Motor start nooit zonder gas bij te geven

sylvain12

MF'er
10 dec 2010
249
0
Ik vroeg me af of het normaal is dat mijn motor altijd stil valt als ik hem wil starten zonder gas bij te geven. (dit natuurlijk als hij een dag stil heeft gestaan).

Als ik de choke aanleg en ik start hem, zal hij een halve seconde draaien en stilvallen. Ik moet hem handmatig een seconde naar de 3000 toeren brengen en dan blijft hij draaien.

Ook als ik vergeet de choke aan te leggen en hij start toch, maar ik voel dat hij op het punt staat stil te vallen en leg alsnog de choke, aan valt hij ook stil.

Is dit normaal? Of is er iets vervuild? Iets niet goed afgeregeld. Op zich is het geen ramp, maar ik vind het toch vreemd en een beetje vervelend, omdat ik de indruk heb dat mensen mij vaak aankijken alsof ik een Johnny ben door het extra gas dat ik geef.
 
Mijn fiets schommelt alleen wat bij stationair draaien en dat is dan max 200 rpm schommeling ofzo.

Moet zelf ook meestal starten met of de choke aan of een klein beetje gas bij en 2 seconden op 1.5-2.5k houden en dan draait hij gewoon tot je m uitzet (of de benzine op is zoals vanochtend op de snelweg :X )


Dan is het bij jou ook hoog tijd voor wat onderhoud want een cbr600 hoort snaarstrak stationair te kunnen lopen. Dus eigenlijk geen variatie in stationair lopen.
 
Ik zou toch eens nakijken hoe de fiets onderhouden is. Mijn srad van 96 loopt zuiver en start met halve choke open koud. Met warme motor moet ik hem wel altijd een tikje gas geven.

Het is dus wel mogelijk. En af een toe een dopje forte benzine toevoeging erbij is geen overbodige luxe.
 
Laatst bewerkt:
En jullie mogen greenpease hier hartelijk voor bedanken
(zonder dat soort heren had die fiets perfect gelopen.....suzuki kan het wel maar mag niet een motorfiets goed afstellen)

Bedankt greanpease (wie zijn dat eigenlijk?) dat u mijn gezondheid bovenop het perfect starten en lopen van mijn motorblok stelt. Ik bedoel een Kawa zou een Kawa niet zijn als hij s'ochtends na een avond flink zuipen niet even wil batellen of je wel wakker genoeg bent om hem aan de praat te houden. Dan maakt hij weer een geintje met de choke en andere keer wil hij wat gas bij en een andere keer niets. Altijd in voor een grap die Kawa.

Ook wil greanpease bedanken dat ik niet met een masker voor me kop hoef te lopen tegen de smog zoals bepaalde gebieden van China al noodzakelijk is. (Al zou het voor de maatschapij beter zijn als er voor mijn kop permanent een masker zat :+ ).

Tjonge jonge, je kan overal wel een probleem van maken. Wees blij dat er teminste mensen geintreseerd zijn in de lucht kwaliteit, dan kan ik weer zorgeloos mijn open demper gebruiken.
 
Even getest met mijn choke zo'n 2/3 open en hij start zonder gas bij te hoeven geven en gaat zo rond de 2000 -2500 toeren. Ik hoop dat dit altijd werkt, want ik heb het nog maar tweemaal kunnen testen. Ik zette de choke altijd volledig open en blijkbaar is dit een beetje té voor mijn Bandit. Dus bedankt voor de tip, wie hem ook gepost heeft!
 
Even getest met mijn choke zo'n 2/3 open en hij start zonder gas bij te hoeven geven en gaat zo rond de 2000 -2500 toeren. Ik hoop dat dit altijd werkt, want ik heb het nog maar tweemaal kunnen testen. Ik zette de choke altijd volledig open en blijkbaar is dit een beetje té voor mijn Bandit. Dus bedankt voor de tip, wie hem ook gepost heeft!
Dat is bij mij ook het geval, maar mijn choke is erg moeilijk te doseren. Misschien moet ik daar het probleem zoeken :)
Als ik moeite doe krijg ik m na wat gekloot wel netjes rond de 1500 toeren, maar vaak is dat iets meer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt greanpease (wie zijn dat eigenlijk?) dat u mijn gezondheid bovenop het perfect starten en lopen van mijn motorblok stelt. Ik bedoel een Kawa zou een Kawa niet zijn als hij s'ochtends na een avond flink zuipen niet even wil batellen of je wel wakker genoeg bent om hem aan de praat te houden. Dan maakt hij weer een geintje met de choke en andere keer wil hij wat gas bij en een andere keer niets. Altijd in voor een grap die Kawa.

Ook wil greanpease bedanken dat ik niet met een masker voor me kop hoef te lopen tegen de smog zoals bepaalde gebieden van China al noodzakelijk is. (Al zou het voor de maatschapij beter zijn als er voor mijn kop permanent een masker zat :+ ).

Tjonge jonge, je kan overal wel een probleem van maken. Wees blij dat er teminste mensen geintreseerd zijn in de lucht kwaliteit, dan kan ik weer zorgeloos mijn open demper gebruiken.
Een fiets kan ook prima lopen zonder dat het milieu er extra door verziekt wordt. ;) De fabrikanten zorgen immers dat een motor bij een bepaald toerengebied relatief arm loopt zodat ie goedgekeurd wordt. Is om te huilen voor de het rijgedrag in dat toerengebied maar hee... ze kunnen ze wel verkopen. Het is namelijk niet te doen (en niet te betalen) om elke motor individueel perfect af te stellen voor de verkoop.
Ze halen allerlei trucjes uit om de (goed)keuring te halen. Mooiste vind ik nog de Aprila RSV-4 die in z'n vrij redelijk beschaafd klinkt maar zodra je 'm in z'n 1 zet gaat er een klep in de uitlaat open waardoor ie gelijk een stuk voller klinkt :') Italianen.... :') Maar ze hebben er wel de statische geluidsmetingen mee gehaald blijkbaar.
Immers, een 'groene' fosiele brandstof verbrandingsmotor bestaat niet. Ook al willen de marketingsafdelingen van een hoop fabrikanten ons doen geloven van wel. Ik denk niet dat die mensen een half uur met hun mond aan de uitlaat gaan liggen.
En dat gedoe in China komt nog door de kolencentrales en dat 'het volk' zelf in grote delen ook nog op kolen stookt, zwaar verouderde techniek en heeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen op een klein oppervlak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan