Motor verkopen particulier : mogelijke problemen

Wat een argwaan ... Ik heb deze week twee keer zonder iets af te geven een testrit gedaan, ik had mijn motorrijbewijs zelfs nog niet (was in aanvraag). :D Misschien zie ik er heel betrouwbaar uit ofzo. Ik zei gewoon: 'ik zal wel rustig rijden, en niet ver weg gaan'.
 
mocht hij alleen komen, gewoon iets van een rijbewijs/id achterhouden. In het geval dat ze met zijn tweeen komen, dan komt hij die ander echt wel ophalen +)
 
Stel ;

Ik kan m\'n fiets kwijt aan een particulier, deze vraag geldt overigens voor iedereen ;

Hoe ga je met het volgende om ;

Elke koper wil natuurlijk een proefrit maken. Zijn/haar goed recht. Maar bij particuliere verkoop kan dat problemen geven als je geen zijspan hebt ;

- Bij de proefrit je motor geflitst wordt, niet te hopen met een snelheid hoger dan 50km/u te hard
Ik rij mee met een andere motor dus dan heb ik het gezien, in 7 jaar 1x een flitser totaal niet gezien.
- De koper met je motor op z\'n bek pleurt en je motor schade heeft en de koper \'m dan dus niet wil.
Vooraf een koopprijs afspreken indien de proefrit geen rare dingen oplevert.
- De koper weg rijd en je \'m nooit meer terugziet. (dat wil nog wel eens gebeuren! :( )
Zoals gezegd, ik rij mee en zorg dat die motor een vollere tank heeft als de te verkopen motor.
hoe zouden jullie er mee omgaan? Voor de rit een aanbetaling eisen 1/3e van de verkoopprijs ?

Of iets anders achterhouden zoals zijn/haar rijbewijs?

Neem aan dat sommigen al vaker een motor hebben verkocht, maar hoe heb jij het gedaan ?

Sowieso om iets van ID vragen, tsjekken en kopiëren ofzo. Ook als ze hem niet kopen en misschien later langs komen.
 
Bij mij wordt er pas een proefrit gemaakt als we het eens zijn over de verkoopprijs, want zolang de koper hem toch net te duurvindt hoeft er niet te worden proef gereden, BASTA.
 
Terug
Bovenaan Onderaan