Motor op en neer laten vervoeren naar Italie.....

Stoer hoor.
Het is gewoon waardeloos, duizend, 1500 kilometer snelweg. Stomvervelend en zonde van je tijd. Een autoslaaptrein zou ideaal zijn. Vrijdagavond naar Dusseldorf rijden en zaterdagavond in Italie of spanje afladen. En dan heb je geen vierkante ogen en banden.
Ik ben er ook al tijden naar op zoek. Die slaaptrein van Dusseldorf klinkt leuk voor 350 euro. Maar met twee personen, slapen ontbijt en een zijspan kom ik 808 euro enkele reis Urlaubs-Express
Daar kan ik heel veel andere leuke dingen voor doen.
Ja, daarom laat ik de motor nu op transport gaan en pak dan vliegtuig en trein om daar heerlijk uitgerust op te stappen
 
Jazeker, het is heel relaxed. Slapen in de trein en de motor gaat mee.
Maar snel gerekend zit je al gauw aan €500 (€350+eigen treinkaartje) voor een enkeltje noord-Italië.
Dat is: Alles prima als je eenmaal in de trein zit. Alle gedoe ervoor van op tijd aanwezig zijn ect is dan weer minder.
Dan ga ik toch liever zelf rijden en thuis vertrekken op een voor mij gewenst moment. En zo ver is 't ook weer niet.
Het is dus maar net of je het er voor over hebt. Zelf vind ik 1000km sturen niet echt een probleem.

Toen ik op Sicilië was, bleek juist met de ferry de betere optie.
Overvaart van Palermo naar Genua was €210 incl slapen. Daar kan je incl tol, benzine en hotel/ camping niet zelf voor rijden.
Ik was al op de camping vlak bij Palermo. Overdag effe een ticket gehaald en 's avonds aan boord.
Uiteindelijk bleek wel een misser dat de ferry veel te laat vertrok en dus nog meer te laat in Genua aankwam. Ca 23.30h.
Verwachting was aankomst ca 19.00h. Ja, dan vind je geen hotel of camping meer.
 
Ik heb het over 650km.

Dat is niet stoer. Ook niet vermoeiend. Na 650km stap ik nog fris af. Zelfs van een 40 jaar oude Guzzi.

Scheelt wel dat ik er nog uitzie als een jonge god en een prima conditie heb 😎😎😎
 
Als je jong en gezond bent gewoon gaan rijden en niet mauwen over 1350km. Ben je dat niet dan pak je de trein, vliegtuig, boot, bus of hetgeen waarmee je jezelf en de motor op bestemming krijgt 🤷‍♂️.
Ikzelf en van het 1e type, 1350km vind ik prima te doen. Dus ik kan je helaas geen nuttig advies geven over optie 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan