Motor keuzen

Blastfire

Rookie
24 mrt 2020
1
0
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen met een motor keuze, ik ben 1.93m lang en het is heel lastig om een fijne naked bike te vinden waar ik lang op kan zitten zonder pijn klachten.

Ik heb de kawasaki z900 getest en deze is opzicht wel nice alleen mijn prijs kaartje is max 7k voor de eerste motor denk dat ik zelfs lager moet gaan.

Alvast bedankt.
 

Lees jezelf eerst even in. Wat vind je mooi? Het is lastig te bepalen voor iemand anders. Er zijn ook tal van opties om een motor aan te passen aan je lengte (rearsets, zadel aanpassingen..) Dus het is zo lastig voor het gemiddelde forumlid om te bepalen wat de goede motor voor jou is.
Bijvoorbeeld ben ikzelf 1,95, maar rij al 5 jaar op een Monster. Ideaal? Nee. Leuk? Ja. Het zal altijd een compromis zijn.

Deze site kan je btw gebruiken om een idee te krijgen wat je houding is op de gekozen motor: Motorcycle Ergonomics
 
Hier ga je krijgen dat iedereen reclame maakt voor zijn eigen motor. Er zijn tig nakeds waar je lekker op zit. Kijk wat je leuk, mooi en betaalbaar vindt en ga dan rondvragen in de modellen-topics hoe de zithouding is.

Om dan meteen mee te geven hoe mijn eigen motor bevalt :+ . FZ1N, ben zelf 1.86. Ik kan het lang volhouden en mijn benen hebben een acceptabele hoek, denk bij 1.95 dat je krap komt te zitten.
 
Fysiek de grootste naked zal denk ik een BMW R1200R zijn? Maar als je te lang bent voor een naked moet je voor een ander type motor gaan waar je wel lekker op kan rijden.
 
Van horen zeggen zijn de V2 Aprilia Tuono's ook erg ruim en dan kosten ze ruim onder je budget. Zit zelf voor een V4 te kijken, maar dan zou er wel een andere rearset op komen.
 
Allroads zijn over het algemeen wat hoger en kunnen ook nog wel verhoogd worden. Misschien daar eens een stukje op testrijden? Daar kan het ruitje ook vanaf als je graag met je bakkes in de wind wil zitten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan