Motor gestolen ....hoe kom je er achter.

kawasnol

MF veteraan
23 aug 2004
5.760
0
omgeving Gouda
Kan iemand mij vertellen hoe je er achter kan komen of een motor op
DUITS KENTEKEN gestolen is of niet....

Ik heb al naar de Douane en RDW gebeld maar hun kunnen mij dat niet vertellen omdat ze dat niet mogen vrijgeven.

mijn laatste optie is de polizei bellen...maar ik zou niet weten of ze daar aan mee willen werken...

wie o wie kan mij helpen...
 
ja ja leuk allemaal
maar ik wil een motor aanschaffen die afkomstig is uit Duitsland en wil eerst weten of deze gestolen is ja of te nee!!
 
Je wil een fiets op Duits kenteken kopen en vraagt je af of het een gestolen fiets betreft :?

Duitse RDW bellen?

Edit:
Ja dus :P

 
ok en nu een telefoonnummer van de Duitse Polizei BITTE!!! :+ :+

KS weet even niet goed de polizei te benaderen, khad immers een onvoldoende op eindexamen

en wat is de naam voor de Duitse RDW dan :? :?
 
Als je naar de politie gaat dan is daar (als het goed is :+ ) een nummer bekend van de douane bij een van de grensposten bij Duitsland. Daar kunnen ze binnen enkele minuten bij de duitse politie checken of er wat mis is met een kenteken.
 
Gewoon Nederlandse politiepost in de buurt van de Duitse grens bellen. Die hebben goede banden met hun Duitse collega's en willen je vast wel helpen.
 
Ik denk dat je gewoon het algemene nummer van de politie kunt bellen en vragen of ze je willen doorverbinden cq een telefoonnummer hebben voor je. Als je het even uitlegt is er geen probleem. (het 0800-tuig nummer (0800-8844))
Ze bijten niet en kunnen je best verder helpen. Bij de motor moet een fahrzeugbrief zitten en een tuv papier (soort apk). Verder weet ik niet of ze eenzelfde systeem hebben met kenteken deel 1,2&3 (volgens mij is dat die "fahrzeugbrief"). Het TUV keuringspapier heb je nodig bij het invoeren (maakt het een stuk makkelijker) en bovendien moet je even nakijken of die uitvoering die je wilt kopen een typegoedkeuring heeft in Nederland.
Bij de Douane kunnen ze je precies aangeven wat je nog meer nodig hebt en waar je op moet letten aan wat er voor papierwerk bij moet zitten.

Eerst even goed uitzoeken of hij wel ingevoerd mag worden voordat je hem koopt. (het is bij mij een "zwaailampje" als de motor nog niet is ingevoerd, moet niet echt een groot probleem zijn en de huidige eigenaar moet een erg goed excuus hebben om het zelf niet te hebben gedaan.)

Zo, erg veel haakjes, maar pas dus op!! Succes.
 
De nederlandse politie kan van alle voertuigen uit de Schengenlanden(dus ook duitsland) zien of een voertuig gestolen is. Ze kunnen echter geen tenaamstelling doen. Dus de politie in je eigen woonplaats bellen via 0900-8844.
 
Ze kunnen je niet eens vertellen of een Nederlandse wagen gestolen is als je met het kenteken aankomt zetten. En dan gaan ze dat met een Duitse wel doen?

Nee, denk dat de enige optie de TUV in Duitsland is of de politie in Duitsland. De Nederlandse agenten kunnen of mogen je daar niets over zeggen. :?
 
als je de papieren er niet bij krijgt, is hij toch niet gestolen????????
al thans niet voor mij....

Dat dacht ik dus net andersom...

Volgens mij issie juist wél gestolen als je de papieren er niet bij krijgt.. O-)
 
He he eindelijk heeft iemand mij de juiste info gegeven...ik heb het nummer van de duitse Douane ...kijk daar heb ik wat aan!!

nog bedankt!! :} :} :} :} :} :}
 
He he eindelijk heeft iemand mij de juiste info gegeven...ik heb het nummer van de duitse Douane ...kijk daar heb ik wat aan!!

nog bedankt!! :} :} :} :} :} :}


Als de verkoper de Farhzeugbrief kan overleggen,
is er vaak niets aan de hand, hij moet hem nl;ook afmelden .
Mocht je noch twijfelen, motor en frame nummer overleggen bij de Polizei
Die zeggen dan haar fijn wat, of gestolen of niet.
Dus gewoon Duitse Politie.
 
Als de verkoper de Farhzeugbrief kan overleggen,
is er vaak niets aan de hand, hij moet hem nl;ook afmelden .
Mocht je noch twijfelen, motor en frame nummer overleggen bij de Polizei
Die zeggen dan haar fijn wat, of gestolen of niet.
Dus gewoon Duitse Politie.

nee he wat een ongelofelijke moeite om er achter te komen

ikke dus gebeld met de polizei:

nein das ist prive das mochte ich nicht sachen!!
du mut die polizei in Holland anrufen

zo gezegt zo gedaan politie in Nederland gebeld:

nee hoor wij kunnen geen buitelandse framenummer nachecken, maar als u het niet vertrouwt zou ik de motor gewoon niet kopen B|

das toch omgekeerde wereld of niet doe je de moeite om iets te checken voor je de mist in gaat kom je er gewoon niet eens achter :( :(
 
Als de verkoper de originele Farhzeugbrief kan overleggen +farhzeugbrief en Laatste TUV keuring is er niets aan de hand.
Samen met de verkoper naar het abmelde-amt(gemeentehuis) en de motor afmelden.
Heeft hij daar weinig interesse in,dan de motor niet kopen............
Zo simpel is dat................
 
Okee, okee, ik ben er uit.......

Je belt een willekeurige 'Polizeidienststelle' op en geeft aan dat je een motor hebt met kenteken '?????' waarvan je denkt dat ie gestolen is.......

Hebben ze een Duitsland-breed register voor waarin elke 'Polizeidienststelle' en check kan doen. Wees wel bedacht op kritische vragen van de 'Polizebeambter' voordat ie een kijkje gaat nemen. Twijfel je dan nog dan moet je de verkopende partij maar vragen om de 'Fahrzeugbrief' te overleggen. Heeft ie die niet of er zitten onduidelijke aantekeningen en pennestreken op>>>>>>>>>afblazen en niet doen.

Af en toe zijn duitse kennissen best handig, vooral als ze bei de Polizei werken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan