Ik heb een cardan ipv een kettingZwaar punt in de ketting icm ketting te strak?
Ik weet niet of je überhaupt een ketting hebt?
Ik ben van team zotHeeftMeestalWelGelijkwiellagers eerst controleren
Ja, hooguit nog de eindaandrijving.Kleine update: tijdens mijn laatste ritje de koppeling ingetrokken tijdens het rijden. Het trillen deed nog steeds voor.
Ik kan hiermee uitsluiten dat het vanuit de motor komt toch?
hangt volledig af van de frequentie, ook iets dat continu draait kan een op en neergaande frekwentie hebben afhankelijk van allerlei factorenIk zie veel suggesties gerelateerd aan dingen die best vaak ronddraaien en niet 'dan wel en dan niet'. Dus ik zou het zelf niet direct zoeken bij zaken die met het wiel meedraaien. Dan zou je namelijk een continue trilling voelen.
das voor stationairsynchronisatie carbs?
Luister Geurt: je moet niet blindelings dingen aannemen maar uit gaan sluitenKunnen jullie iets bedenken?
als de synchronisatie niet goed staat, kan je motor juist bij lage snelheden gaan "zagen "is mijn ervaring, hoge versnelling lage snelheid geeft een raar "harder-zachter"gevoeldas voor stationair
^ ziehier de belangrijkste vraag op dit moment.zijn de wiellagers al gecontroleerd?
Luister Geurt: je moet niet blindelings dingen aannemen maar uit gaan sluiten
Ten eerste: Gaat het met het toerental mee of met de snelheid... ik denk met de snelheid.
1) Keerteje doortrekken, koppeling inknijpen motor uit. Is het weg??? ligt het aan het lopende deel, (nokkenasketting/aandrijving) maar dat zal niet
2) Hetzelfde, maar dan in zijn twee doortrekken, voorzichtig in zijn vrij tikken, motor uit, koppeling los: Is het weg??? Kan het aan het primaire tandwiel / koppelingshuis liggen, de koppeling staat immers stil, de helft van de versnellingsbak ook
3) Is het er nog, dam moet je het in je cardan gaan zoeken...
de frequentie waarmee het komt en gaat is verklaarbaar: Alle overbrengingen worden zo gekozen datr er een hele grote terugkeerinterval bewerkstelligd wordt. bij tandwielverhoudingen zoals 13/113 hebben die tandwielen 1496 omwentelingen voordat dezelfde tanden elkaar weer terugzien, bij 30 / 120 ziet het 30 tands tandwiel iedere 4 omwektelingen dezelfde tanden van det 120 tands tandwiel en dat kan op mekaar in gaan slijten met voelbaar resultaat. Dat kan in de koppeling of in het cardan gebeuren... Doe er je voordeel mee