Motor gestolen en weer terug, geen schadeclaim toegekend via politierechter

Juist, omdat zij veel beter weten hoe het in de praktijk werkt en dat vinden ze een geaccepteerd risico. Als hij een week mank loopt blijft veel beter hangen, misschien eens achter de oren krabben. Dat risico is minder snel geaccepteerd.
Ik doe op basis van ervaringen geen aangifte meer masr los het op mijn manier op. Sneller en beter resultaat. Tuig moet je aanspreken in hun eigen taal.😋
Helemaal mee eens
 
Mijn dochter werd door haar ( vriendje) mishandeld,rechtzaak geweest,milde straf
Toen zocht hij mijn dochter weer op,maar toen heb ik hem een bezoekje gebracht,en nooit geen last meer gehad
Hij kan ze eigen ook beter nooit meer laten zien,maar dat heeft hij nu wel begrepen
 
Mijn dochter werd door haar ( vriendje) mishandeld,rechtzaak geweest,milde straf
Toen zocht hij mijn dochter weer op,maar toen heb ik hem een bezoekje gebracht,en nooit geen last meer gehad
Hij kan ze eigen ook beter nooit meer laten zien,maar dat heeft hij nu wel begrepen
Als je er nooit geen last meer van hebt dan heeft het dus niets geholpen
;)
 
Ik ga gewoon een advocaat inschakelen, dagvaarding sturen, afspraak bij rechtbank en dit winnen. Daarna komt er een no cure no pay deurwaarder inzetten en 🖕 hem, puur principieel en zakelijk.
Ik begrijp wat je bedoelt. Prima dat je het zo probeert.

Alleen:
- het interesseert niemand wat
- kost je een hoop geld
- kortom: kansloos
 
De praktijk is dat een zaak voor €3500 voeren meer kost dan het ooit gaat opleveren. Een het is maar de vraag of het bedrag wordt toegewezen. Ik zou passen voor de principekwestie en het geld in iets op 2 wieken steken.
 
Er is van mij wat gestolen. Ik mag bij gratie god na drie dagen aangifte komen doen. Daar blijft het voorlopig bij. Ik ga zelf op onderzoek uit en vind duidelijke aanwijzingen. Ik ga dat melden bij de politie. De leidinggevende meld dat ze er niets mee gaan doen. Ik meld dat ze dus niet moeten gaan zeuren als ik dat wel doe. Dan zegt ze dat ik dat niet mag. Samen met de huisbaas open ik de kamer waar ik het sterke vermoeden heb dat mijn gestolen spullen staan. En dat was ook zo. Wij blijven buiten staan en bellen de politie. Die nemen de spullen in beslag. Ik ga vervolgens naar het politiebureau om mijn spullen op te halen. Krijg ik niet mee, de dief moet eerst een afstandsverklaring tekenen.
Je denk toch niet dat ik nog ooit de politie bel.😭😤🤪
En jullie blijven nog steeds geloven in onze rechtspraak, die overigens in Groningen anders is als in Deventer of Heerlen. Ik geloof er maar in 1, die van mezelf. Mits dat kan.
 
Bij mij werd er ingebroken in mijn bedrijfsbus op sinterklaas avond,de zijruit er uit en mijn alarm ging af,ik was razend snel beneden maar de dader was gevlogen
De volgende dag aangifte gedaan,ik moest maar even plaatsnemen in de wachtkamer,daar hoor ik ze alleen maar praten over sinterklaas avond,na 20 minuten mocht ik binnen komen om mijn verhaal te doen en de agente vertelde mij dat er iets tussen door kwam,ik kon niet laten om te zeggen dat hoorde ik ,was sinterklaas.
Toen heeft ze met een chacharijnig gezicht mijn verklaring afgenomen en vertelde dat het waarschijnlijk geen prioriteit had
Dagen later kreeg ik bericht,niet in behandeling genomen.
Politie gaat liever met 7 wagens achter iemand aan die voor €45 getankt heeft en niet betaald
Ik hoor altijd maar ze doen heel veel goed werk,maar ik denk er duidelijk anders over,ze zijn te beroerd om een verklaring af te nemen want dan moeten ze zoveel type,als je aangifte wil doen proberen ze dit ook altijd uit je hoofd te praten
 
Echt, wat een verhalen _O-

En jullie geloven dat de politie er zelf nog in gelooft?
Lijkt me niet anders maakten ze wel meer zin.
Is ook logisch als je aangiftes typt en de leidinggevende flikkert ze daarna in de prullenbak wegens geen prio, past niet in de planning vanwege meer personeel is er niet.
 
Holy shit jullie geloven niet wat er is gebeurd; Ik kreeg een brief met dat er een herziening is geweest, de rechter heeft de griffier verslag nog een keer doorgenomen en toch de schadevergoeding toegewezen en bij een andere zitting van deze heler dat besloten.
Ik had nog niks gedaan en nu gaat de CIJB achter de schadevergoeding van een kale kip.

BTW een civiele procedure kost bijna niks, vooral als je daarvoor al verzekerd bent.
 
Mooi, de CIJB is een behoorlijk lastige om achter je aan te krijgen.
Dus misschien zie je nog wat terug van je centen.
 
Bij mij werd er ingebroken in mijn bedrijfsbus op sinterklaas avond,de zijruit er uit en mijn alarm ging af,ik was razend snel beneden maar de dader was gevlogen
De volgende dag aangifte gedaan,ik moest maar even plaatsnemen in de wachtkamer,daar hoor ik ze alleen maar praten over sinterklaas avond,na 20 minuten mocht ik binnen komen om mijn verhaal te doen en de agente vertelde mij dat er iets tussen door kwam,ik kon niet laten om te zeggen dat hoorde ik ,was sinterklaas.
Toen heeft ze met een chacharijnig gezicht mijn verklaring afgenomen en vertelde dat het waarschijnlijk geen prioriteit had
Dagen later kreeg ik bericht,niet in behandeling genomen.
Politie gaat liever met 7 wagens achter iemand aan die voor €45 getankt heeft en niet betaald
Ik hoor altijd maar ze doen heel veel goed werk,maar ik denk er duidelijk anders over,ze zijn te beroerd om een verklaring af te nemen want dan moeten ze zoveel type,als je aangifte wil doen proberen ze dit ook altijd uit je hoofd te praten

Om een beetje in te pikken. Lang verhaal kort:
Klant van mij zijn Range Rover wordt gestolen. Gelukkig heeft de wagen een tracking alarm, echter, van de radar verdwenen bij meermaals te checken wat de locatie zou zijn.
Na zes weken dacht de man: "laat ik het nog even controleren." De wagen verscheen weer op de radar met locatie in Ghana (gedetailleerd adres).

Werd letterlijk gezegd dat het geen prioriteit had en dat ze zich daarmee niet zouden bezig houden, terwijl je zwart op wit kan aantonen waar je kar staat. Weet niet of ik moet lachen of huilen.
 
Om een beetje in te pikken. Lang verhaal kort:
Klant van mij zijn Range Rover wordt gestolen. Gelukkig heeft de wagen een tracking alarm, echter, van de radar verdwenen bij meermaals te checken wat de locatie zou zijn.
Na zes weken dacht de man: "laat ik het nog even controleren." De wagen verscheen weer op de radar met locatie in Ghana (gedetailleerd adres).

Werd letterlijk gezegd dat het geen prioriteit had en dat ze zich daarmee niet zouden bezig houden, terwijl je zwart op wit kan aantonen waar je kar staat. Weet niet of ik moet lachen of huilen.
Enigste prioriteit van de politie is bonnen schrijven,verder heb je niets aan ze
 
Het is simpel,jullie kosten de Staat geld,bekeuringen leveren geld op,einde verhaal:W
 
Even los van het neerhalen van de dienaren van Hermandad het volgende. Een tracking alarm werkt alleen in een open omgeving. Zo gauw deze ingeblikt is in een container kan die niet meer gelokaliseerd worden, kooi van Faraday.
Op het moment dat die Range Rover in Ghana weer uit de container kwam kon er weer contact gelegd worden.
 
Even los van het neerhalen van de dienaren van Hermandad het volgende. Een tracking alarm werkt alleen in een open omgeving. Zo gauw deze ingeblikt is in een container kan die niet meer gelokaliseerd worden, kooi van Faraday.
Op het moment dat die Range Rover in Ghana weer uit de container kwam kon er weer contact gelegd worden.
Ja en om nou ff naar Ghana te vliegen is ook weer zowat,ook is de lokale politie net zo corrupt
als de dieven,dus daar hoef je ook niks van te verwachten.
 
Even los van het neerhalen van de dienaren van Hermandad het volgende. Een tracking alarm werkt alleen in een open omgeving. Zo gauw deze ingeblikt is in een container kan die niet meer gelokaliseerd worden, kooi van Faraday.
Op het moment dat die Range Rover in Ghana weer uit de container kwam kon er weer contact gelegd worden.
Verder heb je op de Atlantische Oceaan weinig telefoonbereik.
 
Even los van het neerhalen van de dienaren van Hermandad het volgende. Een tracking alarm werkt alleen in een open omgeving. Zo gauw deze ingeblikt is in een container kan die niet meer gelokaliseerd worden, kooi van Faraday.
Op het moment dat die Range Rover in Ghana weer uit de container kwam kon er weer contact gelegd worden.

Euhm, ja, weet ik wel. En je punt precies is?
Logisch inderdaad dat hij na zes weken boven water komt. Minder logisch dat niemand iets wilt doen.

Wel een lastig verhaal, want de nieuwe Range Rover wordt maar aangekondigd eind oktober, en zal een lange leveringstermijn hebben bovenop de schaarste die er zal zijn. Vandaar de twijfel met een Approved D300 HSE X-Dynamic Defender 110. Al zit die fiscaal niet zo goed en de nieuwe Range komt met 20 g/km CO2 wat een pak beter scoort fiscaal (keurig voor de bijtelling, zoals jullie dat noemen).

Enfin, first world problems.

Faraday of niet, geld genoeg of niet, toch zuur als je op je InControl Secure-app ziet waar je kar van +100k staat, en niemand wat doet of nog maar blijk geeft iets te willen doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan