Motor rolt in versnelling naar voren plakkende platen? Of stukke platen?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Hallo,
Ik ben nu al enig tijd bezig met mijn sv.
Ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen.

De motor rolt in de versnelling vanzelf rustig naar voren.
Terwijl hij dit doet kan ik niet schakelen tot ik wat gas geef anders kan ik gewoon niet schakelen.
De motor heeft dit soms ook weer niet waardoor ik wel gewoon kan schakelen.
Ik heb nu al 6 x de koppelingskabel op spec gezet , druk worm op spec niks blijkt te werken.
Zijn de platen nu stuk krom verbrand plakken?
Wat kan ik nu nog meer doen om het euvel te verhelpen...
Heeft iemand nog enig tips?
 
Je hebt er wel een reet aan, alleen bevallen dit soort reacties je niet.

7 pagina's later heb je een koppelingskabel vervangen en heb je daar of veel te lang over gedaan om tot die conclusie te komen ondanks de goede tips, of het probleem komt straks weer terug, omdat je de verkeerde diagnose hebt gesteld.

Een aantal mensen waaronder ik, hebben duidelijk proberen te maken, op meer of minder botte wijze duidelijk proberen te maken, dat je "maar wat doet". Niet leuk om te horen, maar wel iets waar je wat mee moet als je wil sleutelen op een ander niveau dan zomaar wat onderdelen vervangen op basis van slechte diagnoses.
 
maar wel iets waar je wat mee moet als je wil sleutelen op een ander niveau
Deze ambitie heeft spitskool volgens mij niet geuit. Wel dat hij een schatting van 400 euro? had gekregen voor het vervangen van de koppeling. En ik ben 1 van de mensen geweest die dat fors en zonde vond.

Gezien spitskool het hier 7 pagina’s heeft uit gehouden, en waarschijnlijk flink wat van die 400 heeft over gehouden.. als het probleem verholpen is of minder.. dan lijkt me dat een prima resultaat.
 
Als dit1 het probleem2 heeft opgelost, helemaal goed, dan is de TS tevreden en daar gaat het om. Wat mij opvalt, is de bijzondere manier van communiceren.
Wat is er nu uiteindelijk gebeurd dan? Ik zie een foto met iets wat lijkt op een kabel. Is die nieuw? Of is het de originele die kapot is? Of is er soms olie uit de kabel gelopen?
Zeg het maar, ik zie het niet en het staat er ook niet bij.

Dat is wat er gebeurd in dit topic, er ontstaan aannames op basis van andere aannames. En gaandeweg zijn er allerlei (rand)zaken bijgekomen wat het ook niet erg begrijpelijker heeft gemaakt. Nogmaals, als het probleem2 is opgelost, dan is het prima.

Voetnoot:
1: nieuwe koppelingskabel geplaatst
2: koppelingsplaten komen niet vrij
 
Deze ambitie heeft spitskool volgens mij niet geuit. Wel dat hij een schatting van 400 euro? had gekregen voor het vervangen van de koppeling. En ik ben 1 van de mensen geweest die dat fors en zonde vond.

Gezien spitskool het hier 7 pagina’s heeft uit gehouden, en waarschijnlijk flink wat van die 400 heeft over gehouden.. als het probleem verholpen is of minder.. dan lijkt me dat een prima resultaat.
Als hij geen sleutelambitie heeft en het is nu opgelost: top

Maar de lijst aan genoemde symptomen matchen niet met elkaar en met de oplossing, daar komen op een gegeven moment reacties op.
 
Heb de worm ook nog even gelost. Alle 10 de lagers zaten er nog in en het zag er allemaal super goed uit en helemaal volgezet met nieuw vet. Push rod nog even eruit en schoongemaakt gesmeerd. Ik kan zeggen dat ie echt lekker schakelt nu en er geen problemen meer zijn.
Ik bedank nogmaals iedereen voor het meedenken.
Scheelde me een pak geld aan de winkel.
Ook motor city heeft mij goede tips gegeven. Ik kan alleen maar waarderen dat een winkel je zelfs tips geeft wat te doen voor de beste werking.

Allemaal sorry voor mijn rare reacties af en toe maar ik was echt pissed off dat die koppeling niet goed wou.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan