Motor rijders met EHBO

Ik heb vroeger op de basisschool EHBO gehad, maar daar weet ik nu echt niets meer vanaf. Ik wil wel m\'n diploma nog eens halen; vind het wel belangrijk. Maar ja, naast mijn werk en avondstudie heb ik momenteel echt geen tijd meer om ook nog mijn EHBO-diploma te gaan halen...
 
Ik heb alleen een cursus gehad op de basisschool, maar dat is zover weggezakt dat ik liever 1-1-2 bel dan dat ik aan iemand ga rotzooien. :X
 
BHV is echt een curses waar je in 8 uur alles moet leren incl reanimatie waar een normele ehbo cursus van november tot april loop iedere week les a 2 uur
en dan als je de verhalen hoort over de bhv curses lag ik me iedere keer rot
Ach, wat heb ik in het dagelijks leven nou aan het aanleggen van een zwachtel of een vingerverband :P

Heb in een ver verleden jeugd-ehbo gehad, verder reanimatie, avondje \"kroeg-ehbo\", ben BHV-er en vader was huisarts wat ook nog wel wil schelen.
 
geen ehbo, wel bedrijfshulpverlening. daar leer je ook levensreddende handelingen. is al een paar keer van pas gekomen...buiten werk
 
\'k Ga donderdag en vrijdag op cursus in Arkel. Naast ontruiming en het blussen van brand, ook een EHBO-deel. \'t Is voor m\'n werk, maar het lijkt me inderdaad wel handig voor als je onderweg of thuis een ongeluk hebt of ziet.

Nog even iets anders. Vorig jaar hadden we een avond van onze motorclub met als thema: DONOR
Lekker toepasselijk en de juiste doelgroep!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik heb sinds 1995 EHBO en met de herhalingen vraag ik steeds om te oefenen met een motorhelm. Wel prettig als je dit beheerst.


dat voordeel heb ik dan weer dat ik ook de ehbo dag op het circuit er bij kan krijgen waar dus heel erg op de stof woordt in gegaan mbt motor rijders

ik hoop het nooit te hoeven gebruiken ehbo maar voorkomen is beter dan genezen
 
\'k Ga donderdag en vrijdag op cursus in Arkel. Naast ontruiming en het blussen van brand, ook een EHBO-deel. \'t Is voor m\'n werk, maar het lijkt me inderdaad wel handig voor als je onderweg of thuis een ongeluk hebt of ziet.

Nog even iets anders. Vorig jaar hadden we een avond van onze motorclub met als thema: DONOR
Lekker toepasselijk en de juiste doelgroep!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij hebben ook een keer een thema-avond gehouden met de plaatselijke EHBO vereniging en onze motorclub. Daarmee sloegen twee vliegen in 1 klap: wij leerden hoe we een helm van een slachtoffer af moesten zetten (alleen doen als het niet anders kan, bijvoorbeeld bij ademnood of voor beademing). En de EHBO-ers maakten kennis met heel veel verschillende soorten helmen en sluitingen.

Verder werden er ook nog een aantal dingen als stabiliseren van breuken geoefenend.
 
diploma EHBO
diploma Ambulancier
Diploma Militair Ambulancier
3 maanden stage op spoed in Universitair Ziekenhuis
2x Jaarlijks herhaling
sporadisch back up instrukteur voor Security training center ivm zware trauma\'s
 
Tja... zoals anderen hier... Ooit op de basisschool gehad... euh... ahum, 30 jaar geleden O-)

Eigenlijk zou ik ook deze kennis en vaardigheid weer moeten bijspijkeren...

Wie geeft die cursussen eigenlijk en hoeveel tijd/geld gaat daar inzitten?
 
Tja... zoals anderen hier... Ooit op de basisschool gehad... euh... ahum, 30 jaar geleden O-)

Eigenlijk zou ik ook deze kennis en vaardigheid weer moeten bijspijkeren...

Wie geeft die cursussen eigenlijk en hoeveel tijd/geld gaat daar inzitten?


in jou geval ik heb ff in je user info gespiekt

KNV EHBO afd. Almere
Postbus 17 1300 AA ALMERE

(036) 536 07 37 http://members.chello.nl/e.runkat/ehbo.html


KNV EHBO afd. Almere Stad
Oostgriend 158 1356 HM ALMERE

(036) 531 15 39
 
ook ik ben een van de velen die in dienst een geneeskundige opleiding heeft gevolgt, ik heb bijna 7 jaar bij de geneeskundige dienst gezeten en was op het laatst op hetzelfde niveau als een verpleegkundige, ideaal vooral als je zelf een ongeluk krijgt met je motor en vervolgens de bestuurder van het busje kan gaan opvangen omdat die volledig de weg kwijt was, hij dacht kennelijk dat ik om het hoekie was gegaan. gelukkig had ik zo\'n raar poppetje op mijn schouder zitten van een kilo\'tje of veel O-) zie voorbeeld.
 
Ik heb EHBO maar die is alweer bijna verlopen ( 2 jaar oud )
was toen een wekelijkse cursus voor ik geloof 15 weken lang en is incl reanimatie.

Moet eigenlijk wel een opfriscursus doen.
 
Had mijn EHBO, is inmiddels verlopen

[me] CB-tje niet zo slim geweest, maar had geen zin om enkel thee te leuten op die herhaling. Was er toch altijd als jeugdlotus, maar dat is ook weer voorbij[/me]
 
Zou graag mijn EHBO diploma halen. Is een erg goed iets. Bedankt dat je me er aan herrinnert.
Hoe doe je zoiets, waar kun je dat halen?
 
Ik heb een EHBO diploma incl. reanimatie en verbandleer.....

Heb hem moeten halen van mijn werkgever.
Werk in de bouw als leidinggevende dus vandaar
 
Ik zit nu een paar week hier op het forum
en nu lees ik toch veel mensen die met de motor om wat voor reden ook op hun bek gaan , dat overkomt iedere motor rijder wel is .
maar wat ik me nu af vraag is wie hier op het forum hebben eigenlijk een EHBO diploma zodat men als er wat gebeurt iemand hulp kan bieden.

ik zelf ben vorig jaar begonnen met mijnn ehbo diploma vanwege mijn hobby als vrijwilliger in een wijk centrum.

dus wie heeft er een ehbo diploma en waarom heb je die gehaald.
huisarts-diploma ook goed?
 
Zoals ik hier vaker heb gelezen van mensen die de EHBO les van de lagere school herinneren....ik dus ook. Verder dan een pleister plakken zal ik niet komen. En dan hoop ik nog maar dat ie op de goede plek komt te zitten :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan