Motor kopen met kenteken en dan zonder het kenteken

Het is inderdaad weer veranderd zie ik nu.
Wat had jij als bewijsstuk?
Het lijkt mij een stuk ingewikkelder dan exporteren
Een paar foto`s van de motor en de papieren bijgevoegd maar dat is waarschijnlijk niet eens nodig.
Hij staat op naam en de eigenaar krijgt bericht van het rdw
 
Als jij een uitkering hebt, mag jij gewoon bezittingen en vermogen hebben. Raar verhaal dus. Tenzij je boven een bepaalde grens uitkomt.

En als jij die motor voor 600 euro koopt, zorg dan voor een aankoopovereenkomst en een betaling per bank zodat je kunt aantonen dat dat ding maar 600 euro waard was en je er dat voor betaald hebt. Inclusief screenshotje van de advertentie erbij. Dan kun je een en ander aantonen.
Als je bijstand hebt is de waarde van je bezittingen wel van belang; te hoog = geen bijstand
Iemand die arbeidsongeschikt is door een chronische ziekte krijgt neem ik aan een WAO/WIA-uitkering. Bij die uitkering wordt niet gekeken naar je bezittingen, wat je nu of in de toekomst bezit speelt geen enkele rol.
 
Een flesje water is een bezitting. Een zeiljacht van 30 meter is ook een bezitting.
Je begrijpt toch wel wat MrDanger bedoelt, of echt niet?
Had het al iets aangepast. Maar zoals MrDanger het stelde, kan ie geen motor bezitten. En dat is onjuist.
Wel kan het consequenties hebben, zoals bijv. een kkwijtschelding van de gemeentebelastig die ie wellicht wel kan schudden mogelijk.

Maar zolang de motor niet al te duur is qua aanschaf en binnen het aanschafpatroon valt van iemand met weinig vermogen zal het wel meevallen. En dan kan die motor van 600 euro opeens best. Moet ie alleen zorgen dat dat aankoopbedrag van 600 euro aantoonbaar is, zodate daartegen in verweer kan gaan als de gemeente zegt dat ie 1500 euro waard is. Aankoopbon, kopie advertentie, bankbetaling dus ;)

En desnoods als ie m kan overnemen van een bekende wat afspreken. Advertentie, lage(re) prijs die verklaarbaar is. Achterstallig onderhoud, schade, enz. duidelijk vermeld.
 
Lees ik nu ergens overheen of denken jullie allemaal te moeilijk?

Jij koopt de motor van de verkoper, en laat hem 'tijdelijk' bij de verkoper staan.
Verkoper gaat met papieren naar het RDW, levert kenteken en papieren in en vermeld erbij dat het voor de cross gebruikt gaat worden.
Verkoper krijgt bewijs van inlevering van kenteken.
Jij gaat terug naar verkoper, en haalt de crosser op met het bewijs van inlevering van kenteken.

(ok, hoe je hem dan weg haalt is een ander verhaal, busje/aanhanger etc)

Ben je ergens aan het crossen, en je krijgt controle?
Frame nmr staat er nog keurig is, en oom agent kan zien dat het kenteken is ingeleverd (of je laat direct het bewijs van het RDW zien)
Wel hopend voor je dat je op een terrein rijdt waar het toegestaan is..
Anders heb je alsnog problemen..

Of denk ik te simpel?
Daar gelaten of het verstandig is om op een openbare weg te gaan 'crossen' etc
 
Wegslijpen kan, maar krijg je ooit controle op het voertuig hoe toon je aan dat ie niet gejat is?

Kentekens staan weleens los te koop idd voor crossers. Frame misschien naar de schroot gebracht. Ik zou geen gedonder willen hebben.


Ik heb ooit een persfiets gehad. Dat kan ik inmiddels wel melden.
Die is gered van de shredder (niet legaal natuurlijk) door iemand. Toen ik hem kocht (racer) kwam ik daar pas achter.
Dat was een R1 met chassis 00000002 oid. Ding mocht nadrukkelijk nooit op kenteken aangevraagd worden...
Dus verzekeren ging niet. Dus maar op inboedel gedaan. En bij aanhouding met controle..tsja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan