Motor starten (tijdens winterperiode/stalling)

GJC

MF'er
6 jun 2007
151
0
Ik heb mijn Honda CBF 1000 (2007) nu (winterperiode) in de garage staan, aan de druppelaar.

Is het verstandig om de motor af en toe van de druppelaar af te halen en een keer te starten, warm laten draaien?

Of kan ik de motor het beste van november tot april aan de druppelaar laten staan?
 
Ik heb mijn Honda CBF 1000 (2007) nu (winterperiode) in de garage staan, aan de druppelaar.

Is het verstandig om de motor af en toe van de druppelaar af te halen en een keer te starten, warm laten draaien?

Of kan ik de motor het beste van november tot april aan de druppelaar laten staan?
Het beste is om vlak voor de winterstalling een lange rit te maken zodat de motor langere tijd op bedrijfstemperatuur is.
Alle condens is dan uit de olie en uitlaat verdampt.
Dan de olie en het filter vervangen en nog een keer goed warm rijden.
Vervolgens de tank volgooien, banden wat harder dan normaal oppompen en de accu aan de druppelaar.
En zeker niet meer starten tot je weer gaat rijden.
 
Het beste is om vlak voor de winterstalling een lange rit te maken zodat de motor langere tijd op bedrijfstemperatuur is.
Alle condens is dan uit de olie en uitlaat verdampt.
Dan de olie en het filter vervangen en nog een keer goed warm rijden.
Vervolgens de tank volgooien, banden wat harder dan normaal oppompen en de accu aan de druppelaar.
En zeker niet meer starten tot je weer gaat rijden.
Tjonge jonge eind rijden olie en filter vervangen winter over laten staan vervolgens na de winter weer warm rijden en weer olie en filter vervangen zeker. PFFFF blijf bezig. :W Eerste gedeelte ben ik het met je eens. Dan opbergen die hap. niet weer starten tot na de winter. Daarna opstarten warm laten draaien en olie verschonen. En dan weer fijn :] ;) ;)
 
Inderdaad niet ff laten draaien.
Gewoon rijdend goed op bedrijfstemp laten komen en dus niet stationair want dat is moordend voor je blok.
Als ik in de winter rijd (om de 2a 3 weken) dan rijd ik minimaal 150km aan 1 stuk of helemaal niet. O-)
En als ie langer stil staat dan doe ik 'm ff een dag aan de optimate voor ik 'm start. :)
 
Laatst bewerkt:
Of als je gaat rijden dan minstens een half uur. Liever nog langer, is ook lekker voor jou! (Als je je een beetje goed aankleedt is 's winters rijden hardstikke leuk, alleen moet je rekening houden met laagstaande zon, maar dat heb je ook int koekblik.)
De olie moet goed warm worden zodat condensvocht kan verdampen.
Zolang er geen sneeuw of ijzel ligt kun je prima blijven rijden.
Groeten,
Eduard.
 
Of als je gaat rijden dan minstens een half uur. Liever nog langer, is ook lekker voor jou! (Als je je een beetje goed aankleedt is 's winters rijden hardstikke leuk, alleen moet je rekening houden met laagstaande zon, maar dat heb je ook int koekblik.)
De olie moet goed warm worden zodat condensvocht kan verdampen.
Zolang er geen sneeuw of ijzel ligt kun je prima blijven rijden.
Groeten,
Eduard.

:^

Daarna thuis ff de tuinslang erover en niks aan het handje. *O*
 
Laatst bewerkt:
Het beste is om vlak voor de winterstalling een lange rit te maken zodat de motor langere tijd op bedrijfstemperatuur is.
Alle condens is dan uit de olie en uitlaat verdampt.
Dan de olie en het filter vervangen en nog een keer goed warm rijden.
Vervolgens de tank volgooien, banden wat harder dan normaal oppompen en de accu aan de druppelaar.
En zeker niet meer starten tot je weer gaat rijden.

:Y
 
Tjonge jonge eind rijden olie en filter vervangen winter over laten staan vervolgens na de winter weer warm rijden en weer olie en filter vervangen zeker. PFFFF blijf bezig. :W Eerste gedeelte ben ik het met je eens. Dan opbergen die hap. niet weer starten tot na de winter. Daarna opstarten warm laten draaien en olie verschonen. En dan weer fijn :] ;) ;)
Dan kunnen alle agressieve stoffen die in de olie terecht zijn gekomen lekker de hele winter op het inwendige van je blok inwerken.... -O-
 
Dan kunnen alle agressieve stoffen die in de olie terecht zijn gekomen lekker de hele winter op het inwendige van je blok inwerken.... -O-
Nou zoveel agressieve stoffen zullen dat niet zijn na 100 kilometer rijden het afgelopen zomer. :$ In het voorjaar de CBR maar weer voorzien van wat nieuwe vloeistoffen. :Y . Maar begrijp het wel. Wanneer je er veel mee rijdt zouden er inderdaad schadelijke stoffen in de olie aanwezig kunnen zijn . En dan lijkt het mij inderdaad ook verstandiger om de olie voor de winter te verversen. :Y
 
Nou zoveel agressieve stoffen zullen dat niet zijn na 100 kilometer rijden het afgelopen zomer. :$ In het voorjaar de CBR maar weer voorzien van wat nieuwe vloeistoffen. :Y . Maar begrijp het wel. Wanneer je er veel mee rijdt zouden er inderdaad schadelijke stoffen in de olie aanwezig kunnen zijn . En dan lijkt het mij inderdaad ook verstandiger om de olie voor de winter te verversen. :Y
Als je 100 ritjes van een kilometer hebt gemaakt zit er wel veel troep in je olie, als het een paar langere ritten zijn zal het idd wel meevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan