Motor: ik weet het niet meer zoveel keuze

ik hoor verschilende goede meningen en inderdaad de cbf 600 s is leuk ik les op de cbf 500
en sv blijf leuk maar de gsx 650 f is mooi maar net ff boven mij budget
maar de grootste tip blijf

PROEFRIJDEN

mensen bedankt voor alle snelle reacties hier ik hoor het verder wel wat idereen nog weet
 
Ik weet niet of je er zelf al eens op hebt gezeten maar ik pas er prima op met mijn 1.85 hoor. Ik rij nu op een Ninja 250r en zelfs daar pas ik gewoon op met mijn benen netjes in de inkepingen naast de tank. Dus altijd eerst passen/proefrijden, maar dat zou ik bij al die motors eens doen en kies dan welke je fijne vind.

1.85 past ook net ja, 1.86 daarentegen :N
 
ik hoor verschilende goede meningen en inderdaad de cbf 600 s is leuk ik les op de cbf 500
en sv blijf leuk maar de gsx 650 f is mooi maar net ff boven mij budget
maar de grootste tip blijf

PROEFRIJDEN

mensen bedankt voor alle snelle reacties hier ik hoor het verder wel wat idereen nog weet
:^
Dan weet je snel genoeg wat je lekker vindt rijden en welke opties er overblijven...
 
SV650 natuurlijk! Lekker koppel onderin dus niet al dat gejank om een beetje vermogen te hebben.
:Y
Heb nu zelf een gsxr1000 en daarvoor een zx6r maar ik mag altijd graag een stukje rijden op de sv van mijn vriendin. Niet te sportief, dus je zit is goed (ben zelf 1.83). Maar als je eens lekker wilt rijden is hij snel een heel makkelijk te berijden.
 
Tsja, ik heb aan het begin van dit seizoen voor dezelfde keuze gestaan....
Eigenlijk ook de zelfde motoren...Heb toen proefgereden op een Hornet 600, was een mooie ervaring als 1ste motor na de lesmotort.

Een week later stond er een mooie Sv (n) bij mij in de buurt....Gelijk eropaf gegaan en opgestapt voor een proefrit: Gelijk verkocht.....Het meer 'rauwe' karakter van de motor, het koppel en natuurlijk het geluid gaven voor mij de doorslag....

Ik ben trouwens 1.91m, en heb in ieder geval tot 350km aan een stuk nergens last van...!

Succes met de keuze! *D
 
Heb zelf sinds juli mijn rijbewijs en ook voor hetzelfde vraagstuk gestaan. Ik heb een weekend een nieuwe fazer gehuurd en was snel verkocht. In de week erna ook nog proefritjes gereden op verschillende andere motoren maar de fazer bleef steeds naar voren komen.

Dus ben op zoek gegaan naar een fazer en eentje gevonden uit 2001, echt geen seconde spijt van de aankoop. Ik rij nu bijna elke dag naar mijn werk op de motor. Naast woon werkverkeer maak ik regelmatig heerlijke tochtjes, en ook dan is de fazer een fijn gezelschap. Ik ben erop gaan zitten en geen moment het gevoel gehad dat ik de motor niet onder controle kon houden.

Maar denk wel dat een motor iets persoonlijks is, dus hierboven mijn ervaring en vooral proefrijden dan kom je erachter wat je een prettige motor vind.
 
Ik heb een schitterende motor te koop. Ik weet niet of 4.500,- euro echt je max is, maar anders zit deze inderdaad boven je budget.

Suzuki GSX-R 750 K1, blauw-wit

Het is een supersport, maar de polsbelasting is echt miniem. De motor is overigens ook echt super geschikt voor langere personen.
 
allemaal mooie fietsen, en rijden is weten...

zelf rij ik woon/werk en tour met de SV650s, heerlijk motor en zeer geschikt als beginner de SV is namelijk best vergevelijk. Ook als ervaren bestuurder een heerlijke stuur fiets.

ik ben 1.92m en heb totaal geen problemen met de SV (uit 99 trouwens) maar een vriend die even lang is zit met zijn knieen op de "vouw" van de tank.. het ligt er dus een beetje aan hoe je lengte in elkaar steekt (lees lange benen of lang bovenlijf)

Ook met touren nog nooit problemen gehad met de houding. sommige mensen hebben wel moeite met het clip-on stuur... dus wederom.. proefrijden
 
het is een mooie motor maar is naked en dat vind ik niet zo sorry
maar iedereen alvast bedankt voor al die reacties en zo snel binnen nog geen 2 dagen super
 
Ik heb ook nog wel een Falco in de aanbieding, misschien is dat wat voor je
full
 
sje.. ik ben 1.90 en pas op een zxr400
dus ga me niet vertellen dat je op zo'n motor niet past _O-
misschien zit het minder fijn..
maar niet passen? is mij nog niet echt gebeurd.. *O*
hiervoor zelfs een RS125 gereden met 1 meter 90..
en ook dat paste! :] als je je er maar fijn op voelt
 
ik weet het de sv blijft een mooie motor en de falco sorry niet mijn smaak
ik denk toch meer aan de sv en de cbr 600 f als ik het zo hoor van iedereen
maar weet het nog steeds niet moelijk maar testritten maken weet ik meer en dat hoop ik 1 week naar de 18e noevember te gaan doen want dan heb ik me laatste examen heb ik net in de bus van me rijschool
 
een sv650 is wat je nodig hebt... sportieve straat motor met karakter, die je probleemloos kunt rijden totdat je ervaring opdoet (daarna ook). alle bouwjaren zijn legaal naar 25kW te tunen, mocht het nodig zijn. bovendien, er zijn een paar sv rijders hier gevallen met niet bepaald lage snelheden en behalve een kapotte spiegel, gebroken voetsteun en gescheurde kuipen is er niks aan de hand. probeer met andere motoren te vallen en je betaalt je scheel om de schade te herstellen. verder is onderhoud aan deze motor prima te doen mits je goed gereedschap hebt. ook het laten doen valt wel mee. keuze zat als het gaat om aftermarket delen (meer dan bijna elke motor dan ook) en bewezen techniek.

verder is er een naked sv650 maar ook een sport versie. eentje met abs, eentje zonder. en de opties gaan zo maar door..
 
ik ben 1:90 lang en heb een fazer

zoals eerder gezegd is hij in de lage toeren rustig "niet mak" kom je boven de 7k dan gaat hij leven en boven de 10 is hij echt wakker. heb er nog maar heel kort op gereden want heb A-tje nog niet, maar het is wel een sportieve zit, als je het vergelijkt met je les motor (waar je zowat rechtop zit) dan lig je voor het gevoel over de tank heen (is niet zo, maar zo voelt het)
 
Fazer is ook mijn eerste fiets geweest, zoals eerder al geschreven is hij heel goed beheersbaar, maar niet saai, in de lagere toeren en kun je er sportief mee rijden in de hogere toeren.
Ik zet hem nu in de verkoop omdat ik er te weinig tijd voor heb om op te rijden.

Fazer 600 (2003)
 
Laatst bewerkt:
Sta opzich ook voor dezelfde vraagstukken, maar idd hoe is het gesteld met de CBR(600) F? Zijn er redelijk veel van op de markt, maar hoor er hier weinig mensen over. Heb zelf liever een iets te grote motor dan waar ik op moet kruipen.. (eig prefereer ik 2cil)
 
Laatst bewerkt:
het valt me op dat de meesten hier maar al te graag hun eigen merk brommertje aanprijzen..
 
volgens mij moeten er ook zaken aan de orde komen als :

verkrijgbaarheid en prijzen van onderdelen ,
kostprijs van onderhoudsbeurten ,
specifieke storingen gerelateerd aan merk en type,

is er vraag naar , ivm inruilen na verloop van tijd ,

hoe zit je er op ivm met lengte ,...hoe zit iemand achterop ,

bottempower..... of koppel hoog in toeren ....

Je kunt ook bijv een all-round motorclub in de buurt bezoeken en daar je licht 'ns opsteken ,
...en pas daarna een proefritje bij een dealert maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan