Motor rijden in de winter

Winter? :?
Waar dan?

Wanneer was de laatste Elfstedentocht door Friesland te schaats?
Nou?
Nou?
Nouerdenouerdenou?

Niet l*llen, :] rijden :] . :Y
 
gewoon doorrijden en spoelen met veel water :Y

Optie 2:
veel rijden. En niet meer wassen vanaf september. Eerst inspuiten met vaseline, wd-40, ACF50 of wat dan ook. Gedurende de winter een beetje bijspuiten. En in april de bagger er af spoelen. Zelfs met een V-strom kom je dan netjes de winter door. Niet geheel roestvrij maar van al dat gesop wordt je motor er ook niet beter van. je motor soppen in de winter. Da's pas klote. :]
 
Winter? :?
Waar dan?

Wanneer was de laatste Elfstedentocht door Friesland te schaats?
Nou?
Nou?
Nouerdenouerdenou?

Niet l*llen, :] rijden :] . :Y


1997

Maar inderdaad:
Kou kun je tegen kleden.
Thermo-underwear aan, eventueel een trui.
Zoals ik van de week al ergens postte:
koop een skibroek en een goedkope winterjas, maar dan 6 maten te groot,
en trek die over je pak aan.
 
Vergeet dat leren pak maar als je in de winter rijd. Leer is goed te doen boven de 15 graden. Daaronder moet je gewoon een textielpak dragen.
Wil je in de winter rijden, dan heb je veel pekel, dus koop dan een oud hok wat lelijk mag worden. En ijzelt het, dan kan je beter met het OV gaan of nog beter, thuis blijven.

15 graden :? Wat ben jij voor een koukleum :+
Ik rij met mijn leren pak van -5ºC tot 35ºC. Het enigfe vershil is hetgeen ik er onder aan heb. Onder de 11 trek ik een trui aan en winddichte handschoenen en onder de 7 thermisch ondergoed en winterhandschoenen. Het enige waar ik nog echt kou krijg is aan mijn vingers.

In principe stop ik met motorrijden wanneer ze beginnen pekel te strooien en begin terug na de eerste degelijke regenbui nadat ze gestopt zijn met strooien.
 

full
 
Hoe zit het met jassen.
ik heb zelf een gewone goed gevoerde pall mall winterjas.
deze is warm en was absoluut niet goedkoop.
dit bied lang niet de bescherming van een motorjas dat weet ik.
maar kan je die bescherming niet los dragen.
een rug protector is los te koop.
wat voor bescherming zit er nog meer std in zo motorjas.

Je hebt ook van die full-protection suits. Als je die draagt heb je volgens mij ook genoeg bescherming om een normale jas er overheen te dragen.

Zoiets:
smxbionicjacketblack_main.jpg

smxbionicjacketback_main.jpg


Is volgens mij wel meer bedoeld voor crossers en lijkt me ook niet echt praktisch voor dagelijks gebruik.
 
een goed leer pak en laarzen zijn vast ook handig
Voor de winter raad ik een textielpak aan, die zijn waterdicht en hebben vaak een uitneembare extra voering voor de winter, dit in combinatie met een paar goeie winterhandschoenen en waterdichte (toer)laarzen (sportlaarzen zijn mooier maar meestal niet waterdicht en duurder) is 80 km doed te doen in een Nederlandse winter.
Ik rijd ook in de winter door en heb ook geen verwarmde poespas en ik heb ook al eens met -20 een 150 km gereden en toen was pas het laatste kwartier aan de frisse kant.
Let er wel op dat je handschoenen een maatje te groot zijn want als je vingers strak in de toppen zitten heb je het wel snel koud.
 
dus een goede texiel jas.
ik kom op website motoZoom verschillende aanbiedingen tegen van het merk Cycle spirit.
een jas van 150 voor 60 een textiel jas.
maar wat is er tevertellen over dat merk?


en het merk probike zegt me allebei niet zo veel maar bieden wel waterdichte producten aan voor een betaalbare prijs

VB

jas
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=205392&CFID=1755906&CFTOKEN=51090798&jsessionid=2c302221331156665843396

broek
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=205313&CFID=1755906&CFTOKEN=51090798&jsessionid=2c302221331156665843396

of zeggen jullie kut kwaliteit neem een jas van een iets duurder merk voor meer kwaliteit ?
 
wegens financiele omstandigheden wordt mijn rbw A pas rond de winter gehaald.
maar wat doen jullie in de winter.
mijn vriendin woont 80 km bij me vandaan en op de motor is dat veel goedkoper aan bezine als met de auto.
(al zal ik gek zijn van het kan gratis met OV :P )

maar dat boeit niet.
hoe is motor rijden in de winter, is het een beetje te doen of vries je aan je motor vast?


Goed pak en handschoenen doen al wonderen.. afgelopen winter (zo'n beetje elke dag gereden) bijzonder veel plezier gehad van deze jongens: Danes

Verder, goede laarzen, dunne(!) (thermo)sokken en een thermoshirtje doen ook wonderen.. ik heb geen specifieke hardcore winterjas.. deze, zomer en winter prima..
oh, en ff je bike inspuiten met wax ofzo..

maarre...

laat het voorlopig allemaal nog niet nodig zijn!! *D
 
Laatst bewerkt:
Leer gaat in de winter als je er thermisch ondergoed onder aan doet en wat krantenpapier in je knieën steekt. Mijn vriendin woont 40 km's van mij weg. Dat is ong 30 mins rijden. En dit wordt de 2de winter dat ik het doe. Vergeet geen sjaal ofzo omrond je nek te doen, zodat je het daar ook warm hebt en er geen koude lucht in helm - pak komt. Onder je leren handschoenen kan je altijd Fleece handschoentjes aandoen. Dat helpt ook enorm. En dikke dikke sokken aandoen :Y
 
stelletje mietjes ;) :P

In de winter rij ik gewoon in mijn leren combi met mijn normale kleding er onder. En heb dezelfde handschoenen in de winter als in de zomer (allweather), en geen voering in mijn pak etc. Het enige wat ik doe als het echt koud is (dus vriest) dan gaan de thermosokjes aan, en als ik langere stukken moet rijden van die thermo-onderkleding, en zoeen ding voor over je kop te trekken om alles daarboven lekker warm te houden.

Met leer is prima te rijden in de winter hoor! En als ik langere stukken moet rijden, en het is echt heel koud (-5 ofzo of erger), dan doe ik een gewone winterjas OVER mijn leren motorjas, waaronder ik dan dus ook nog een trui en een t-shirt aan heb. Dan heb je zoveel lagen kleding dat je het echt niet koud zal krijgen hoor :)

Een regenjas er overheen doet ook al wonderen!!
 
Gewoon goed te doen,
Heb zelf in winterperiode rbw gehaald

Textielpak van Evolution
Goed waterdicht, geen last van natte onderarmen
colletje van Buff
Winterhandschoenen van Rev'it

Laarzen uit kledingpakket van werkgever (atlas, goretex)
Goede sokken.
Klep van helm dicht......

Kouwe vingers voel je na verloop van tijd niet meer (als ze zwart worden ben je te laat) _O-
 
Laatst bewerkt:
ijsbeer_portret2.jpg



Reisje Noordpool
Binnenkantje eruit
Buitenkantje mee
WARM...

aanrader: zoek effe dat stukkie van Jules Deelder over de berenjacht
 
dus een goede texiel jas.
ik kom op website motoZoom verschillende aanbiedingen tegen van het merk Cycle spirit.
een jas van 150 voor 60 een textiel jas.
maar wat is er tevertellen over dat merk?


en het merk probike zegt me allebei niet zo veel maar bieden wel waterdichte producten aan voor een betaalbare prijs



of zeggen jullie kut kwaliteit neem een jas van een iets duurder merk voor meer kwaliteit ?

Begrijp dat je op school zit maar motorrijden kost geld.
Indien je echt waterdicht 's winters wild rijden kom je toch bij een Gore-tex jas terecht. Is prijzig maar t zeker waard. Dus niet bezuinigen maar dan maar ff sparen. Zeker geen gewone jas dragen :N
Onder je motorkleding kun je beter meerdere dunne laagjes aantrekken, t liefst strak, dus geen dikke trui.
Heb zelf Spool van Motoport broek en jas, daaronder altijd 1 dun strakke pullie en onder mn broek een strakke lange onderbroek. Hiermee blijf ik absoluut warm en dan heb ik t over een km of 80 over de snelweg. Echter mn vingers zijn wel vaak behoorlijk koud. Ook ik heb de Dane Nordkap handschoenen, eerder genoemd. Maar goed ieder voelt dat weer anders. Verder is zeker een helmmuts aan te raden voor de nek. Succes verder met :] :W
 
soms vriest je linker bal aan je linker been vast. op het moment dat je dan de trap op moet scheurt er een stukje bovenbeen-huid af. maargoed, je moet er wat voor over hebben
 
soms vriest je linker bal aan je linker been vast. op het moment dat je dan de trap op moet scheurt er een stukje bovenbeen-huid af. maargoed, je moet er wat voor over hebben

trap :? je zit op een motor forum, niet op een traploopforum _O-
 
Vergeet dat leren pak maar als je in de winter rijd. Leer is goed te doen boven de 15 graden. Daaronder moet je gewoon een textielpak dragen.
Wil je in de winter rijden, dan heb je veel pekel, dus koop dan een oud hok wat lelijk mag worden. En ijzelt het, dan kan je beter met het OV gaan of nog beter, thuis blijven.
Hmm, dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Tot het vriespunt is leer prima te doen, eventueel met wat thermo ondergoed eronder. Daaronder wordt het wat aan de frisse kant. Wat goed helpt is een regenjas over je leren jas. Die is winddicht en dat scheelt een stuk in de afkoeling. Met de combinatie leren pak/regenjas, rij ik de hele winter door, zonder noemenswaardige problemen. Goeie handschoenen zijn wel een must. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik gaan voor verwarmde handschoenen. Die houden je handen het beste warm. Beter nog dan handvatverwarming.
 
Droog blijven is volgens mij het belangrijkste bij kou.
Handschoenen zijn daarbij cruciaal volgens mij. Heb mezelf nu alweer een nieuw paar kado gedaan. Van schoeller deze keer. Ben benieuwd. Ze zijn nu zonder binnenhandschoen iig nog veel te warm. Jas heb ik van Evolution en broek van Rev-it. Allebei echt waterdicht (afgelopen week nog 2x mogen testen tijdens het diepzeeduik onweer)en met alle voeringen bloedheet. Schoenen van Hanwag. Kost een paar knaken maar na 9 jaar zonder onderhoud nog steeds waterdicht! En met een paar geitewollen sokken nog geen koude voeten gehad.
 
Ben zelf ook op zoek naar mijn eerste motortje dat gelijk dienst moet gaan doen als woon/werkverkeer in de winter.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe ik dat ga uithouden.
Be n wel wat gewend ( *D ), maar met zulke snelheiden kan wind toch aardig snijdend zijn me dunkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan