Motorbeurs 2023. Wat heb jij gekocht?

Donderdag geweest. Is meer een lifestyle motorbeurs geworden met dingen om de motoren heen. Als je voor kleding komt, vergeet het maar. Alleen Motoport Almere staat er en nog 1 ander zaakje. Verder alleen maar C merken of incourant spul. Beide zaken met een zeer beperkt assortiment met B merken en speciale beurs specials. Een helm moet je nog wel kunnen scoren maar ook nu niet veel aanbiedingen of aanbod. Zoals hierboven al gezegd je ziet weinig mensen met tasjes lopen, er is ook weinig wat je zou willen kopen. Leuk om ff een rondje te lopen maar weet niet of ik dat volgend jaar weer zal doen.
Wilde zelf wat nieuwe motorkleding hebben, maar zijn na de beurs maar naar Hans van Wijk motoren en daarna naar Goedhart gereden om het te kopen. Wat opzich ook prima is, maar had het liever in 1 keer op de beurs gekocht.

Ga er lekker heen om een beetje rond te snuffelen en motorsfeer te proeven, verder niet te veel verwachten en dan vermaak je je wel ff een uurtje of 2. Zelf was ik met 2 uur weer buiten.
 
Niets , ik had niets nodig en heb ook de verleiding kunnen weerstaan van hele mooie motor kleding van de KLIM. Mooi spul
Als het eea aan vervanging toe is , dan ga ik daar als eerste ff shoppen.
 
Als antwoord op de titel van dit topic.................

NIETS!
(heb eigenlijk ook niets nodig/ maar ook zelfs geen koffie of beenham gehaald)
 
beurs was niet de moeite waard
alleen deze....
die ga ik binnenkort ophalen dan is hij van mij...
 

Bijlagen

  • 00085341414141425C91A.jpg
    00085341414141425C91A.jpg
    221,8 KB · Weergaven: 113
Na lang info winnen bij de waypoints gps stand toch voor een Garmin 396 gekozen. Goede motorbeurs deal inclusief een zumo lock. Nu nog wat kabels maken om deze op motoren te kunnen uitwisselen.
 
Was op zoek naar helm en handschoenen voor de kleine. Maar de/xxs zeg maar.. alleen b-merken en incourant spul. 1 helm gevonden (Rocc 450) welke op zich zou kunnen, was daar alleen duurder dan bestellen.. maar laten liggen dus.

Al met dagje brommers kieken gedaan en vader/zoon dagje gehad, maar met lege handen terug gekeerd.

Vip parking was top, maar ik kon vooraf nergens vinden hoe daar te komen en ook op de locatie slecht aangegeven. Andere mensen gevolgd en zo gevonden waar ik moest zijn.
 
Morgenavond (vrijdag) naar de Motorbeurs. Het meeste heb ik al, maar ik ga op zoek naar een stofhoes voor in de garage en ook idd. eens informeren over op maat gemaakte oordoppen. En zaterdag mijn nieuwe Fiets ophalen.

Bekijk bijlage 1851312
Kijk mooie fiets :) Goeie keuze!

Om in het topic te blijven:

Ik ben 2 daagjes naar de beurs gegaan, 1 dag met wat motormaatjes en 1 dag met mijn vriendin die was aan het orienteren naar wat kleding etc (wilt ergens dit jaar namelijk starten met het lessen.)

Ik was aardig snel door de beurs gelopen maar op de 2e dag is er een revit motorjeans (model carlin) aan mn handen blijven plakken. Zit erg comfortabel en ik vind hem ideaal om te dragen naar vrienden/studie. Zon textielbroek vind ik maar onhandig om de hele tijd aan en uit te trekken.
 
Crosshelm van Klim gekocht toen ik naar de uitgang liep...en dat terwijl ik er drie dagen eerder een van Shoei kocht...maar ja...mooie helm, superlicht en charmante Oostenrijkse dame...slecht combo voor mijn portemonnee.
 
  • Leuk
Waarderingen: R9T
Had mijn motor en motor kleding 4 jaar geleden verkocht omdat ik naar het buitenland verhuisde; nu terug in Nederland wil ik toch weer aan de motor, dus had me voorgenomen om vandaag kleding aan te schaffen op de beurs, en in de komende maand weer een motor te kopen.

De beurs viel wel een beetje tegen dit jaar, in vergelijking met toen ik voor het laatst geweest was (denk 6 jaar geleden)... Dat er minder importeurs stonden had ik wel verwacht (was leuk geweest, maar niet per se waar ik voor kwam); maar ook de kleding zaken (afgezien de ali-x troep) en 2e hands motoren was echt een stuk minder dan eerdere jaren, nog niet de helft denk ik (en daar kwam ik toch voor, alle grote zaken in NL op 1 plek is rete handig!).

Desondanks uiteindelijk bij motoport Almere wel goed geslaagd met een mooie all season DIFI motorjas, Macna jeans, en Falco laarzen, voor een goede prijs. Erg blij mee! Voor een helm heb ik niet het model gezien wat ik hoopte te zien, en qua alternatieven eigenlijk ook niets voor een goede prijs, dus daarvoor ga ik maar even naar de lokale outlet volgend weekend. En handschoenen al helemaal bijna niet gezien (wat gek toch, lijkt me zo'n beetje het makkelijkste kledingstuk om te verslepen als motorzaak).

Ook jammer dat er een stuk minder tweedehands motoren stonden dan eerdere jaren. Had gehoopt om even op een aantal modellen waarin ik geïnteresseerd ben te gaan zitten om mijn shortlist verder terug te dringen; maar van mijn lijstje van 7 uiteindelijk maar 2 tegen gekomen...
 
Laatst bewerkt:
Bier, broodje warme beenham....met bier, hotdog met een biertje, effe naar buiten gelopen voor de flattrack daar stond een standje dat ook bier verkocht dus daar de economie gesteund. Verder nog hier en daar ondersteuning gegeven aan de aanwezige horeca.
 
Had niets in de planning maar stel drievingerige winterhandschoenen gekocht. Tijdens vorst kreeg ik op de 'gewone' fiets tijdens woonwerk koude vingertoppen, kijken hoe dit uitpakt kan morgen en de komende ochtenden als ik het weerbericht mag geloven.
 
Voor gehoorbeschermer op maat ga je naar een winkel die voor zwemmen oordoppen op maat maken.
Gebruik ik al jaren de eerste koste mij 10 euro de laatste 25 verdeeld over een jaar of 10 om de 3 jaar een paar nieuwe.
Slaapdoppen van 30 euro kunnen nooit fungeren als goede gehoorbescherming op de motor! Zonder filter in je gehoorbescherming wordt je heel snel moe van de doffe klanken. Omdat je continu moeite moet doen om de klanken te vertalen tot normaal geluid. Oordoppen voor slapen zijn minder veilig en bovendien wil je toch blijven genieten van je motorgeluid? Je wil alleen bescherming tegen het gebulder van de windruis! Een goedkope oplossing die ik gebruik zijn universele Shush Biker oordoppen. Deze zijn kwalitatief vele malen beter dan slaap oordoppen. Ze kosten ook maar 30 euro en gaan veel langer mee dan gemiddeld 3 jaar, maar dan blijf je alles dus wel goed horen en minder snel vermoeid.
 
Ik vond het een dure dag met weinig aanbod. Ik miste de aanwezigheid van de merken. En met 19,- toegangsprijs, parkeerkosten, patatje met van 5,50, blikje red bull voor 4,50. dan heb je eventuele beurskorting dubbel en dwars betaald aan de beursorganisatie. Die stands moeten toch ook al kosten betalen om er een stand te hebben? Ik denk dat ik volgende jaar niet meer ga. Vond het het geld niet waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan