Van schuiven raakt n frame niet krom.Motor is bij het afremmen op afrit snelweg onderuit gegleden, voor zover ik weet nergens tegenaan geknalt.
Motor rijd nog gewoon.
Voorvork, stuur en schijven zien er nog goed uit.
Aantal plastic kappen zijn flink weggevreten.
1 kapje van t blok heeft ook krassen, maar lekt in ieder geval niet
Ik vrees het meeste voor een lichtelijk krom frame, want dat kan ik zelf niet zomaar fixen.
Maar lijkt me dat bij alleen schuiven het frame niet zomaar krom raakt, maar daar zoek ik dus wat ervaringsdeskundigen bij, want heb zelf nog nooit geschoven.
Een val kan impact hebben, maar doorgaans heeft t frame daar geen last van. 19 km u of 119 km u, het omvallen is evenveel kracht.van schuiven niet maar de val die er aan voorafging kan een frame wel krom maken zeker als er valblokken op zaten. die willen nog wel eens heel lokaal een frame indrukken door de piekbelasting. ook willen uitlaten nog wel eens schade aan de achterbrug / achterkant van het frame geven als hij op de uitlaat gevallen is.
en vaak is frame schade pas te zien als alle kappen er af zijn. dan kan je vaak goed de linker kant met de rechter vergelijken en eventueel verschillen zien. ook kan je het vaak merken tijdens het demonteren van de kappen doordat er spanning op de kappen staat en het bevestigingspunt niet meer recht achter het gaatje in de kuip zit na het verwijderen van de bevestiging.
De val doet geen pijn, het einde er van wel.
Maar soms eindigen ze tegen de paaltjes van vangrail.
Maar wie zegt dat dat verhaal waar isVan schuiven raakt n frame niet krom.
Ik ga af van wat er staat.Maar wie zegt dat dat verhaal waar is
Kan ook een klaverbad"racer" zijn waarvan de motor met 140 van het talud gegaan is. Met beetje gevoel is dat hetzelfde als afremmen op de uitvoegstrook
Hey
Ik ben van plan om voor deze winter een motor met schuifschade op te knappen.
Voor zover ik kan zien valt de schade mee, maar wat zijn dingen waar ik extra op moet letten?
Hoe snel is bijv een frame krom en hoe zie je dat het beste (als het niet meteen overduidelijk is)?
Groeten
Er is best een levendige handel in schademotoren. Die bedrijven zijn gek op mensen zonder ervaring in de schadehandel, dankzij het idee dat een bepaalde motor plots toch binnen handbereik is maakt ze 'blind' nl.
In de guldentijd was mijn Aprilia met de zijstandaard door warm asfalt heen gezakt en omgevallen. De schade bedroeg ruim 3500 gulden, met onder andere een nieuw achterframe.
Goed gezien, maar dat is wel de werkelijke schade.Ja met waarschijnlijk een all-risk verzekering en nieuwe onderdelen...
afhankelijk van de motor kun je best wel voordelig gebruikte onderdelen kopen, of zelfs immi, waar ik heel leuke setjes van heb gezien...( ook bagger hoor)
Als het je droommotor is , dan kost het altijd te veel, want dan moet het perfect worden met zoveel mogelijk orginele onderdelen, is het een sleutelproject en heb je de tijd , dan kan het meevallen, maar wel een heleboel tijd in steken met zoeken en wachten..
Motor van mijn FZS1000 was kapotgelopen, aan het einde van het seizoen.... met veel geduld en internet afstruinen, een kompleet blok voor 250 euro in munchen evonden, en de bochtenset voor 60 $ in de US ( die moest ik er af slijpen omdat de bouten aan de kop niet meer los te krijgen waren, en de uitlaat in de kop vastzat), en inmiddels al weer 15000 km probleemloos met dat ding rondgereden
Ooit eens bij een schuiver de aansluiting op het blok compleet afgebroken.(gelukkig was dit een apart onderdeel.)Radiateurpijpje bij vuldop wil ook nog wel eens ovaal raken bij een val, waardoor ineens onder andere je laars eronder zit na een kleine 10 min rijden...
Hey
Ik ben van plan om voor deze winter een motor met schuifschade op te knappen.
Voor zover ik kan zien valt de schade mee, maar wat zijn dingen waar ik extra op moet letten?
Hoe snel is bijv een frame krom en hoe zie je dat het beste (als het niet meteen overduidelijk is)?
Groeten