Ik denk dat ik ook wee terug ga naar PR2. Slijtvast, kost weinig en altijd grip...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En 10 wanneer het glad is3 jaar lang 110km WW op de motor(3uur per dag inclu omkleden etc dan nog 8.45 uur werken) door sneeuw alles vaak regen. Toen verhuisd nu 5 min lopen.
Als je niet beter weet maakt het niet uit maar zou zeker lekker in de auto blijven rijden radio verwarming.
Ik zal het nooit weer doen zoveel reizen voor werk...
Desnoods rijd je binnendoor doe je der net zolang over misschien maar sta je niet in de file.
Ik zie nergens het tijdsverschil terug komen? De tijd die je bespaart met tussen de file door rijden (houdt er rekening mee dat wanneer je normaal 120 rijdt, je in de file over dezelfde afstand nog steeds 3 a 4x zo veel tijd nodig hebt dan normaal).
Daarnaast ben je met motor parkeren, op slot zetten en pak aan/uit trekken, omkleden en je haar kammen (er vanuit gaande dat je niet kaal bent) ook rustig 5-10 minuten kwijt.
En 's Winters half bevroren. En dan kijken collega's mij rillend aan: is het niet koud op de motor?Vergeet de tijd die je met het parkeren van een auto kwijt bent ook niet. Op veel plekken sta je met de motor min of meer voor de deur waar dat met de auto niet lukt of heel duur is.
Met als bijkomend voordeel, als het plenst van de regen heb je een waterdicht motorpak aan. Die autorijders komen vaak dan alsnog nat binnengerend van dat laatste stukje vanaf de auto.
Vergeet de tijd die je met het parkeren van een auto kwijt bent ook niet. Op veel plekken sta je met de motor min of meer voor de deur waar dat met de auto niet lukt of heel duur is.
Dat is voor mij ook een van de redenen om met de motor te komen. Wij hebben slechts een beperkt aantal parkeerplaatsen, voldoende voor misschien 5% van de medewerkers. De rest moet elders parkeren of met OV komen. Met de motor rij ik echter letterlijk de loods waarin in werk in. Ik stap dus af op mijn werkplek. Hang mijn jas en helm op, loop nog 25 meter naar het koffieapparaat en ik ben aan het werk.
Dat voordeel vergeten ze even op mijn werk.[..]
Ik was welgeteld 5 min later op mijn werk, maar een collega kwam 2,5 uur later aanzetten op het werk
Geef mij maar de motor, 365 dagen per jaar
Ik rijd voornamelijk in de driehoek Den Haag, Utrecht en Rotterdam en ben blij dat ik dit met mijn motor kan doen. Het is niet goedkoper, maar het levert me minder frustraties op en een kortere rijstijd. Ik geniet er bijvoorbeeld van als het op de ring Rotterdam muurvast staat en ik er lekker tussendoor tokkel
Vorige week ook weer zo het geval, om 06:15 van huis vertrokken richting Utrecht en dan staat er op de borden dat de A20 richting Gouda gestremd is door een ongeval, Utrecht omrijden via Den Haag. En je raad al wat alle automobilisten doen, lekker aansluiten op de A20 richting Gouda. Ik was welgeteld 5 min later op mijn werk, maar een collega kwam 2,5 uur later aanzetten op het werk
Geef mij maar de motor, 365 dagen per jaar
[..]
Ik blijf zeggen dat motor rijden echt een deel van het probleem van de overvolle wegen op kan lossen. Als meer mensen de motor zouden pakken naar hun bestemming...
Huh dat klinkt verstandig, en dat van de overheid Ik ben verbijsterd.Dat zegt het rijk ook.....
Je kan hier in de buurt je eigen opgeven om subsidie te krijgen als je buiten de spits naar je werk ga, ik heb daarnaar gekeken, maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik hele jaar op de motor ga, en motoren vermijden in de spits heeft geen nut volgens hun, omdat die de files niet veroorzaken, dus die krijgen geen subsidie.
Bij slecht weer mag het schatje thuis blijven.Mijne staat op het werk altijd buiten. Direct naast de ingang.
Dat is minder ver lopen dan vanaf de fietsenstalling. (die is niet diep genoeg voor mijn motor dus zou dan evengoed een stuk buiten staan)
Ik ga echt niet met een motorhoes in de weer, ik denk dat mijn motor voldoende tegen regen kan. Het is een gebruiksvoorwerp