Er ontstaat ook meer condens in je blok door de ongelijkmatige opwarming.
Starten, seconde of 20 laten draaien en rustig wegrijden.
Ik heb een discussie met mijn vader.. en wij komen er niet uit
Ik heb een discussie met mijn vader.. en wij komen er niet uit
Ik zeg dat het slecht is voor een motor om direct na starten te gaan rijden, ook al is dat rustig met een koude motor. Ik laat dus altijd mijn motor een paar minuutjes warm draaien voordat ik ga rijden. De olie is dan wat warmen, betere smering, minder slijtage.
Mijn vader zegt dat dat onzin is en je gewoon kunt rijden met een koude motor direct na het startenqua slijtage zou dat niet uitmaken want binnen no time zou de olie op temperatuur zijn..
Graag wil ik jullie mening om te zien wie er gelijk heeft
Is beter voor je klepspeling, dat wordt nog wel eens vergeten.de olie in het blok wordt echt niet warm van 3 minuten stationair draaien.
De wat oudere motoren draaien nogal hard stationair op de choke, dat lijkt me niet echt gezond voor een koud blok.
Ik denk zelf dat het best is om de motor te starten en hem dan in zn 1 te zetten en dan zonder gas te geven even een paar honderd meter te rijden voor je gas gaat geven.
Te hard is nog altijd beter dan te zacht. (oliedruk)De wat oudere motoren draaien nogal hard stationair op de choke, dat lijkt me niet echt gezond voor een koud blok.
Ik denk zelf dat het best is om de motor te starten en hem dan in zn 1 te zetten en dan zonder gas te geven even een paar honderd meter te rijden voor je gas gaat geven.