Heren,
heb een vraag voor de techneuten onder ons,
rij een fireblade uit 2005, met inmiddels bijna 100.000 km.
Nu is het probleem, weer starten na een tijdje rijden (als het blok 90°C is).
De eerste keer (met koude motor) start deze altijd meteen,
als ik nu ga rijden en moet bv stoppen om te tanken,
dan moet ik om te starten echt "aandringen" om de motor aan te laten slaan.
Soms zo lang dat ik op het laatste beetje van de accu zit
Heb al geprobeerd een beetje gas/veel gas/geen gas te geven maar zonder resultaat.
Zou ik de motor bijvoorbeeld langer stil laten staan (en de motor geheel laten afkoelen),
dan start hij wel meteen als ik de startmotor laat draaien
*2 weken geleden nieuwe irridium bougie's gestoken, en dit was helaas niet de oplossing,
*accu krijgt voldoende stroom tijdens het rijden (14.8 volt bij 3500 toeren)
*Luchtfilters schoongemaakt (BMC luchtfilter)
*Brandstofpomp twijfel ik aan dat deze kapot is, daar dit ook moet zijn met een koude motor.
*Gedacht aan een scheurtje in de brandstofleiding, die groter zou worden naarmate het warmer is (zodat deze lucht mee zou aanzuigen), dit vervangen, maar dit was het ook niet
Weet eigenlijk niet meer waar ik verder naar moet zoeken,
rest mij op dit moment steeds langer dan een half uur op terras te zitten,
zodat de motor afgekoeld is
heb een vraag voor de techneuten onder ons,
rij een fireblade uit 2005, met inmiddels bijna 100.000 km.
Nu is het probleem, weer starten na een tijdje rijden (als het blok 90°C is).
De eerste keer (met koude motor) start deze altijd meteen,
als ik nu ga rijden en moet bv stoppen om te tanken,
dan moet ik om te starten echt "aandringen" om de motor aan te laten slaan.
Soms zo lang dat ik op het laatste beetje van de accu zit
Heb al geprobeerd een beetje gas/veel gas/geen gas te geven maar zonder resultaat.
Zou ik de motor bijvoorbeeld langer stil laten staan (en de motor geheel laten afkoelen),
dan start hij wel meteen als ik de startmotor laat draaien
*2 weken geleden nieuwe irridium bougie's gestoken, en dit was helaas niet de oplossing,
*accu krijgt voldoende stroom tijdens het rijden (14.8 volt bij 3500 toeren)
*Luchtfilters schoongemaakt (BMC luchtfilter)
*Brandstofpomp twijfel ik aan dat deze kapot is, daar dit ook moet zijn met een koude motor.
*Gedacht aan een scheurtje in de brandstofleiding, die groter zou worden naarmate het warmer is (zodat deze lucht mee zou aanzuigen), dit vervangen, maar dit was het ook niet
Weet eigenlijk niet meer waar ik verder naar moet zoeken,
rest mij op dit moment steeds langer dan een half uur op terras te zitten,
zodat de motor afgekoeld is