Beste leden,
Ik wil hier even mijn verhaal vertellen en jullie advies over iets dat mij is overkomen met de motor. Ik ben naar een BOVAG garage gegaan voor het vervangen van mijn voorband, bij het demonteren bleken de rembouten te strak aangedraaid, wat resulteerde in een gebroken bout in de bracket. Uiteindelijk betaald voor:
- Nieuwe voorband
- Nieuwe bracket 1 Remklauw
- 4 nieuwe rembouten (zijn allemaal vervangen)
Na de motor opgehaald te hebben is niks gemeld over verdere gebreken. Op de achterkant van de factuur bleek te staan "voorrem voelt een beetje sponzig".
2 dagen later reed ik met de motor, een rij auto's voor mij ging hard op de rem (ik reed gelukkig niet hard, zo'n 30-40 km/h). Ik wilde een noodstop maken, maar trok de remhendel helemaal door tegen het gas (veels te weinig remdruk). Geprobeerd uit te wijken toen ik realiseerde dat ik niet op rijd kon remmen, maar ik was te laat. Ik knalde door de achterbumper van de auto voor mij, motor had lakschade en schade aan de koplampen. Ik ben met de schrik ervanaf gekomen. Maar ik was erg verbaasd over de staat van mijn voorrem en hoe slecht deze remde (totaal onveilig, ik kon de remhendel met gemak tegen het gas aanduwen).
Ik heb contact opgenomen met de garage, zij gaven aan dat ze het inderdaad hadden moeten vermelden (zou dit gaan bespreken met de collega). Toen ik vroeg waarom ze mij niet gebeld hebben toen ze erachter kwamen dat ze remdruk niet goed was na de reparatie, zeiden ze dat het een oude motor was (2007) en dat ze dan waarschijnlijk van alles zouden vinden en hij er wel weken zou staan. Ik was hier boos over, want ik verwachtte dat mijn motor in goede staat afgegeven zou worden. Wat als dit op de snelweg was gebeurd? Vroeg ik nog, maar dat was gelukkig niet zo zei hij.
Nu is mijn vraag wat ik hier verder mee kan doen, ik ga contact opnemen met de rechtsbijstand Verzekering. Maar hebben jullie ervaring met soortgelijke situaties en wat vinden jullie hiervan?
Mvg
Ik wil hier even mijn verhaal vertellen en jullie advies over iets dat mij is overkomen met de motor. Ik ben naar een BOVAG garage gegaan voor het vervangen van mijn voorband, bij het demonteren bleken de rembouten te strak aangedraaid, wat resulteerde in een gebroken bout in de bracket. Uiteindelijk betaald voor:
- Nieuwe voorband
- Nieuwe bracket 1 Remklauw
- 4 nieuwe rembouten (zijn allemaal vervangen)
Na de motor opgehaald te hebben is niks gemeld over verdere gebreken. Op de achterkant van de factuur bleek te staan "voorrem voelt een beetje sponzig".
2 dagen later reed ik met de motor, een rij auto's voor mij ging hard op de rem (ik reed gelukkig niet hard, zo'n 30-40 km/h). Ik wilde een noodstop maken, maar trok de remhendel helemaal door tegen het gas (veels te weinig remdruk). Geprobeerd uit te wijken toen ik realiseerde dat ik niet op rijd kon remmen, maar ik was te laat. Ik knalde door de achterbumper van de auto voor mij, motor had lakschade en schade aan de koplampen. Ik ben met de schrik ervanaf gekomen. Maar ik was erg verbaasd over de staat van mijn voorrem en hoe slecht deze remde (totaal onveilig, ik kon de remhendel met gemak tegen het gas aanduwen).
Ik heb contact opgenomen met de garage, zij gaven aan dat ze het inderdaad hadden moeten vermelden (zou dit gaan bespreken met de collega). Toen ik vroeg waarom ze mij niet gebeld hebben toen ze erachter kwamen dat ze remdruk niet goed was na de reparatie, zeiden ze dat het een oude motor was (2007) en dat ze dan waarschijnlijk van alles zouden vinden en hij er wel weken zou staan. Ik was hier boos over, want ik verwachtte dat mijn motor in goede staat afgegeven zou worden. Wat als dit op de snelweg was gebeurd? Vroeg ik nog, maar dat was gelukkig niet zo zei hij.
Nu is mijn vraag wat ik hier verder mee kan doen, ik ga contact opnemen met de rechtsbijstand Verzekering. Maar hebben jullie ervaring met soortgelijke situaties en wat vinden jullie hiervan?
Mvg