Motor reis Duitsland

TAZZIE83

MF'er
15 mei 2008
109
0
Elst
Heb voor het eerst een georganiseerde reis geboekt om een lang weekend in duitsland te toeren.
Aangezien het mijn eerste echte motorreis is, toch nog wat vraagtekens.

We rijden elke dag zo'n 200 + km. Zullen we vast wel ergens op een terrasje gaan zitten. Nu heb ik een leren pak. Is dat verstandig of toch voor een textiel uitrusting. De vakantie is begin juni dus moet wel kwa weer goed zitten.

Is het verstandig om een regenoveral mee te nemen. Die ik hoogst waarschijnlijk maar 1 keer zal gebruiken ( op deze reis) en die voor deze reis speciaal aan te schaffen.

Motor sowieso nog een beurtje voor we naar Duitsland gaan. Verder eventueel nog nuttige informatie die voor mij van belang kan zijn. Als eerste keer een motorvakantie houden.

Groeten Michel
 
de regenoveral van de hema is maar 15 euro en ik denk dat de xxl wel over een leren pak past.
wel zo fijn als het gaat hard gaat regenen. ook een regenpak uit 1 stuk kan je al voor 25 euro krijgen.
ik heb die van de Lidl en daar pas ik ook in met mijn 1xx + kilo :$

qua onderhoud , poeeeee moeilijk ;)

verder veel plezier in Duitsland, welke regio ?
 
Nog iets zuidoostelijker als bonn/ koln. Onderhoud gaat hij sowieso even voor naar garage. Even volledige check up. Accu, banden, verlichting alles even na laten kijken.
Maar meer waar ik nog meer op vakantie rekening mee moet houden.
Gaat rugzak mee met een aantal tshirts en een spijkerbroek voor 'savonds en smorgens bij het ontbijt. Zou niet weten wat ik voor de rest nog moet meenemen of aan moet denken. Hebben hotel met half pensioen.
 
Kzou geen rugzak meenemen. Dat is bij een val niet echt veilig en het zit meestal zwaar kut op een lange dag. Ik zou een tas achterop doen of een tanktas.
 
Kzou geen rugzak meenemen. Dat is bij een val niet echt veilig en het zit meestal zwaar kut op een lange dag. Ik zou een tas achterop doen of een tanktas.
full

Rugzakken ben ik ook geen fan van, om de hierboven genoemde redenen.

Qua kleding: als leer dan neem ik altijd een regenpak mee. Losse regenbroek en -jas vind ik ideaal, omdat ik in de regel vaker naar het jasje grijp. Textiel draag ik alleen als ik van tevoren al weet dat de weersomstandigheden minder zijn. Kort voor vertrek dus even de weersverwachting in de peiling houden.

En oja, als je van tevoren weet dat je veel regen gaat meemaken: neem meerdere sets handschoenen mee. Zeker de lederen exemplaren zijn snel doorweekt, en dan is het wel zo prettig om deze halverwege de dag of weekeinde even te wisselen voor droge exemplaren.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

En oja, als je van tevoren weet dat je veel regen gaat meemaken: neem meerdere sets handschoenen mee. Zeker de lederen exemplaren zijn snel doorweekt, en dan is het wel zo prettig om deze halverwege de dag of weekeinde even te wisselen voor droge exemplaren.

full


En kwa handschoenen, wat ook wel wil werken is een paar van die latex handschoentjes van de drogist/apotheek (die de dokter/tandarts gebruikt bij behandelingen). Die doe je bij regen aan en je handschoenen er over heen, worden je handen niet nat en is een stuk minder koud. Voor nood kunnen ook van die plastic dingen van het tankstation. Allebei wegen niks en prop je zo ergens weg, maar schelen je een paar koude klauwen. En voor parkeren op onzachte bodem heb ik een oude slijpschijf bij me van een haakse slijper, dan zakt je motor op de jiffy niet weg in de zachte ondergrond.
 
Laatst bewerkt:
Nog iets zuidoostelijker als bonn/ koln. Onderhoud gaat hij sowieso even voor naar garage. Even volledige check up. Accu, banden, verlichting alles even na laten kijken.
Maar meer waar ik nog meer op vakantie rekening mee moet houden.
Gaat rugzak mee met een aantal tshirts en een spijkerbroek voor 'savonds en smorgens bij het ontbijt. Zou niet weten wat ik voor de rest nog moet meenemen of aan moet denken. Hebben hotel met half pensioen.

Rond Siegerland dus denk ik?
Ben er vandaag nog geweest,erg mooi en er ligt nog sneeuw *D
Kwam ik aan op m'n zomerbandjes,vrijdag gewisseld :z

full
 
Bij veel regen steek ik mijn handschoenen in kleine plastic zakken. Daarvan heb ik altijd een stuk of wat bij me. Zelfs na uren regen nog steeds droge handschoenen en dus geen koude handen. Nadien gewoon weggooien.
 
Kwa regenpak, weet niet of er een Cranenbroek bij je in de buurt zit? :)
Zo'n Cratex regenpak kost de kop niet, en is wel zeer degelijk, ziet er alleen niet uit :P

Ook schilt dit aardig wat tegen evt kou, vooral met een leren pak :)
 
Er zijn toch ook plastic over-handschoenen verkrijgbaar?
Zo'n Hema regenoverall,kun je die wel over de laarzen krijgen?de motorbroeken kunnen aan de zijkant open
 
Is het verstandig om een regenoveral mee te nemen. Die ik hoogst waarschijnlijk maar 1 keer zal gebruiken ( op deze reis) en die voor deze reis speciaal aan te schaffen.

Daar is natuurlijk eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. Niks zo veranderlijk dan het weer, en ook midden in de zomer kan je een week lang regen hebben. Zo veel verschilt het klimaat in Duitsland nou ook weer niet met dat van ons. Ik zou zeggen, neem voor de zekerheid een regenpak mee. Als je gelijk de eerste dag zeiknat regent ben je ook niet blij.
 
Laatst bewerkt:
Oostelijk van de Rijn, Taunus? Mooi rijden hoor :)
Er zijn toch ook plastic over-handschoenen verkrijgbaar?
Als je vrij dunne handschoenen hebt passen die dingen die bij bijna elk tankstation hangen (voor mensen die bang zijn dat de handjes anders naar benzine of diesel gaan ruiken) prima. En gratis *O*
 
Je gaat naar fucking duitsland.... wat een gestress om niks.

- Ja regenoverall kopen en meenemen. Een die goed stevig is en niet gelijk kapot waait. Geen regenpak met capuchon dus!
- Beurtje... voor die paar km extra? Of hij moet er aan toe zijn... En alles checken...dit moet je zelf ook kunnen zien lijkt me. Anders is het wel heel makkelijk zakken vullen voor je dealer
- Rugzak: thuislaten gewoon goed setje tassen oid aanschaffen
 
Een paar goede tips:

Rechts rijden en goed in je spiegels kijken.

Als je een oranje GSA ziet plaats maken :+

Das ist ja meine Hausstrecke *O*

Voor een goede bak koffie en lekker eten: www.zurklus.de
 
Niet gestress. Maar gewoon eens navraag doen omdat het mijn eerste "grote" rit is. Wat voor sommige misschien klein ritje lijkt.
Is gewoon eens navraag doen en dus tips krijgen over wat ik kan verwachten.
En zitten inderdaad een aantal goede tips tussen.

Rugzak gaat mee alleen op de heenweg en de terug weg. We hebben een vast hotel waar we de drie overnachtingen gaan verblijven dus bij de routes blijft de rugzak ook lekker in het hotel.

En is inderdaad wel handig het weer in de gaten te houden vlak voor ik vertrek. Paar plastic handschoenen van tankstation is een hele goede tip. Zou ik zeker onthouden.

Heb er in ieder geval veel zin in.

DB killer is ook weer terug in de uitlaat gezet omdat ik weer dat ze daar in duitsland nog wel streng op zijn.
 
Gewoon een mooie Rukka aanschaffen, voering erin of eruit maar altijd waterdicht en zit fantastisch. Ja, kost wat, maar je hoeft nooit meer. na te denken wat aan te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan