Hallo Bikers,
Ik heb een probleem met mijn CBR 600 F2.
Iedere keer als ik een stuk gereden heb en de motor is lekker op temperatuur geweest dan stopt hij ermee.
Dit doet hij alleen als ik een stop gemaakt heb van ong.10 tot 20 minuutjes.
Als ik hem na de stop weer start kan ik ongeveer 600 meter rijden en dan stottert hij en valt ie uit.
Als ik dan de shoke erop zet start hij meteen em=n na een seconde of 20 valt hij dan weer uit.
Haal de shoke eraf en start hem dan loopt hij weer gewoon en heb ik geen problemen meer.
De Carburateurs zijn schoongemaakt hij pakt nu beter op en trekt ook beter door dus hier ligt het denk ik niet aan.
Ik heb zelf het idee dat hij de carburateurs leegtrekt.
Heeft iemand dit eerder gehad of is het iets vreemds???????
En wie kan mij van dit probleem afhelpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Dennis
lijkt mij een vacuumprobleem.
Dit is makkelijk te testen door even zonder tankdop te rijden.
als dit het geval is het gaatje in de tankdop doorprikken.
lijkt mij een vacuumprobleem.
Dit is makkelijk te testen door even zonder tankdop te rijden.
als dit het geval is het gaatje in de tankdop doorprikken.
Het is iedere keer na eventjes stoppen... dat is niet echt verklaarbaar met tankventilatie...
Ik zou eerder zeggen luchtbelletjes in de vlotterbak
Heb jij enig idee hoe die daar kunnen komen?????
En check of je vacuumslang wel goed werkt zet ffkes je benzinekraan op pri en ga dan rijden
Heb jij enig idee hoe die daar kunnen komen?????
Dat klopt, want je hebt een benzinepomp en geen vacuumkraantje.Wat is PRI??? ik heb alleen open, dicht en reserve
ok dan d8 dat die carbs had ik laat het aan de cbr specialisten over.
Zit er bij jou een dun slangetje vanuit het spruitstuk naar het benzinekraantje? Zoja is deze heel of wordt deze behoorlijk slap bij warmte. (dat ie gaat knikken)
Hey Schietschijf.
Ik zou zeggen, haal je benzinepomp eraf, zet wel eerst je brandstofkraan op OFF. Schroef het zwarte kapje eraf aan de achterkant van je benzinepomp en kijk hoe de contacten zijn. Heb namelijk ook dat probleem gehad en op een gegeven moment startte hij helemaal niet meer. Kut dus als je acht kilometer van huis bent zonder telefoon er is geen huis in de buurt waar je kunt bellen. Lopen dusmaar goed, het zou dus kunnen dat je toe bent aan een nieuwe brandstofpomp en dat is een duur grapje. €210,- incl. BTW.
Succes
Heb je al is naar je alternator gekeken heb ooit zo n panne gehad met mijn suzuki savage. Je kan starten en rijden op batterij maar na een tijdje valt hij stil bat spanning wordt niet bijgeladen je zet hem af laat bat. rusten en hij starte weer.
Oplossing is in dat geval nieuwe alternator
Succes nog