aannames mensen veroordeeld worden.
 
Je moet er ook niet achteraan gaan en het vervolgens aan de Nederlandse wet overlaten want die is er voor daders, niet voor slachtoffers. Gewoon zo iemand opzoeken en er voor zorgen dat hij 3 maanden alleen nog via een rietje kan eten.

Lost ook je probleem niet op maar je blijft achter met een gevoel van gerechtigheid in plaats van machteloosheid en frustratie, en dat zou voor mij genoeg zijn.
Of je huurt een paar ex-woestijnbewoners in, die zwart bij willen beunen.
 
Nee, dat is hoe het recht werkt. Niemand heeft hem die motor zien stelen en dat kan dan niet bewezen worden. Wel dat hij er op reed. Dat maakt hem schuldig aan heling, maar zegt niets wie de schade heeft toegebracht.

Sneu voor TS, maar wel hoe ons rechtssysteem (gelukkig) werkt en niet op basis van aannames mensen veroordeeld worden.
De door de dader aangewezen persoon bestond niet, dus het is een leugenaar dus schuldig.

En onschuldig is makkelijker dan schuldig.
Stel je toch eens voor dat instanties aan het werk moeten om een dader te plukken.
Dat kan toch niet.
 
En dan komen we gelijk bij de hoofdoorzaak, niemand die er optreed in dit land. Zielig vinden is veel makkelijker dan echte oplossingen, en dan kan niemand jou de schuld geven. Het is een gesloten circulair systeem om te wijzen naar andere instanties.
Pak die uitkering af. En kegel hem uit zijn huis.
 
Conclusie, steek er geen energie in want je word alleen maar tegengewerkt. Een soort van klokkenluider ben je dan die weggewerkt moet worden.
Ik geloof dat de bewuste MF-er wel een schadevergoeding toegewezen heeft gekregen maar omdat meneer nergens ingeschreven stond en geen baan had kon er niets verhaald worden. Ga toch nog eens dat topic opzoeken.
 
Dit topic:
Is niet helemaal vergelijkbaar denk ik omdat de eigenaar de motor wilde verkopen en de geïnteresseerde geen legitimatie bij zich had.

Blablabla, eigen schuld dikke bult.
Dat is hier niet het geval.
Maar je kunt wel mooi zien hoe het systeem werkt 👍

En daarvoor hebben we den Haag om daar verandering in te behangen met slimme wetsaanpassingen die in de praktijk werken, maar helaas🤷‍♂️
Nu is er met corona weer een goeie reden om helemöl niets te doen, onder het mom van besmet worden, en veiligheid.
Er is nog maar 1 1/2 paardenkop aanwezig in de kamer, terwijl ze vroeger voornamelijk op hun telefoon loerden.

Worden goed betaald voor hun werk en zitten "veilig" thuis, of ze zijn aanwezig om hun eigen puin weer op te ruimen.

Kabinetten die de laatste 20 jaar alleen maar gevallen zijn op buitenlandse aangelegenheden in apenlanden waar we niets te zoeken hadden, alleen maar om bondgenoten stroop aan de bek smeren, en voor het aanzien van het land, kijk ons eens goed zijn.
Behalve de laatste keer dan, dat was om de toeslagenaffaire.
Eigen burgers in de vernieling helpen, en geen informatie verstrekken.

Doofpot.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic:
Man wat een verhaal.

Zonet contact gehad met Juridisch loket:
1. Advocaat inschakelen voor het achterhalen van adresgegevens van de heler.
2. Dagvaarding laten checken door de advocaat of alles goed staat.
3. Dagvaarding uitsturen plus afspraak inplannen voor de zitting (Civiele rechter)
4. zaak en uitspraak kan enkele maanden duren en bij gewonnen zaak een deurwaarder inschakelen want het blijkt idd dat waarborgfonds dit niet behandeld omdat de eerdere uitspraak 20 jaar nog kan verhalen.

Ga dit gewoon verder oppakken, het gaat me niet perse meer om de schadevergoeding (kale kip verhaal), is een principe kwestie geworden.
Ik ga zo eerst van mn weekend genieten en goed zuipen! Goed weekend y'all!
 
wat? schadevergoeding of geld terug krijgen, zoals met die toeslagenaffaire? nou, vergeet het maar in dit maffiose landje. daar moet je minstens minister (president) of koning voor zijn. dan wel
 
Ik zou voor de geleden schade in ieder geval iets van bevrediging halen. Trap die heler helemaal in elkaar en zorg dat het niet bewezen kan worden dat jij het gedaan hebt. Dus eerst twee getuigen regelen die zeggen dat je bij hun was gedurende het voorval. En draag handschoenen, iets met DNA. Oog om oog.....
De meeste wetten zijn er niet VOOR ons maar TEGEN ons.🤔😉
 
wat? schadevergoeding of geld terug krijgen, zoals met die toeslagenaffaire? nou, vergeet het maar in dit maffiose landje. daar moet je minstens minister (president) of koning voor zijn. dan wel
Ahh Rider niet zo negatief hé, in dit kikkerlandje valt heus wel mee... Ben koning op 2 wielen😂😂😂
 
Nee, dat is hoe het recht werkt. Niemand heeft hem die motor zien stelen en dat kan dan niet bewezen worden. Wel dat hij er op reed. Dat maakt hem schuldig aan heling, maar zegt niets wie de schade heeft toegebracht.

Sneu voor TS, maar wel hoe ons rechtssysteem (gelukkig) werkt en niet op basis van aannames mensen veroordeeld worden.
Het is idd hoe het recht werkt: niet.

Als er een gegronde reden is om aannames voor waar aan te nemen, moet je de benadeelde maar laten aantonen dat het niet waar is.

Dus de persoon die op een gestolen motor rijdt incl verbroken slot laten opdraaien voor de schade. Evenals de heler waar meerdere onderdelen van gestolen motoren in onderdelen worden gevonden. Ook als ie 'm net voor 100 euro van een junk heeft gekocht.

Recht is gewoon vaak krom.
 
Ik snap iets niet

je weet nou toch wie de dader is en waar hij (of zij?) woont

Nou dan
Nope, je krijgt geen adresgegevens als je geen advocaat bent. Je krijg alleen initialen en achternaam plus hij is uit z’n woning getrapt dus nadat die vrij komt, komt die bij 1 van de 2 opvangplekken. Reclassering had ook aangegeven dat hij geen woning krijgt ivm woningnood hiero.


Plus, ik ga hem niet opzoeken, het gaat om een materieel iets waar die met z’n poten van af had moet blijven. iedereen die hier zo graag een keyboard warrior wil spelen van “sla hem in elkaar en huur paar gasten”, laten we gewoon normaal doen guys.

Ik ga gewoon een advocaat inschakelen, dagvaarding sturen, afspraak bij rechtbank en dit winnen. Daarna komt er een no cure no pay deurwaarder inzetten en 🖕 hem, puur principieel en zakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd hoe het recht werkt: niet.

Als er een gegronde reden is om aannames voor waar aan te nemen, moet je de benadeelde maar laten aantonen dat het niet waar is.

Dus de persoon die op een gestolen motor rijdt incl verbroken slot laten opdraaien voor de schade. Evenals de heler waar meerdere onderdelen van gestolen motoren in onderdelen worden gevonden. Ook als ie 'm net voor 100 euro van een junk heeft gekocht.

Recht is gewoon vaak krom.
Blij dat we dat neanderthalerrecht hier niet hebben :-)

Offtopic : hoe vaak heeft de rechtspraak zich tegen jou gekeerd?
 
Juist, omdat zij veel beter weten hoe het in de praktijk werkt en dat vinden ze een geaccepteerd risico. Als hij een week mank loopt blijft veel beter hangen, misschien eens achter de oren krabben. Dat risico is minder snel geaccepteerd.
Ik doe op basis van ervaringen geen aangifte meer masr los het op mijn manier op. Sneller en beter resultaat. Tuig moet je aanspreken in hun eigen taal.😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan