Motor op en neer laten vervoeren naar Italie.....

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
Beste forum-leden!

In juni ben ik naar Italië geweest met de auto en een trailer met daarop 3 motoren. De rit was 1350 km en dat was met 3 man wel te doen. Om de beurt zo'n 2,5 uur rijden. Maar ja, in Duitsland mag je niet harder dan 90 rijden met aanhanger (officieel), in Oostenrijk 100 en in Italië ook maar 90. Met de nodige plaspauzes dus een rit van zo'n 15 uur. Toch wel erg vermoeiend.

Daarom zoek ik naar de mogelijkheid de motor te laten vervoeren naar Italie en dan zelf het vliegtuig te nemen. Want volgend jaar zal er hoogst waarschijnlijk weer een meeting zijn, maar dan in Rome of Napels. Dus nog eens 3 a 400 km verder. Dat zou een reistijd van 20 uur maken.
Uiteraard is een tussentijdse overnachting mogelijk, maar ik wil toch graag andere mogelijkheden onderzoeken.

Daarom de vraag of er ideeën zijn of ervaringen zijn onder jullie.

Welke vervoerders bieden het vervoer aan?
Is de (slaap of nacht)trein een optie?
Zijn er particuliere initiatieven?
Of zijn er vrachtvervoerders met een vast ritschema die toevallig op Rome of Napels rijden (en nog plek hebben voor 3 motoren te vervoeren [heen en weer]?

De periode zal begin juni 2023 zijn.
Ik sta open voor suggesties!!

Groet, Erik uit Gouda
 
Ja ik had deze ook gevonden, maar schrok toch wel van de prijs en mogelijkheden....
Niet gekeken hoe duur…maar goedkoop zal het niet zijn, en dan moet zelf ook nog reizen; trein, vliegtuig.

Auto en gehuurde aanhangwagen lijkt mij het goedkoopst, dan maar vervelende autobahn kilometers.
 
Auto en gehuurde aanhangwagen lijkt mij het goedkoopst, dan maar vervelende autobahn kilometers.
Ja dat is het 'm juist. We overwegen ook een busje te huren waar 3 motoren in kunnen. Dan kan je in Duitsland in ieder geval goed opschieten (en harder rijden in Oostenrijk en Italie). Maar ja, de afstand wordt er niet minder van.....
 
Ja dat is het 'm juist. We overwegen ook een busje te huren waar 3 motoren in kunnen. Dan kan je in Duitsland in ieder geval goed opschieten (en harder rijden in Oostenrijk en Italie). Maar ja, de afstand wordt er niet minder van.....

Motormaat van mij had in zijn kring een vrachtwagenchauffeur met eigen trailers etc….hup motoren erin en rijden.
 
Tot zo ver duurt te lang achter het stuur en andere optie zijn duur.

Dus belgie denk ik volgend jaar.
 
Maak er een tocht van, met da afstanden tussen de 300 en 500 km met 2 overnachtingen ben je op je bestemming, en door dat de dagafstanden relatief kort zijn kun je overwegen om stukken door het Sauerland, het Zwarte woud te pakken, over de passen in Oostenrijk of Zwitserland, en het noorden van Italië. Lijkt mij een prachtige tocht. met 3 dagen heen, 3 dagen terug en 8 dagen Italië, ben je toch 14 dagen mooi onder de pannen.
 
Beste forum-leden!

In juni ben ik naar Italië geweest met de auto en een trailer met daarop 3 motoren. De rit was 1350 km en dat was met 3 man wel te doen. Om de beurt zo'n 2,5 uur rijden. Maar ja, in Duitsland mag je niet harder dan 90 rijden met aanhanger (officieel), in Oostenrijk 100 en in Italië ook maar 90. Met de nodige plaspauzes dus een rit van zo'n 15 uur. Toch wel erg vermoeiend.

Daarom zoek ik naar de mogelijkheid de motor te laten vervoeren naar Italie en dan zelf het vliegtuig te nemen. Want volgend jaar zal er hoogst waarschijnlijk weer een meeting zijn, maar dan in Rome of Napels. Dus nog eens 3 a 400 km verder. Dat zou een reistijd van 20 uur maken.
Uiteraard is een tussentijdse overnachting mogelijk, maar ik wil toch graag andere mogelijkheden onderzoeken.

Daarom de vraag of er ideeën zijn of ervaringen zijn onder jullie.

Welke vervoerders bieden het vervoer aan?
Is de (slaap of nacht)trein een optie?
Zijn er particuliere initiatieven?
Of zijn er vrachtvervoerders met een vast ritschema die toevallig op Rome of Napels rijden (en nog plek hebben voor 3 motoren te vervoeren [heen en weer]?

De periode zal begin juni 2023 zijn.
Ik sta open voor suggesties!!

Groet, Erik uit Gouda
Ik rij die afstand in 1 keer met de motor...met de auto met drie man een eitje! En wat let je om harder te rijden dan toegestaan is?
 
En gewoon zelf erheen rijden? Op een cb500 uit 2002 rij ik solo prima op de peage in 1 lange dag naar de Vercors (ca 100km onder Lyon).
Voordat je de motoraanhanger hebt opgehaald en goed beladen hebt enz, ben je ook al 2 uren mee bezig. Dan rij ik al Maastricht binnen op de A2.
Kijk, Rome is echt veel verder maar regio Gotthard is echt goed te doen en nog net leuk vind ik.
Vooral de glimlach op je eigen gezicht aan het einde van dag als je aankomt: "Job's done!, we praten er niet meer over".
(Oké, de terugweg van 1000km hik ik er wel wat tegenaan hoor, vooral die afstand van 100km op de A73 aan het einde van avond, pffffff! ).
Op een eencylinder is dit natuurlijk veel lastiger denk ik.
 
Helemaal over de snelweg naar Napels is geen feestje. Op zich wel te doen, maar leuk is anders.
Motor op aanhanger is 't ook niet. Veel km's rijden op lage snelheid. Dubbel vignet CH en autostrada met een plus-tarief.

Ik zat te denken aan een heel andere optie. Mss een gek idee................................:?
Je rijdt eerst zelf op motor naar Savona (Genua) Dat is makkelijk in 1 dag te doen. Althans dat is mijn ervaring.
Hier neem je de veerboot naar Sardinië. Vanaf aankomsthaven neem je weer een veerboot naar Napels/ Sorrento.

Ik heb al gezocht naar een veerboot van Genua direct naar Napels. Niet kunnen vinden.
Vele veerboten naar Sardinië/ Corsica/ Sicilië heb ik zelf al gevaren. De veerdiensten binnen Italië zijn niet erg duur.
Kost echter wel veel tijd. Voor mijzelf niet erg, want ik slaap zo de klok rond op het motor-geluid van een schip.
De meeste uren varen maak ik nooit bewust mee. In dromenland! Afgelopen voorjaar nog ervaren naar Ierland.

Vanaf Palermo via Genua was ik in 2 dagen thuis met de motor. Dat was 24h varen en ca 12h op de motor.
De ferry was goedkoper, dan zelf Italië afrijden met benzine en tol. Slaapgelegenheid is dan ook inbegrepen.
Motorslijtage nog niet eens meegerekend en ook slaapgelegenheid zou ik anders hebben moeten regelen.
De veerboot deed er precies 1 dag over en ik had een hele 6p-hut voor mezelf.
Goed geslapen en helemaal fris rijd je bij Genua dan direct (*) de snelweg op. Effe gassen en snel ben je weer thuis.
(*) In mijn geval was dat nog over de Genua-Morandi-brug die later is ingestort. 😮
 
Gewoon lekker zelf rijden, heb je ook al het gezeur niet met het wegbrengen in Nederland naar een locatie (en het vervoer terug) en het ophalen in Italië en het vervoer naar die locatie vanaf je vliegveld... en voor de terugweg hetzelfde... moet er niet aan denken. In 2 dagen rij je leuk binnendoor naar de dolomieten.. en plak er nog een stukje aan en je bet in Rome. Het geregel en de rompslomp omzeil je gewoon door er een leuke trip van te maken.
 
Het is ver weg, maar rondom Napels......................<zucht>...................Was ik daar nu maar.'(
Geweldig om in die regio te rijden. Ik denk nog terug aan mijn motorritten bij Amalfi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan