Motor, koppeling en Rem handels kopen !!!

Karel015

Rookie
13 sep 2020
24
4
Hallo,

Ik weet dat veel hun handels op hun motor via Ali of wish kopen. Ik heb een leuke paar gezien voor ongeveer €45,- en wil weten of er meerdere ervaring hebben met Chinese handels graag wil ik weten of het opzich te doen is, en hoe jullie het hebben ervaart...
 
Tja persoonlijk zou ik geen Chinese hendels kopen. Als is het maar omdat het een vitaal onderdeel van een motor is. Ben je net bezig met remmen of koppelen, geeft je hendel de geest..... Ze passen vaak wel maar wiebelen, of er zit veel ruimte/beweging in.

Investeer gewoon in een paar goede hendels zoals V-trec, heb je voor 120 euro een setje van Duitse TUV kwaliteit.

Maar dit is mijn mening, er zijn heus wel onderdelen die je bij een ALI kan bestellen voor je motor, maar doe dan optisch.
 
We hebben in Europa een heleboel regels voor vanalles en nogwat. Een deel daarvan is bedoeld om te voorkomen dat er (gevaarlijke) rommel op de markt komt.

Als jij zelf via Ali koopt, omzeil je alle Europeese regels en ben je zelf verantwoordelijk als 'importeur' om zeker te stellen dat eea aan de regels voldoet. Dat is natuurlijk onbegonnen werk, maar zorgt daarmee wel voor grote risico's.

Persoonlijk koop ik dan ook niks op Ali, maar als je er wat koopt zou ik er zeker niks halen dat enigszinds een veiligheidsfunctie heeft.
 
Je remhendel zou ik sowieso niet doen aangezien dat nog wel eens van levensbelang kan zijn :+
Koppeling is nog discutabel. Maar zou het toch niet doen.

Enige wat ik van de Ali koop zijn stickers voor de motor.
 
Ze deden bij mij goed hun werk, maar moest de remhandle wel een beetje afschuren omdat hij bleef hangen... Gelukkig heb je, als er 1 ooit breekt, ook nog een achterrem.
 
Lekker origineel houden, meestal ziet het er ook gewoon niet uit.

Als dat kon zou ik dat graag willen me vorige eigenaar van de motor heeft hem dus wel verwisseld en waarschijnlijk ook van Ali want, er staat geen merk niks op en hij was al wat losjes heb hem wat beter aangedraaid Veder heb ik er niet echt last van maar als ik het nu zo lees ga ik hem wel gouw verwisselen voor een die wat duurder is heb al een paar leuke gezien van puig of v-trec of barracuda ....
 
Ze deden bij mij goed hun werk, maar moest de remhandle wel een beetje afschuren omdat hij bleef hangen... Gelukkig heb je, als er 1 ooit breekt, ook nog een achterrem.

Wel gek dat veel dat doen als ik zo kijk zie ik veel die hem hebben van Ali en als ik er naar vraag zeggen veel ook gwn heb van Alibaba ofzo maar hier lijkt iedereen de originele te hebben.
 
Maar goed, m'n maat heeft op z'n blade hendels van Ali en is er tevreden over.

Ik vind het kut kwaliteit, past net niet helemaal en weersinvloeden zijn ze ook niet tegen bestand.

Producten van Ali hebben geen kwaliteitscontrole en hier zit dus ook het gevaar.

Ik heb hendels van LSL op 1 van m'n fietsen en dat zit gewoon als een huis.

Duitse degelijkheid en kwaliteit en dat voel en zie je er aan terug.

Maar goed € 200,-- voor 2 hendels dus kost ook wat.

Er zitten cruciale delen op een motorfiets en je hendels zijn daar onderdeel van en mijn inziens zul je hier nooit op moeten besparen.

Safety first.
 
Er zijn meerdere Chinese fabrikanten en je weet dus nooit welke kwaliteit je koopt op ali,want de meesten zijn merkloos.
Goede Chinese hendels met een perfecte pasvorm : the2weels.com
 
Sorry dat ik hier even op inhaak, maar heeft er toevallig iemand ervaring met de hendels van abm op mpartz? Ik heb er nu ook verstelbare hendels op zitten maar vind de speling op en neer te veel. Mijn broertje heeft ze nu van vicma en die zitten echt super strak, maar deze hebben ze niet voor mijn motor. Of als iemand andere merken heeft zonder speling...
Met Ali expres heb ik geen ervaring, maar hoor regelmatig goeie ervaringen en ook minder goeie tot aan afbreken van hendels toe. Denk zelf dat ze bij normaal gebruik niet zomaar breken.... Maar de vraag is of je het risico wil nemen. Maar vind het zelf een afknapper als er zoveel speling op hendels zit. Hebben ze origineel trouwens ook vaak hoor.
 
Ik heb geen ervaring met hendels van ABM,wel met hun superbike stuurkits en dat is topkwaliteit,de prijs is er dan ook naar.
 
Ik heb voor de probeer een setje verstelbare hendels gekocht op Ali toen ik de Strom op z'n zij liet vallen en de koppelingshendel verbogen was. 20 euro, stond heel groot 'geschikt voor DL650!' in de advertentie. Kwamen aan, oude hendel gedemonteerd, mocht ik eerst de opening voor het tonnetje verder uitboren aangezien hij er niet ver genoeg in viel, vervolgens was de kabelgoot net te krap om de koppelingskabel doorheen te krijgen, en toen ik de boel eenmaal passend had en de koppeling goed had afgesteld bleef hij stroef lopen en kwam de hendel niet altijd terug in positie.

Weggegooid, OEM gehaald. Ali is leuk voor optische dingen en misschien een keer een USB-poortje of zo, maar als het om de mechanische delen van je motor gaat gewoon OEM of Europese aftermarket.
 
De hoofdremcilinder van mijn Transali is van aliexpress, alsook de hendels. 1 op 1 kopie van de nissin cilinder en die remt ook even goed of zelfs beter :+

Op mijn NC700 ook china hendels gehad, hebben me niet gefaald.

Voor mij MT had ik china hendels besteld maar de pasvorm was slecht. Dan heb ik dan uiteindelijk niet gebruikt.

Ps: niets van Wish bestellen, dat is spul van slechtere kwaliteit dan aliexpress, of aliexpress spul met een extra winstmarge erop.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik weet dat veel hun handels op hun motor via Ali of wish kopen. Ik heb een leuke paar gezien voor ongeveer €45,- en wil weten of er meerdere ervaring hebben met Chinese handels graag wil ik weten of het opzich te doen is, en hoe jullie het hebben ervaart...

Hoe vaak koop je spul in de winkel waarop staat,made in China. Heel veel dus. Heb hendels gezien van LSL die er exact zo uit zien als mijn Ali hendels alleen 6x duurder. 8)7Dus ik ga dat niet betalen voor alleen een logo.

Heb er nu 5 jaar hendels van Ali opzitten,geen speling en passen perfect. Zelfs bij een maatje 1 Ali hendel op meerdere plekken doorgezaagd om eens te zien of het nu shit aluminium is,maar was netjes 1 geheel zonder inwendige gaten ed.. Enne heb ook al een originele hendel erg simpel gebroken,dus of het nu echt beter of slechter is. Ik weet het niet.En echt weten doet niemand het hier volgens mij.
 
Hoe vaak koop je spul in de winkel waarop staat,made in China. Heel veel dus. Heb hendels gezien van LSL die er exact zo uit zien als mijn Ali hendels alleen 6x duurder. 8)7Dus ik ga dat niet betalen voor alleen een logo.

Heb er nu 5 jaar hendels van Ali opzitten,geen speling en passen perfect. Zelfs bij een maatje 1 Ali hendel op meerdere plekken doorgezaagd om eens te zien of het nu shit aluminium is,maar was netjes 1 geheel zonder inwendige gaten ed.. Enne heb ook al een originele hendel erg simpel gebroken,dus of het nu echt beter of slechter is. Ik weet het niet.En echt weten doet niemand het hier volgens mij.
Inwendige gaten wordt ook erg lastig om te maken in cnc gefreesde hendels. Het grote probleem zijn de toleranties en de kwaliteit van het aluminium.
 
Inwendige gaten wordt ook erg lastig om te maken in cnc gefreesde hendels. Het grote probleem zijn de toleranties en de kwaliteit van het aluminium.
Geloof je gelijk, maar wie zegt dat het zo is dat ze slechte kwaliteit aluminium gebruiken. Denk dat men hier maar uit gaat van aanname en van horen zeggen.

En ik weet het ook echt niet hoor,maar heb het gegokt en ze werken prima.
 
Ik weet dat de kwaliteit van het aluminium lager is als in duurdere hendels omdat er geen vereiste materiaal eigenschappen zijn en de productie kosten laag moeten blijven.

Ik heb klapbare ali hendels gebruikt op mijn crosser. Toen ik ten val kwam is de hendel gebogen naast het klap mechanisme.

In DE moet voor de keuring van de TÜV een bepaalde legeringen aluminium gebruikt worden hierdoor weet je dat de aluminium kwaliteit van deze hendels altijd hoog is.
 
Slechte kwaliteit aluminium kun je nooit mooi frezen,en al deze hendels zijn gefreesd.
De productiekosten hangen veel meer van werk af dan van materiaal,er zit nog geen € aluminium aan zo'n hendel,of denk je dat er voor €20 aluminium gebruikt wordt voor 1 hendel?
Slechte pasvorm is wel mogelijk.
Dat is net het probleem: er bestaat niet zoiets als "ali" hendels,want er zijn tientallen verkopers op ali die allen verschillende merken/kwaliteit verkopen.
Net als alle andere zaken die ze daar verkopen.
Ali is te vergelijken met marktplaats,ze verkopen dus zelf niets en hebben geen enkele invloed op de kwaliteit.
 
Of de hendel breekt of buigt heeft niks te maken met de kwaliteit van het aluminium. De hendel hoorde op het klapgedeelte weg te klappen maar de hendels bogen heel makkelijk. Dit is niet iets wat je wilt met hendels deze moeten sterk zijn en uiteraard niet breken.

Ik zeg nergens dat er voor 20 euro materiaal in zit maar de kosten moeten bij goedkope chinese hendels laag blijven. Hier zullen ze zeker geen 7075 voor gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan