Motor rolt in versnelling naar voren plakkende platen? Of stukke platen?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Hallo,
Ik ben nu al enig tijd bezig met mijn sv.
Ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen.

De motor rolt in de versnelling vanzelf rustig naar voren.
Terwijl hij dit doet kan ik niet schakelen tot ik wat gas geef anders kan ik gewoon niet schakelen.
De motor heeft dit soms ook weer niet waardoor ik wel gewoon kan schakelen.
Ik heb nu al 6 x de koppelingskabel op spec gezet , druk worm op spec niks blijkt te werken.
Zijn de platen nu stuk krom verbrand plakken?
Wat kan ik nu nog meer doen om het euvel te verhelpen...
Heeft iemand nog enig tips?
 
veel aanname's die nergens op slaan
Tja ik heb geen idee. Het lijkt mij als de koppeling blijft aanlopen en je buldert lekker door dat de boel heter gaat lopen. De temps zijn gedropt van 90 naar 80-85 op de snelweg. Dus het heeft zeker wel wat gedaan. Ik ben eigenlijk blij dat het nu toch echt opgelost is en daar ben ik iedereen dankbaar voor, die even hebben meegedacht.

Ook maar zo een cable luber bestellen want met een zakje en plakband vond ik maar een kliederboel. Wat er onder uit de kabel kwam was een smerige massa...
 
Laatst bewerkt:
Als dat echt zo is dan moet je geen cable luber bestellen, maar gewoon een nieuwe koppelingskabel zoals hier al meerdere keren eerder is geadviseerd.

Als je koppeling echt zo chronisch heeft lopen slepen dan kan een extra vroegtijdig oliebeurtje ook geen kwaad.
 
Als dat echt zo is dan moet je geen cable luber bestellen, maar gewoon een nieuwe koppelingskabel zoals hier al meerdere keren eerder is geadviseerd.

Als je koppeling echt zo chronisch heeft lopen slepen dan kan een extra vroegtijdig oliebeurtje ook geen kwaad.
Dat klopt. De olie van 1000 km was vrij donker toen ik die vernieuwde met slepende koppeling.
Deze olie heb ik er even uitgetrokken met een spuit en het ziet er nog prima uit (200km) Wellicht bestel ik de kabel als het de volgende keer weer mis gaat. Het heeft nu geen zin meer gezien alles werkt. WPH zegt ook dat de kabel echt wel gesmeerd moet worden met motor olie op zn tijd. Zie foto 1000 km met die slepende koppeling. Ben eigenlijk blij dat de platen nog goed zijn en prima werken.

1631299045680.png
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt wat je moet doen,en vervolgens laat je zo,n half bakken kabel zitten.
En neem je hem niet een keer los zodat je kan zien of hij goed loopt,sorry ik begrijp het niet helemaal
De kabel lijkt gewoon goed en nieuw. De motor heeft 2 jaar geleden een nieuwe kabel gekregen en is niet meer mee gereden. Daarom lijkt het mij dat de kabel niet stuk kan zijn. Ziet er ook gewoon uit als nieuw.
 
Met een nieuwe kabel gaat de temperatuur misschien zelfs naar de 70 graden.

En serieus: Sommige kabels (al dan niet alle?) zijn voorzien van een ptfe liner, die behoor je niet te smeren (voordat je hem vol kwakt met wd40 o.i.d.)

En zoals eerder geopperd, maar ik heb het antwoord niet gezien: heb je de kabel aan beide einden los gehad en gevoeld hoe soepel deze liep?
 
Met een nieuwe kabel gaat de temperatuur misschien zelfs naar de 70 graden.

En serieus: Sommige kabels (al dan niet alle?) zijn voorzien van een ptfe liner, die behoor je niet te smeren (voordat je hem vol kwakt met wd40 o.i.d.)

En zoals eerder geopperd, maar ik heb het antwoord niet gezien: heb je de kabel aan beide einden los gehad en gevoeld hoe soepel deze liep?

Hij zegt dat er teflon in zit.
Nooit smeren.
Ik heb er doodleuk metketting smeer in lopen spuiten eigenlijk het idee dat ie sindsdien klote is gaan doen.

Wil er ook niet teveel moeite insteken dus nieuwe origineel besteld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan