Motor op en neer laten vervoeren naar Italie.....

Nu 1 x met auto naar zuid Spanje gereden.bijna 2500km.
Één keer maar nooit weer.
En de topic opener heeft het niet gehad om welke motor het gaat.
Ik kan z.on beetje 3500km doen met een set banden.
En daar passen dus niet nog een paar duizend asfalt kmt bij.
Dus ik snap transport heel goed.
Zelf rijden met busje is ook niet super goedkoop hoor.
 
Voor Rome kom ik op 3600 km. 1 op 12 is 300 liter diesel, 300 knaken is 750 euro diesel. Inkratten en DHL bellen
 
En wat niet iedereen heeft is vrije dagen.
De rit van 2500 kan je bijna niet aan een stuk rijden.
Dus eigenlijk 4 reisdagen is toch weer een week vakantie.
Die je dus kwijt bent met saaie snelweg kmters.

Maar is er hier op het forum niet een databank aan vervoerders of verhuurders van dergelijk materiaal?
Als wij naar Marokko gaan regelen we vervoer met Nord Cargo.
Die rijd op Barcelona en Malaga.
Italië weet ik zo niet.
Meestal iets van €500 retourtje malaga.
En dan moet jezelf nog met de boot over naar Melilla.
Ik vindt het geweldig.
Vooral de terugreis dan ben je moe van 2 of 3 week off road rijden en dan is je motor in zo n krat rijden en opstappen in het vliegtuig wel errug relaxed.
 
En wat niet iedereen heeft is vrije dagen.
De rit van 2500 kan je bijna niet aan een stuk rijden.
Dus eigenlijk 4 reisdagen is toch weer een week vakantie.
Die je dus kwijt bent met saaie snelweg kmters.

Maar is er hier op het forum niet een databank aan vervoerders of verhuurders van dergelijk materiaal?
Als wij naar Marokko gaan regelen we vervoer met Nord Cargo.
Die rijd op Barcelona en Malaga.
Italië weet ik zo niet.
Meestal iets van €500 retourtje malaga.
En dan moet jezelf nog met de boot over naar Melilla.
Ik vindt het geweldig.
Vooral de terugreis dan ben je moe van 2 of 3 week off road rijden en dan is je motor in zo n krat rijden en opstappen in het vliegtuig wel errug relaxed.
Dat werd in antwoord twee al geopperd met een link. 350 euro voor een retourtje naar noord Italie. Maar daar schrok TS van
 
Oke overheen gelezen.
Ja het zal eens voor niks moeten
Maar dat is toch een prima prijs?
Het lijkt me ook dat ze er nog iets aan mogen verdienen?
 
Gewoon niet janken en rijden.... Is het te ver vlieg je en huur je voor de dagen dat je wil rijden ter plekke wat, scheelt ook een hoop gedoe met vervoer. Nog leuker ook een keer niet op je eigen motor rijden.
 

Maar zoals genoemd: ik zou ook zelf rijden. Is voor mij wel een deel van de vakantie!
 
Valt me op dat meeste sites van transporteurs niet direct een prijs afgeven.
Wrs willen ze eerst de NAW voordat de transportprijs wordt gemeld.
Daarna zakt de aanvrager direct de moed in de schoenen..................................?

Ik tikte op een site met een VANAF prijs van €0.59/km (gewone prijs 0.71€)
Naar Napels is een slordige 1700km. Gaan we uit van effe 60ct dan zit je al snel op €1000 enkeltje.

Sowieso zou ik zelf gaan rijden ivm al het 'gedoe' wat je krijgt met een transporteur.
Met een dag rijden is Rome (*) al in zicht. Een paar uurtjes verder en je bent in Napels.
Maar met heen-en-terug dus €2000 en dan nog zelf (vliegtuig) kosten dan lijkt 't mij wel duidelijk.
Voor 3 ruggen mag je best een bandje verslijten en die paar liter benzine lukt voor dat geld ook nog wel.

(*) Enige jaren terug stond ik op een camping (met auto) net boven Rome.
We zijn 's ochtends om 8.45h de camping afgereden. 's Avonds lag ik lekker thuis in m'n eigen bedje!
 
De prijzen zijn ook niet officieel.
Ze hebben liever dat je contant afrekent.
Jij snappie begrijp.
Een transporteur wil je motor best meenemen als er nog een stukje ruimte over is.
€2000 is natuurlijk absurd.
Wullie doen €500 ongeveer naar malaga weet niet uit m.n hoofd hoeveel km dat is.
Vliegticket tussen €75 en €140.

Malaga amersfoort 2300km
Heen en terug 4600km
Doe maar ff 1:10 verbruik.
Is 460 ltr diesel.
Aanhanger erachter dus ook meer tol.
2300 km red ik niet in 1x rijden.
Want ik ben een oude sukkel.
En ben op reis niet op de vlucht.
Dus hern en terug wrg een overnachting formule 1 hotel hoop je wel dat de volgende ochtend je brommer op de aanhangert staat??
En 4 vrije dagen kost me ook geld als ik onbetaald verlof opneem.
En dan doe ik niet kinderachtig over bandjes waar ff bijna 5000km onder door rolt.
Reken maar uit ruik aan m.n r**t
En dan vergeet ik voor het gemak ook ff anwb buitenland hulp.
 
Laatst bewerkt:
Tsja vrije dagen kosten altijd geld... maar daar heeft een mens vakantiedagen voor. Maak er gewoon een mooie trip als je zo nodig met de motor wil gaan. Anders laat je baas gewoon je ticket betalen als je daar toch voor de zaak moet zijn en plan je motortrip op een ander tijdstip.
 
te weinig dagen dus.
wil toch 2 of 3 x per jr met de motor erop uit vrouw rijd geen motor meer.
maar voel me ook verplicht om met haar nog 3 weekjes erop uit te trekken met de auto off road ofzo.
 
Met het vliegtuig en een weekje een motor huren. Voor ca 500 a 600 euro heb je een prima motor voor een week. Dat is gemakkelijker en veel goedkoper dan je eigen motor te laten vervoeren. Je bent ook flexibeler met je start locatie. De meeste "goedkopere" transporteurs hebben een vaste ophaal en aflever locaties.

Voor de topic starter is huren geen optie vermoed ik. Zoals ik het lees betreft dat een bijeenkomst van de Aprilia 6.5 . Dit wil je op je eigen motor meemaken.
 
Beste forum-leden!

In juni ben ik naar Italië geweest met de auto en een trailer met daarop 3 motoren. De rit was 1350 km en dat was met 3 man wel te doen. Om de beurt zo'n 2,5 uur rijden. Maar ja, in Duitsland mag je niet harder dan 90 rijden met aanhanger (officieel),
In Duitsland zelfs maar 80. MAAR: je kunt ook een aanhanger tempo 100 huren. Dan mag je dus 100. En ja, vreselijk saai. Maar je bent er in een dag. Vliegen kost je ook een halve dag! Het belangrijkst vind ik zelf om je er gewoon op in te stellen dat het een lange saaie dag wordt. Twee uurtjes rijden. Parkeerplaats. Bak koffie uit de thermoskan, en langzaam doorhobbelen. Nogmaals, kost je een dag, maar als je vliegt (en zeker ook die motor nog op transport moet stellen) ben je ook veel tijd kwijt. Dan is 1350 km nog wel te doen.
 
Voor de topic starter is huren geen optie vermoed ik. Zoals ik het lees betreft dat een bijeenkomst van de Aprilia 6.5 . Dit wil je op je eigen motor meemaken.
Heb je goed! Ik heb de diverse tips gelezen maar nog niet 'de gouden formule' ontdekt.......
 
Tsja vrije dagen kosten altijd geld... maar daar heeft een mens vakantiedagen voor. Maak er gewoon een mooie trip als je zo nodig met de motor wil gaan. Anders laat je baas gewoon je ticket betalen als je daar toch voor de zaak moet zijn en plan je motortrip op een ander tijdstip.
Het wil er bij jou niet echt in dat er mensen zijn die zulke afstanden niet willen rijden.

IK rijd ook al jaren met de aanhanger achter de auto met de motor erop en heb ook jaren op de motor gereden ... ieder zijn ding toch.
 
Heb je goed! Ik heb de diverse tips gelezen maar nog niet 'de gouden formule' ontdekt.......
Zorg voor een grotere groep motoren. Dan deel je de kosten voor het transport met meer en kan je een transport op maat zoeken. Misschien in een zee container (meer mogelijkheden o.a. per schip)
 
Om al die redenen rij ik al een tijd niet meer cross Europa ritten met de motor, alhoewel ik dat heel graag doe ik heb me op een gegeven moment een klein maar vlot en sterk comfortabel campertje gekocht met een motor aanhanger en doe het op die manier en kom zo overal zomers en winters, voordat ik wegrijdt gaat de ijskast vol, en stop nergens meer, actieradius 1200 km, s'avonds in m'n eigen bedje, s'ochtends m'n eigen bakkie, ik kom fit op m'n bestemming zonder gek te doen en ga dan lekker rijden .
Het was even een investering maar heb er nu al een tijd erg veel plezier van.
 
Heb je goed! Ik heb de diverse tips gelezen maar nog niet 'de gouden formule' ontdekt.......
Van Dijk is de goedkoopste optie naar noord Italie. Vanaf daar rijden of met de veerboot vanaf Genua naar Napels

Alternatief is toch met de aanhanger en drie man rijden
 
Valt me op dat meeste sites van transporteurs niet direct een prijs afgeven.
Wrs willen ze eerst de NAW voordat de transportprijs wordt gemeld.
Daarna zakt de aanvrager direct de moed in de schoenen..................................?

Ik tikte op een site met een VANAF prijs van €0.59/km (gewone prijs 0.71€)
Naar Napels is een slordige 1700km. Gaan we uit van effe 60ct dan zit je al snel op €1000 enkeltje.

Sowieso zou ik zelf gaan rijden ivm al het 'gedoe' wat je krijgt met een transporteur.
Met een dag rijden is Rome (*) al in zicht. Een paar uurtjes verder en je bent in Napels.
Maar met heen-en-terug dus €2000 en dan nog zelf (vliegtuig) kosten dan lijkt 't mij wel duidelijk.
Voor 3 ruggen mag je best een bandje verslijten en die paar liter benzine lukt voor dat geld ook nog wel.

(*) Enige jaren terug stond ik op een camping (met auto) net boven Rome.
We zijn 's ochtends om 8.45h de camping afgereden. 's Avonds lag ik lekker thuis in m'n eigen bedje!

Reden dat je geen prijs ziet op een site oid is simpel, teveel variabelen om nu een prijs af te geven voor een transport wat redelijk ver in de toekomst ligt.

Dieseltoeslag , actuele tolprijs etc zorgen er voor dat je nu echt geen prijs gaat krijgen, of het moet een basisprijs zijn exclusief de actuele prijs van bovenstaande zaken.

Ik gaf zelf altijd tarieven af op die manier.
Vaste prijs voor de ferry naar GB/P/ES exclusief de op moment van transport geldende dieselprijs en andere toeslagen.
 
Veel Britten parkeren hun motor op of rond het vliegveld van Alicante, gratis op de publieke parking, en betaald voor een 150 euries per jaar bij een parking bedrijf die je van het vliegveld afhaald, hoesje eroverheen, motor kleding en helm in de koffers, en vliegen op vrijdag middag naar Spanje om het weekend heerlijk in het zonnetje te rijden, ik weet niet of dat in Italie ook aangeboden wordt, maar op die manier kan je wel heerlijk zoveel je wilt op je eigen motorfiets in je favoriete land motorrijden, als je een tweede motor voor dit doel kan inzetten
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Het wil er bij jou niet echt in dat er mensen zijn die zulke afstanden niet willen rijden.

IK rijd ook al jaren met de aanhanger achter de auto met de motor erop en heb ook jaren op de motor gereden ... ieder zijn ding toch.
Wat er bij mij niet in gaat is dat er mensen zijn die een relatief dure hobby hebben als motorrijden, zelf geen lange afstanden willen rijden, zelf geen extra vrije dagen willen opnemen om deze hobby uit te oefenen (en door de mooiste stukken van Europa heen te rijden op weg naar hun meeting) en in meerdere etappes deze afstand af te leggen èn daarnaast ook geen geld willen uitgeven om de motor naar een bepaalde locatie te vervoeren omdat ook dit te duur is. Ieder z'n ding inderdaad maar als alle gegeven opties te duur èn of tijdrovend bevonden worden dan denk ik dat er misschien voor de verkeerde hobby gekozen is.
 
Het is natuurlijk ieder zijn ding, maar voor mij is nou juist het reizen het doel. De bestemming een excuus.
Maar reizen vereist wel een investering. In geld, in tijd. Maar je krijgt er herinneringen en verhalen voor terug. En die onthoud je hopelijk nog als je kwijlend in een verzorgingshuis zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan