Motor via marktplaats?

Sanne20

MF veteraan
19 sep 2012
2.191
0
Hoi allemaal!
Ik ben ontzettend aan het twijfelen.. En hoop dat iemand me kan helpen/informeren.
Aangezien ik bijna mag afrijden voor m'n rijbewijs wil ik graag een motor kopen. Nu ben ik al een hele tijd aan het zoeken, maar omdat ik er zelf geen verstand van heb is dat erg moeilijk!
Nu heb ik een (naar mijn idee) leuke motor gevonden op marktplaats,, maar wil er graag jullie mening over horen!

http://link.marktplaats.nl/595825809

Bedankt alvast allemaal!

Groetjes Sanne
 
Hoi allemaal!
Ik ben ontzettend aan het twijfelen.. En hoop dat iemand me kan helpen/informeren.
Aangezien ik bijna mag afrijden voor m'n rijbewijs wil ik graag een motor kopen. Nu ben ik al een hele tijd aan het zoeken, maar omdat ik er zelf geen verstand van heb is dat erg moeilijk!
Nu heb ik een (naar mijn idee) leuke motor gevonden op marktplaats,, maar wil er graag jullie mening over horen!

http://link.marktplaats.nl/595825809

Bedankt alvast allemaal!

Groetjes Sanne
Tsjah, 5000 km per jaar is gemiddeld, lijkt wel netjes op het eerste gezicht, maar voor een echt oordeel moet je zo'n motor toch in het echt zien en ervaren. (zou ondertussen afwachten tot je het rijbewijs daadwerkelijk hebt zodat je zelf veilig kunt proefrijden!)
 
Op het oog een prima fiets, betrouwbaar, en goedkoop in gebruik. Als je toch in die omgeving aan het rondkijken bent, kijk dan ook even bij Huisman Motoren in Leiden: daar staat er nog eentje nieuw-overjarig. Geeft je in ieder geval een idee qua prijs.

En (tip) vraag aan déze verkoper in ieder geval even waarom, ondanks "oog voor detail" de achterband zacht is... ;)

full
 
Wat een schitterd knip-en-plak verhaaltje in de advertentie :Z

Het enige wat je uit de advertentie kan halen is dat ie 2 jaar oud is en 10.000km heeft gereden.
Mijn inziens hoort een motor dan nog als nieuw te zijn en zo ziet ie er op de plaatjes ook uit.

dussss;
Rijbewijs halen, afspraak maken en iemand meenemen die er verstand van heeft en lekker proefrijden! :)

Succes met de zoektocht, het afrijden en welkom op M-F
:W

Edit; Als je opbeld, even naar het kenteken vragen onder het mom van uitrekenen verzekering. Zodoende kan je ook (even uitrekenen ;) en) even kijken of meneer eerste eigenaar is en hoe apparaat geregistreerd staat bij RDW.
 
Laatst bewerkt:
Super! Thnx voor deze snelle reacties allemaal!
En inderdaad zeg,, die achterband! Wat goed dat je me er even op wijst! Volgens de advertentie zit er een achterband om van 1 jaar oud!
 
Super! Thnx voor deze snelle reacties allemaal!
En inderdaad zeg,, die achterband! Wat goed dat je me er even op wijst! Volgens de advertentie zit er een achterband om van 1 jaar oud!

Leeftijd van een band wil niks zeggen, kijk daar mee uit. Want de mijne gaan geen eens een jaar mee ;) Beter kun je dan vragen hoeveel km er al op de band gereden is.
 
Laatst bewerkt:
een band van 1 jaar oud, _O- :')



ik heb met banden van 5a7 jaar oud gereden, dus?
niets aan de hand hoor, :W :9



je kan idd zoals hier geopperd wordt veel beter kijken naar de kilometers die ermee gedraaid zijn, en hoe gelijkmatig/mooi die afgesleten is...


als het alleen snelwegkilometers zijn, is dat profiel op de rug zo weg... dat duurt dan geen jaar :N :]
 
Laatst bewerkt:
Super! Thnx voor deze snelle reacties allemaal!
En inderdaad zeg,, die achterband! Wat goed dat je me er even op wijst! Volgens de advertentie zit er een achterband om van 1 jaar oud!

Let er wel goed op dat hoe oud de band ook is, er geen sporen van uitdroging zijn van het rubber. Dat is ook niet bepaald bevorderlijk voor je banden en je portemonnee ;) Banden en met name het slijtage vertellen ook het een en ander over de rijstijl van de huidige eigenaar en wellicht ook wat info over de staat van de motor door het rijgedrag ;)
 
Vriendin van mijn broer heeft er zo één in het wit, alleen zonder ruit. En ze is er zeer over te spreken. Makkelijk te sturen fiets, niet overdreven veel vermogen, wel genoeg om ook te genieten als je het gas opentrekt (zelfs met standaard uitlaat vind ik het een mooie sound hebben).
Geen idee wat je budget is, maar ook bij goedhart bodegraven stond er afgelopen weekend nog 1, een jaar jonger, de helft minder kilometers en 12 maanden garantie.
Let wel, voor die dingen betaal je natuurlijk ook een stuk meer :) .
Succes met je zoektocht.
 
Laatst bewerkt:
Die band is gewoon lek, anders het ventiel. Kenteken opvragen is het eerste, zo filter je grijze import en handelaren er uit.
Dan zou ik erg kritisch naar de kilometerstand zijn. 10.000km met een achterband op een Diversion is niet veel. Ik zou de originele banden verwachten.
Er is een howto nieuwe motor kopen, die moet je even goed doorlezen.
 
Die band is gewoon lek, anders het ventiel. Kenteken opvragen is het eerste, zo filter je grijze import en handelaren er uit.
Dan zou ik erg kritisch naar de kilometerstand zijn. 10.000km met een achterband op een Diversion is niet veel. Ik zou de originele banden verwachten.
Er is een howto nieuwe motor kopen, die moet je even goed doorlezen.

Hoe wil je kenteken dan opvragen? RDW geeft op de site geen eigenaar etc aan en puur technische zaken en de WAM-status, en de politie mag de gegevens niet aan burgers vrijgeven over eigenaren van voertuigen...
 
Als je dan toch wat meer gaat uitgeven kan je ook even rondkijken bij de betere dealers (voor zover die te vinden zijn). Voor dat geld krijg je er dan vrijwel altijd nog wel een stukje garantie bij. Zet die dan wel om in KM's als je vlak voor de winter gaat kopen :D

en ik blijf me verbazen hoe die Diversion is veranderd in de loop der jaren, design is in ieder geval stukke beter geworden :P Ik kan je alleen wat vertellen over het oude model (1994) wat een super degelijk brik is. Serieus niet kapot te krijgen! Ik hoop dat Yamaha die onverwoestbaarheid in die motor hebben gehouden.
 
Hoe wil je kenteken dan opvragen? RDW geeft op de site geen eigenaar etc aan en puur technische zaken en de WAM-status, en de politie mag de gegevens niet aan burgers vrijgeven over eigenaren van voertuigen...
Laatste tenaamstelling en eerste afgifte staat gewoon op de site van de RDW.
Ook kan ze daar even kijken of die niet geregistreerd staat al gestolen.
 
of ik doe heel zuinig met me bandjes :+ *O* :]




[eerlijkheidshalve had ik het over de voorband, de achterband heb ik 3/4 jaar meegedaan.
zomerrijder whats up? 8-) O-)

Zelfs als zomerrijder zou dat moeten lukken :+ Mijne zijn in een half jaartje op O-) (Achterband tenminste) En die zijn dan nog van cement ook :')
Dit weekend ook weer iets van 800km gereden :]
 
Laatst bewerkt:
een vriendin van mij heeft er net zo 1, die toevallig in de verkoop gaat, ze is toe aan iets anders, mocht je interesse hebben dan kan ik jullie in kontakt brengen.
 
Zelfs als zomerrijder zou dat moeten lukken :+ Mijne zijn in een half jaartje op O-) (Achterband tenminste) En die zijn dan nog van cement ook :')
Dit weekend ook weer iets van 800km gereden :]



maar jij gebruikt je motor waarschijnlijk meer als een auto, en daar heb ik er al 1 van :P ;)
 
een vriendin van mij heeft er net zo 1, die toevallig in de verkoop gaat, ze is toe aan iets anders, mocht je interesse hebben dan kan ik jullie in kontakt brengen.

Waar komt zij vandaan dan? Ik woon namelijk in Noord-Holland;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan