Motorbeurs Utrecht 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze hebben mij gisteren weer gebeld of ik weer een stand wilde nemen.....
Nee dus.
Als ik zie wat er met Intermot dit jaar gebeurd is, dan is het een veel te groot risico om er mijn zuurverdiende geld in te steken.
Ik was op de Motomarkt Hardenberg afgelopen najaar.
Ongeveer 1/3 van de standplaatsen bleek niet bezet. Veel handelaren met de corona gestopt??
Hoe dan ook: Voor de bezoeker niet zo leuk!
 
Totaal mislukt.
Slechts 30% van het normale aantal exposanten, idioot weinig bezoekers. Iedereen sprak er schande over, en als er niet drastisch iets veranderd zijn de grote motorbeurzen voorgoed voorbij. EICMA in Milaan was nog heel redelijk, maar ook minder dan vorige jaren.
De motorai is jaren geleden al verdwenen,door de hoge prijzen die exposanten moesten betalen aan de organisatie.
In Belgie is het jaarlijkse motorsalon in januari ook afgelast,door een gebrek aan exposanten,dat is waarschijnlijk ook definitief.
Ik vermoed dat de hoge kosten ook bij de motorbeurs de oorzaak zijn dat exposanten afhaken.
 
Ik kan nergens vinden welke merken aanwezig zijn met een stand op de site, nu weet ik wel dat 3 jaar geleden de meeste grote merken het al af lieten weten, ik vrees dat dit nu ook zo is en het de organisatie goed uitkomt dit niet kenbaar te maken......
 
De motorai is jaren geleden al verdwenen,door de hoge prijzen die exposanten moesten betalen aan de organisatie.
In Belgie is het jaarlijkse motorsalon in januari ook afgelast,door een gebrek aan exposanten,dat is waarschijnlijk ook definitief.
Ik vermoed dat de hoge kosten ook bij de motorbeurs de oorzaak zijn dat exposanten afhaken.
Was op de CentralClassics Beurs in Houten afgelopen weekend, prijzen van onderdelen waren 2x de marktwaarde. Zal ook wel een gevolg zijn van de hoge standplaats kosten vermoed ik.
 
Ik kan nergens vinden welke merken aanwezig zijn met een stand op de site, nu weet ik wel dat 3 jaar geleden de meeste grote merken het al af lieten weten, ik vrees dat dit nu ook zo is en het de organisatie goed uitkomt dit niet kenbaar te maken......

Later komt er wel een lijst op de website met wie er allemaal staan en waar.
Bepaalde importeurs hebben destijds idd al gezegd niet meer terug te komen en eigen events te organiseren.
Ik ben benieuwd naar de lijst.
 
Het leuke aan de motorbeurs is juist dat je niet al die andere events af hoeft te gaan..
Klopt, maar als de kosten te hoog zijn om deel te nemen, komen ze niet meer en moet jij als consument wel. Of niet, dan ga je later een keer langs de dealer. Nog even en we kunnen via VR alles bekijken vanuit de luie stoel thuis. :+
Moeders de vrouw maakt dan wel een broodje Unox voor je klaar. _O-
 
Klopt, maar als de kosten te hoog zijn om deel te nemen, komen ze niet meer en moet jij als consument wel. Of niet, dan ga je later een keer langs de dealer. Nog even en we kunnen via VR alles bekijken vanuit de luie stoel thuis. :+
Moeders de vrouw maakt dan wel een broodje Unox voor je klaar. _O-
Heel eerlijk: losse evenementen ga ik niet naar toe en de dealer blijf ik ook weg.

Maar op de motor-beurs wel eens op een Z1000SX gezeten, wat me ineens wel deed twijfelen of ik niet een keer een nieuwe moet kopen.
 
Heel eerlijk: losse evenementen ga ik niet naar toe en de dealer blijf ik ook weg.

Maar op de motor-beurs wel eens op een Z1000SX gezeten, wat me ineens wel deed twijfelen of ik niet een keer een nieuwe moet kopen.

Het ligt er bij mij aan of het niet te ver weg is. De events van Kawasaki bij het Militair Museum in Soesterberg was hier redelijk om de hoek. Suzuki heeft er binnenkort eentje zelf in Vianen voor de nieuwe GSX-8S en zwaardere V-Stroms. Even zien of ik daar nog heen ga. Ben wel benieuwd naar de 8S. Met twee kleine kids (0 en 2) kan ik niet even zo weg, dat moet wel overlegd worden :+.

Maar goed, alle merken bij elkaar is inderdaad het mooiste en je loopt zo van het ene merk naar het andere. Als men echter teveel vraagt en de importeur het niet meer als rendabel ziet en je wil bepaalde modellen wel zien, dan moet je dus zelf meer reizen. Ik ben dan ook serieus benieuwd naar hoeveel merken er in de komende editie staan en aan de hand daarvan beslis ik of ik ga of niet. Maar in mijn geval is het ook niet helemaal eerlijk, want ik kan nog vaak later bij diverse importeurs langs en uitvoerig rijden.
 
Als de beurs te duur wordt voor exposanten, dan gaat er ook publiek afhaken die juist daar hadden willen kijken.
Dan zijn er weer andere exposanten die melden dat het vanwege minder bezoekers niet interessant genoeg wordt om er nog te zijn.
Dat levert dan nog minder kijkers op,......................ect.

Einde van de beurs komt dan wel in zicht!
 
Ik ging altijd meer voor de gezelligheid met wat vrienden, beetje rondlopen, biertje drinken. Maar vond het ook wel leuk om alle nieuwe motoren te zien op stands van de importeurs/dealers. Dat werd/wordt steeds minder.
Ik zal komend jaar ook wel weer gaan, maar vermoed dat ik om 11u al aan het bier moet omdat er verder weinig te zien/beleven valt 8-)
 
Als club is het ook al niet meer te doen. Wij kregen een non profit voorstel voor een klein plekje vanaf ca. € 500,- euro excl. BTW en deelnemerspakket. Dat weegt niet tegen de eventuele voordelen op die het zou kunnen hebben voor ons. Central Classics is dan een stuk beter. Veel minder geld voor veel meer ruimte en meer onze doelgroep gok ik zo.

Vroeger hoorde de MotorRAI er altijd wel bij maar dan vooral voor het buiten rondkijken wat er nu allemaal weer aan gekke dingen stond geparkeerd. Binnen was het altijd wel leuk maar mijn aandacht ging vooral naar buiten uit.
 
Als club is het ook al niet meer te doen. Wij kregen een non profit voorstel voor een klein plekje vanaf ca. € 500,- euro excl. BTW en deelnemerspakket. Dat weegt niet tegen de eventuele voordelen op die het zou kunnen hebben voor ons. Central Classics is dan een stuk beter. Veel minder geld voor veel meer ruimte en meer onze doelgroep gok ik zo.

Vroeger hoorde de MotorRAI er altijd wel bij maar dan vooral voor het buiten rondkijken wat er nu allemaal weer aan gekke dingen stond geparkeerd. Binnen was het altijd wel leuk maar mijn aandacht ging vooral naar buiten uit.

Je kan altijd nog een tegenvoorstel doen. Kost alleen dan de Jaarbeurs geld. Maar dan staat er wel wat en dat nodigt ook weer anderen uit om er te komen staan. Maar zo'n groot gebouw kost ook het nodige om te laten draaien... ik wil de gasrekening niet weten. :+
 
Central Classics is dan een stuk beter. Veel minder geld voor veel meer ruimte en meer onze doelgroep gok ik zo.
Met alle respect, maar de Central Classics is toch van een andere orde.
Kan ook niet anders dat het op de Expo Houten een stuk goedkoper is. Dat is wel waarneembaar.
Dat je dan ook nog beter de door jou gewenste doelgroep bereikt, is dan bijkomend voordeel.

Maar mss bereik je toch veelal dezelfde mensen(?)
Ik was op de Expo en zal wrs ook wel weer de Jaarbeurs bezoeken.

Wel jammer dat de Motorbeurs Utrecht in de knel lijkt te zitten.
Voor mij is het ieder jaar de aftrap (eind febr) voor het nieuwe motor-seizoen.
Goed moment om weer in de stemming te komen!
Ja, en soms koop ik ook nog iets wat op het lijstje staat.
 
Heel eerlijk: losse evenementen ga ik niet naar toe en de dealer blijf ik ook weg.

Maar op de motor-beurs wel eens op een Z1000SX gezeten, wat me ineens wel deed twijfelen of ik niet een keer een nieuwe moet kopen.

Idd. Ik ga niet tig evenementen bezoeken tenzij ik echt zou willen kopen.
Dealer kom ik alleen lokaal, soort van kleine Motorbeurs dan. Ff proefrijden, hapje eten, beetje ouwehoeren.
 
Met alle respect, maar de Central Classics is toch van een andere orde.
Kan ook niet anders dat het op de Expo Houten een stuk goedkoper is. Dat is wel waarneembaar.
Dat je dan ook nog beter de door jou gewenste doelgroep bereikt, is dan bijkomend voordeel.

Maar mss bereik je toch veelal dezelfde mensen(?)
Ik was op de Expo en zal wrs ook wel weer de Jaarbeurs bezoeken.

Wel jammer dat de Motorbeurs Utrecht in de knel lijkt te zitten.
Voor mij is het ieder jaar de aftrap (eind febr) voor het nieuwe motor-seizoen.
Goed moment om weer in de stemming te komen!
Ja, en soms koop ik ook nog iets wat op het lijstje staat.
Appels en peren....
 
Persoonlijk vind ik expo Houten totaal anders dan Motorbeurs. Waar ik bij de expo meer ga voor onderdelen en info omtrent de klassieker ga ik op de motorbeurs meer voor de modernere modellen. Ben eigenlijk benieuwd naar de stand van Royal Enfield. Dat merk heeft modellen die me steeds meer aanspreken.
 
Persoonlijk vind ik expo Houten totaal anders dan Motorbeurs. Waar ik bij de expo meer ga voor onderdelen en info omtrent de klassieker ga ik op de motorbeurs meer voor de modernere modellen. Ben eigenlijk benieuwd naar de stand van Royal Enfield. Dat merk heeft modellen die me steeds meer aanspreken.
Toch ff voor de geschiedenis les, de beurs van utrecht is begonnen als 2e hans beurs van de 'grote' dealer,s.
Omdat de Rai te duur en te exclusief werd. De Rai verloor het spelletje. En de Utrecht beurs was geboren. Het verhaal herhaald zich gewoon. Te duur en te exclusief. Hoelang Houten het zal volhouden? Mijn dealer, is al gaan minderen en heeft geen onderdelen meegenomen, enkel 3 fietsen....
Ik ben overigens nog nooit in Houten geweest, onmogelijke tijd. Mag ik de weg niet op met mijn classic......
 
Ik ben overigens nog nooit in Houten geweest, onmogelijke tijd. Mag ik de weg niet op met mijn classic......
Maar je kan er ook heen met de auto, of zo je wil, desnoods met de trapfiets. Ik was er op zondag en toen stonden er welgeteld 3 motorfietsen voor de deur geparkeerd. Dus niet als bij andere evenementen dat er soms buiten nog mooier spul staat dan binnen.
 
In Houten heeft het ook zeker met het jaargetijde te maken. Doelgroep, oudere motoren en brommers (en berijders) en een beurs in december in de pekel is niet echt de combi voor veel motoren buiten..

Met een beurs in voorjaar,zomer of najaar is de kans een stuk groter op meer motor-activiteit buiten de beurs.

Maar terugkomend op mijn eerste reactie. Voor mij, als medebestuurder van de UDCN heeft voor ons een beurs vooral zin als onze te verwachtten doelgroep aanwezig zal zijn. Is het niet om actief te werven dan toch zeker om met leden en geinteresseerden te praten over de mogelijkheden.

Een motorbeurs in utrecht zie ik dan eerder een rol weggelegd voor dealers en verkopers van de nieuwe motoren.
 
Het is ook niet alleen in Motorland.
Ook de grootste platenbeurs van Europa was altijd samen met de verzamelaarsbeurs 2 keer per jaar in Utrecht.
Nu ook niet meer. Te duur, en heel veel kwaad bloed doordat de Jaarbeurs vanwege COVID op het allerlaatste moment de beurs af had geblazen. Dat bericht kwam vrijdagmiddag laat, en deze zou op zaterdagochtend starten.
Iedereen had zijn stand toen al ingericht, en vele standhouders kwamen dus voor niets uit het buitenland. Hotelkosten en standbouwkosten werden niet vergoed. Dat is men niet vergeten, en toen er een goedkoper alternatief kwam is het doek gevallen voor Utrecht.
 
Het is ook niet klimaat - en CO2 vriendelijk om grote massa´s mensen fysiek in beweging te brengen en te moeten laten reizen om consumptie goederen (waarvan bij de fabricage ook CO2 wordt uitgestoten) te laten bekijken.
Beurzen zijn niet meer van deze tijd dus, en zouden we dus met z´n allen ook niet meer moeten willen. :N

Je kan er ook gewoon online en op een stoel zittend plaatjes van bekijken als je toch perse denkt die onzinnige consumptie- , en onze planeet vernietigende, goederen nodig denkt te hebben.
O-)

[sarcasm/cynicism off]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan