Motor voor WW verkeer ?

3 jaar lang 110km WW op de motor(3uur per dag inclu omkleden etc dan nog 8.45 uur werken) door sneeuw alles vaak regen. Toen verhuisd nu 5 min lopen.

Als je niet beter weet maakt het niet uit maar zou zeker lekker in de auto blijven rijden radio verwarming.
Ik zal het nooit weer doen zoveel reizen voor werk...
Desnoods rijd je binnendoor doe je der net zolang over misschien maar sta je niet in de file.
En 10 wanneer het glad is :+


Zou er niet aan moeten denken 1,5 uur enkele reis elkedag :X
Half uur lang genoeg O-)
 
Ik zie nergens het tijdsverschil terug komen? De tijd die je bespaart met tussen de file door rijden (houdt er rekening mee dat wanneer je normaal 120 rijdt, je in de file over dezelfde afstand nog steeds 3 a 4x zo veel tijd nodig hebt dan normaal).

Daarnaast ben je met motor parkeren, op slot zetten en pak aan/uit trekken, omkleden en je haar kammen (er vanuit gaande dat je niet kaal bent) ook rustig 5-10 minuten kwijt.

Vergeet de tijd die je met het parkeren van een auto kwijt bent ook niet. Op veel plekken sta je met de motor min of meer voor de deur waar dat met de auto niet lukt of heel duur is.

Met als bijkomend voordeel, als het plenst van de regen heb je een waterdicht motorpak aan. Die autorijders komen vaak dan alsnog nat binnengerend van dat laatste stukje vanaf de auto.
 
Vergeet de tijd die je met het parkeren van een auto kwijt bent ook niet. Op veel plekken sta je met de motor min of meer voor de deur waar dat met de auto niet lukt of heel duur is.

Met als bijkomend voordeel, als het plenst van de regen heb je een waterdicht motorpak aan. Die autorijders komen vaak dan alsnog nat binnengerend van dat laatste stukje vanaf de auto.
:^ En 's Winters half bevroren. En dan kijken collega's mij rillend aan: is het niet koud op de motor? _O-
 
Vergeet de tijd die je met het parkeren van een auto kwijt bent ook niet. Op veel plekken sta je met de motor min of meer voor de deur waar dat met de auto niet lukt of heel duur is.

Dat is voor mij ook een van de redenen om met de motor te komen. Wij hebben slechts een beperkt aantal parkeerplaatsen, voldoende voor misschien 5% van de medewerkers. De rest moet elders parkeren of met OV komen. Met de motor rij ik echter letterlijk de loods waarin in werk in. Ik stap dus af op mijn werkplek. Hang mijn jas en helm op, loop nog 25 meter naar het koffieapparaat en ik ben aan het werk.
 
Dat is voor mij ook een van de redenen om met de motor te komen. Wij hebben slechts een beperkt aantal parkeerplaatsen, voldoende voor misschien 5% van de medewerkers. De rest moet elders parkeren of met OV komen. Met de motor rij ik echter letterlijk de loods waarin in werk in. Ik stap dus af op mijn werkplek. Hang mijn jas en helm op, loop nog 25 meter naar het koffieapparaat en ik ben aan het werk.

Superhandig joh!
Laatst moest ik voor een cursus midden in de stad bij het conservatorium van Enschede zijn. Gewoon met de motor gegaan en mn fiets voor de deur neer gekwakt. Geen parkeerkosten en je staat gelijk bij de deur.

Ik blijf zeggen dat motor rijden echt een deel van het probleem van de overvolle wegen op kan lossen. Als meer mensen de motor zouden pakken naar hun bestemming...
 
Ik rijd voornamelijk in de driehoek Den Haag, Utrecht en Rotterdam en ben blij dat ik dit met mijn motor kan doen. Het is niet goedkoper, maar het levert me minder frustraties op en een kortere rijstijd. Ik geniet er bijvoorbeeld van als het op de ring Rotterdam muurvast staat en ik er lekker tussendoor tokkel :]
Vorige week ook weer zo het geval, om 06:15 van huis vertrokken richting Utrecht en dan staat er op de borden dat de A20 richting Gouda gestremd is door een ongeval, Utrecht omrijden via Den Haag. En je raad al wat alle automobilisten doen, lekker aansluiten op de A20 richting Gouda. Ik was welgeteld 5 min later op mijn werk, maar een collega kwam 2,5 uur later aanzetten op het werk _O-
Geef mij maar de motor, 365 dagen per jaar *D
 
[..]
Ik was welgeteld 5 min later op mijn werk, maar een collega kwam 2,5 uur later aanzetten op het werk _O-
Geef mij maar de motor, 365 dagen per jaar *D
Dat voordeel vergeten ze even op mijn werk.
De fietsenstalling is verkleind omdat er een rookhok in moest komen.
Nu mag mijn motorfiets daar niet meer staan, wel scooters die er soms weken ongebruikt gestald staan.
De laatste wapenfeiten zijn nu dat ze mijn motorhoes willen verbieden. (nat, onhandig)
 
Mijne staat op het werk altijd buiten. Direct naast de ingang.
Dat is minder ver lopen dan vanaf de fietsenstalling. (die is niet diep genoeg voor mijn motor dus zou dan evengoed een stuk buiten staan)

Ik ga echt niet met een motorhoes in de weer, ik denk dat mijn motor voldoende tegen regen kan. Het is een gebruiksvoorwerp
 
Ik rijd voornamelijk in de driehoek Den Haag, Utrecht en Rotterdam en ben blij dat ik dit met mijn motor kan doen. Het is niet goedkoper, maar het levert me minder frustraties op en een kortere rijstijd. Ik geniet er bijvoorbeeld van als het op de ring Rotterdam muurvast staat en ik er lekker tussendoor tokkel :]
Vorige week ook weer zo het geval, om 06:15 van huis vertrokken richting Utrecht en dan staat er op de borden dat de A20 richting Gouda gestremd is door een ongeval, Utrecht omrijden via Den Haag. En je raad al wat alle automobilisten doen, lekker aansluiten op de A20 richting Gouda. Ik was welgeteld 5 min later op mijn werk, maar een collega kwam 2,5 uur later aanzetten op het werk _O-
Geef mij maar de motor, 365 dagen per jaar *D

Briljant he.
Ik zit ook altijd te brullen van het lachen in mijn helm tijdens dit soort miseres.
 
[..]

Ik blijf zeggen dat motor rijden echt een deel van het probleem van de overvolle wegen op kan lossen. Als meer mensen de motor zouden pakken naar hun bestemming...


Dat zegt het rijk ook.....
Je kan hier in de buurt je eigen opgeven om subsidie te krijgen als je buiten de spits naar je werk ga, ik heb daarnaar gekeken, maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik hele jaar op de motor ga, en motoren vermijden in de spits heeft geen nut volgens hun, omdat die de files niet veroorzaken, dus die krijgen geen subsidie.
 
Dat zegt het rijk ook.....
Je kan hier in de buurt je eigen opgeven om subsidie te krijgen als je buiten de spits naar je werk ga, ik heb daarnaar gekeken, maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik hele jaar op de motor ga, en motoren vermijden in de spits heeft geen nut volgens hun, omdat die de files niet veroorzaken, dus die krijgen geen subsidie.
Huh dat klinkt verstandig, en dat van de overheid :? Ik ben verbijsterd.
 
Ik denk dat motoren eerder files veroorzaken dan auto's. Doorgaans wordt er met een motor minder met constante snelheid gereden. Het voorbijrijden aan een reeds ontstane file doet daar niets aan af.
 
Mijne staat op het werk altijd buiten. Direct naast de ingang.
Dat is minder ver lopen dan vanaf de fietsenstalling. (die is niet diep genoeg voor mijn motor dus zou dan evengoed een stuk buiten staan)

Ik ga echt niet met een motorhoes in de weer, ik denk dat mijn motor voldoende tegen regen kan. Het is een gebruiksvoorwerp
Bij slecht weer mag het schatje thuis blijven.
Ik ga nog liever fietsen. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan