Motor van het jaar 2002??

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
In Moto73 wordt elk jaar de motor van het jaar gekozen doordat iedereen de kaart kan invullen met zijn keuzes en op kan sturen om zo mee te dingen naar de hoofdprijs: "de motor van het jaar". Eigenlijk wint altijd een sportieve fiets het. Dus wil je een beetje kans maken, dan moet je een sportieve fiets kiezen. Daarom mijn vraag:

1. Wat vinden julie de motor van het jaar 2002?
2. Wie zijn de (Nederlandse) motorsportmannen van het jaar?

Het zou toch wel grappig zijn als een MF-er het zou winnen *D
 
Alvast mijn keuze:

1. Ducatie 999 Als hij nog beter rijdt en comfortabeler is dan de vorige :9~
2. R1 Brute machine en Yamaha he *D
3. VTR-SP2 Veel koppel en plof voor als een Duc te duur is :)

Het beste team is natuurlijk Ten Kate Racing :} maar beste sportman?? Dat gestuntel van Jurgen was niet wat dit jaar.
 

Ja perfecte fiets, zeker als je naar de prijs/prestatie verhouding kijkt, maar ik geef je niet veel kans met de prijsvraag. Het zijn toch wel vaak 1000cc sport machines die winnen.
 
Ik denk dat daar tig veel antwoorduh op kommuh...

ik weet namelijk ook niet wat je bedoelt met motor v/h jaar 2002 :?
mooiste uiterlijk :?
bestuh rij eiguhschappen :?
etc.
of alles bijelkaar :?


Mijn keus gaat uit naar mn eiguh motor ;)
 
Ik denk dat daar tig veel antwoorduh op kommuh...

ik weet namelijk ook niet wat je bedoelt met motor v/h jaar 2002 :?
mooiste uiterlijk :?
bestuh rij eiguhschappen :?
etc.
of alles bijelkaar :?


Mijn keus gaat uit naar mn eiguh motor ;)

Nou dat is juist mijn bezwaar tegen zo'n verkiezing. Je hebt een lijst met motoren waaruit je kunt kiezen, bestaande uit alle motoren die het afgelopen jaar in de winkel nieuw te koop waren (de jouwe dus niet helaas). Ik zou zeggen: als je er 1 mag uitkiezen, welke zou het dan worden (zonder naar de prijs te kijken)?
Helaas werkt de verkiezing in de praktijk niet zo omdat de keuze niet objectief is: je kunt alleen winnen als je de motor hebt gekozen die de meeste personen kiezen. Om te winnen moet je dus niet je eigen mening opschrijven maar die van de lezers. Dit blijkt de laatste jaren dus een supersport machine te zijn.
 
Nou dat is juist mijn bezwaar tegen zo'n verkiezing. Je hebt een lijst met motoren waaruit je kunt kiezen, bestaande uit alle motoren die het afgelopen jaar in de winkel nieuw te koop waren (de jouwe dus niet helaas). Ik zou zeggen: als je er 1 mag uitkiezen, welke zou het dan worden (zonder naar de prijs te kijken)?
Helaas werkt de verkiezing in de praktijk niet zo omdat de keuze niet objectief is: je kunt alleen winnen als je de motor hebt gekozen die de meeste personen kiezen. Om te winnen moet je dus niet je eigen mening opschrijven maar die van de lezers. Dit blijkt de laatste jaren dus een supersport machine te zijn.

Uhh, ik dacht dat je ongeacht je keuze kans maakt op die prijs. En de prijs is de motor die de meeste stemmen heeft gekregen. Dat hoeft toch niet jouw keuze te zijn ? Niet zo gek , dat ik nog nooit gewonnen heb; ik kies altijd een toermotor.

Cu

DooV
 
Nou dat is juist mijn bezwaar tegen zo'n verkiezing. Je hebt een lijst met motoren waaruit je kunt kiezen, bestaande uit alle motoren die het afgelopen jaar in de winkel nieuw te koop waren (de jouwe dus niet helaas). Ik zou zeggen: als je er 1 mag uitkiezen, welke zou het dan worden (zonder naar de prijs te kijken)?
Helaas werkt de verkiezing in de praktijk niet zo omdat de keuze niet objectief is: je kunt alleen winnen als je de motor hebt gekozen die de meeste personen kiezen. Om te winnen moet je dus niet je eigen mening opschrijven maar die van de lezers. Dit blijkt de laatste jaren dus een supersport machine te zijn.
Fout
Het maakt geen zak uit waar je op stemt, ze trekken gewoon een kaart uit de bak en als je naam erop staat heb je de motor van het jaar gewonnen.
Dus als je op een HD electra mega glide etc. hebt gestemt kan het best zijn dat je een hagelnieuwe R1 ofzo wint.
 
Motor - Honda VTR1000-SP2
Sportman - Barry Veneman (doet het in mijn ogen best goed op zijn privefiets)


:? Ik hoop toch niet dat je de 2 cilinder van vorig jaar bedoelt. Hij rijd nu onk supersport. En ja hij doet het daar in heeeel goed. Wat dat betreft kan hij wel sportman van het jaar worden.
 
Fout
Het maakt geen zak uit waar je op stemt, ze trekken gewoon een kaart uit de bak en als je naam erop staat heb je de motor van het jaar gewonnen.
Dus als je op een HD electra mega glide etc. hebt gestemt kan het best zijn dat je een hagelnieuwe R1 ofzo wint.

Dan ik ik die interviews met de gelukkige winnaar wel vreemd: ze vertellen dan waarom de motor die ze gewonnen hebben zo super is.
 
Dan ik ik die interviews met de gelukkige winnaar wel vreemd: ze vertellen dan waarom de motor die ze gewonnen hebben zo super is.
Lees er een Moto73 maar opna het is echt zo, en dat is natuurlijk ook wel zo eerlijk om een betrouwbare uitslag te krijgen.
En als je de motor van het jaar wint, en het is toevallig de motor waar je op hebt gestemd is het natuurlijk helemaal feest. :) (Waarom heb ik nou nooit zoveel geluk '( )
 
Het beste team is natuurlijk Ten Kate Racing :} maar beste sportman?? Dat gestuntel van Jurgen was niet wat dit jaar.

uh met de beste man is niets mis hoor, dat barrel waar ie op rijdt wil gewoon niet *D

en ja de verkiezing.. is een beetje krom allemaal, je kunt geen appels met peren vergelijken zei mn moeder altijd ;) (en in de supersport klasse kan ik niet kiezen :9~ )
 
Fout
Het maakt geen zak uit waar je op stemt, ze trekken gewoon een kaart uit de bak en als je naam erop staat heb je de motor van het jaar gewonnen.
Dus als je op een HD electra mega glide etc. hebt gestemt kan het best zijn dat je een hagelnieuwe R1 ofzo wint.

Pff, had ik het toch goed. Denk dan ook dat ik um dit jaar wel ga winnen :}

CU

DooV
 
motor van het jaar bijna 100% zeker de CBR600RR of de nieuwe GSX-1000r en coureur van het jaar toch weer Jurgen vd Goorbergh, niet al te veel gepresteerd naar je moet t natuurlijk wel in z'n geheel nemen, dus ook de 4 takten die opermachtig zijn en jurgen op een nieuwe fiets met nieuwe banden...
 
Op woensdag 02 oktober 2002 14:31 schreef Jurgenfan het volgende:
motor van het jaar bijna 100% zeker de CBR600RR of de nieuwe GSX-1000r en coureur van het jaar toch weer Jurgen vd Goorbergh, niet al te veel gepresteerd naar je moet t natuurlijk wel in z'n geheel nemen, dus ook de 4 takten die opermachtig zijn en jurgen op een nieuwe fiets met nieuwe banden...

nieuwe fiets? die ouwe rammelbak? ;) het is zoooo jammer dat ie elke keer een jaar achter loopt, de beste man heeft zoveel kwaliteiten. je wordt er gewoon moe van dat ie achter de feiten aan hobbelt (wat zou ie er dan zelf wel niet van moeten denken ;( )
 
Motor: De nieuwe Duke 950 of de Speed Triple.
De motor moet voor mij in de eerste plaats plezier uitstralen en onderscheidend zijn. Deze twee doen dat erg goed.
Sportman: Geen Nederlander.
Voor de rijder van het jaar geldt voor mij hetzelfde als voor de motor van het jaar. En die kwaliteiten zie ik nu te weinig bij de Nederlanders. (Kop boven het maaiveld, he.)

Over de trekking: iedereen dingt volgens mij mee, maar ik win het toch niet. Hebben jullie weer meer kans! 8-)
 
De CBR600RR, die met ass-hole dus, die mag volgend jaar pas meedoen want het is een 2003 model, net als die overige :9~ 600 ss modellen.
 
nieuwe fiets? die ouwe rammelbak? ;) het is zoooo jammer dat ie elke keer een jaar achter loopt, de beste man heeft zoveel kwaliteiten. je wordt er gewoon moe van dat ie achter de feiten aan hobbelt (wat zou ie er dan zelf wel niet van moeten denken ;( )

Met nieuwe fiets bedoel ik voor hem een nieuwe fiets, geen data, weinig ervaring met een Honda V4...
 
Terug
Bovenaan Onderaan