Motorcamping oid noord Italië??

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
10.202
2.449
Veenendaal
Wij willen met 6 man (4 motoren) naar noord Italië deze zomer, maar kunnen tot nog toe geen echt geschikte campings vinden?

Wij willen lekker in de bergen kunnen rijden, mogelijkheid tot zwemmen, geen "gessssst" om 9 uur 's avonds en lekker bier kunnen drinken.

Heeft iemand ervaringen of aanbevelingen ofzo, laat maar horen!

Alvast bedankt,

Bjorn (en de rest die mee gaat op vakantie)


Heb trouwens gesearched maar kon niks duidelijks vinden....
 
Ga je voor het motorrijden of voor het "lekker bier drinken"?
Campings zijn er misschien niet zo veel, maar goede betaalbare hotels zijn er
makkelijk te vinden.
Met name dit Hotel is een echte aanrader: http://www.steinmannwald.it/
Net onder Bolzano
 
We zijn begin 20, houden dus wel van een biertje, maar dat kan hier ook wel, dus ja we gaan eigenlijk voor het rijden. We hebben liever een camping ivm buiten zitten, rond kunnen lopen etc...
 
Je zou ,als je wilt gaan motorrijden in de Dolomieten
natuurlijk ook een Camping kunnen nemen in Oostenrijk, bijv, in Lienz
Daar is een camping veel beter te vinden, en het is maar een
klein stukje naar de mooiste bochten van Europa.
 
Ik rij altijd, zoek aan het eind van de middag een camping, zet de tent op, breek hem de volgende dag weer af en rij weer verder. Geen idee op welke campings ik daar allemaal gestaan heb :P
 
Het Gardameer is wel een mooie omgeving in noord-Italië om te rijden. Veel campings ook. Als je het Gardameer googled, vind je ook een forum. Daar staan ook alle campings op beschreven.

Wel ff opletten trouwens, niet op alle campings zijn motorrijders welkom, dit omdat er groepen motorrijders zijn die de hele dag lawaai maken en bier drinken.
 
Mieps en ik hebben samen op een camping in het plaatsje Pozza di Fassa gezeten (rose garden of zoiets) niet duur en je zit midden tussen de passen en de bergen.
Geven ook kortingsbonnen op restaurantjes en het was er lekker rustig.
Het was alleen geen specifieke motorcamping.
 
Camping Europa, dit ligt bij Porlezza aan het Luganomeer. Wij zaten vorig jaar op de camping ernaast.
Donders mooie omgeving, mooie routes o.a. naar Como(meer). Zwembad, pizzeria etc. 8-)
 
Kijk een op www.motorvision.nl daar staat vast wel wat tussen!
En ik weet niet hoe die italianen tegenover motorrijders staan maar ik ga meestal op de bonnefooi met mr. Mazzia naar Frankrijk en wij zijn nog nooit geweigerd omdat we met 2 wielen i.p.v. 4 waren.........
 
Wij hebben een paar x in Merano op de camping gestaan.
Is niet goedkoop, maar heeft wel een klein zwembad en ligt nagenoeg in het centrum van de stad.
Dus kan je zonder de motor te nemen 's avonds gezellig uit eten en op een terrasje een pintje pakken. :}
En prachtige wegen en bergpassen in de omgeving. :]
 
Camping Del Sol in Cannobio, dat is aan het lago maggiore, leuke camping met alles er op en eraan en 2 minuten lopen van et meer , et is net over de grens van Zwitserland/Italie en tussen de bergen ....

groet,
 
Weet je het wel zeker, Italië? Nu de nieuwe verkeerswet daar is aangenomen kunnen ze je motor al in beslag nemen als je je vizier open of dicht doet...
 
Tentjes nemen we niet mee. We zoeken het liefst een bungalow oid.
En die lange wil met dat toekomstige dempertje gewoon zn motor afgeven aan de Italiaanse pliesie :X O-) ;) :}
 
Canazei, onder aan de Passo di Sella. Dolomiten dus. Eenvoudige camping, veel klimmers, mountainbikers en motorrijders. 'snachts kan het vriezen, goede slaapzak meenemen.
 
Camping Moosbauer in Bolzano, je zit dicht bij de grote stad, maar toch lekker rustig en alles dicht in de buurt... Ook water! }) Wij hebben ons daar in de buurt aardig vermaakt! :Y _O-

In ieder geval alvast een prettige vakantie!
 
Canazei, onder aan de Passo di Sella. Dolomiten dus. Eenvoudige camping, veel klimmers, mountainbikers en motorrijders. 'snachts kan het vriezen, goede slaapzak meenemen.

:Y heb ik vorig jaar ook gestaan.

las Bianca aan meer van Lugano is ook een goeie, kun je bier drinken, zwemmen en motor rijden :P
 
O ja, nog eentje. Je rijdt over de Reschenpass van Oostenrijk naar Italië. Niet rechtsaf naar de Ofenpass, ga je Zwitserland in, maar nog een klein stukje door en je gaat rechtsaf naar de Stelvio. Net na de afslag ligt een plaatsje (naam weet ik niet meer) met een goede camping, alle voorzieningen. Perfecte uitvalsbasis naar de Stelvio, de Gavia, de Flüela (Davos) enzovoort :]
 
Laatst bewerkt:
O ja, nog eentje. Je rijdt over de Reschenpass van Oostenrijk naar Italië. Niet rechtsaf naar de Ofenpass, ga je Zwitserland in, maar nog een klein stukje door en je gaat rechtsaf naar de Stelvio. Net na de afslag ligt een plaatsje (naam weet ik niet meer) met een goede camping, alle voorzieningen. Perfecte uitvalsbasis naar de Stelvio, de Gavia, de Flüela (Davos) enzovoort :]

Denk dat ik daar ook heb gestaan :+ was dat toevallig tegen een berg aan? Bij Bormio in de buurt?
 
Denk dat ik daar ook heb gestaan :+ was dat toevallig tegen een berg aan? Bij Bormio in de buurt?

Ik beschreef 't vanuit het Noorden. Vanuit Bormio gedacht ga je de Stelvio over (op 'n SP2 :X die weg is amper 2 meter breed soms), na de Stelvio vervolg je de weg en vóór de T splitsing ligt 't plaatsje. Ter plekke is 't wat lager (warmer!), mooie vallei met bergen rondom.
 
Er zijn niet zoveel campings in de dolemieten vergeleken met de Alpen. :(
Pozza di Fazza camping in het laagseizoen ruimte zat om herrie te maken. Goede locatie voor Dolemieten. :]
Verder nog in Merano gestaan. Het tentjes veldje staat naast een paardenbaan herrie maken geen probleem. Goede locatie tussen Timmelsjoch en Stelvio.
 
Wij hebben een paar x in Merano op de camping gestaan.
Is niet goedkoop, maar heeft wel een klein zwembad en ligt nagenoeg in het centrum van de stad.
Dus kan je zonder de motor te nemen 's avonds gezellig uit eten en op een terrasje een pintje pakken. :}
En prachtige wegen en bergpassen in de omgeving. :]


Heb je hier wat meer info van? Ben namelijk wel geinteresseerd in zo'n "stads"camping in die regio. Zo'n camping heeft als grote voordeel dat de mieps en ik beide kunnen gaan afpilzen op het terras zonder omkijken te hebben naar het vervoer.
 
Ik beschreef 't vanuit het Noorden. Vanuit Bormio gedacht ga je de Stelvio over (op 'n SP2 :X die weg is amper 2 meter breed soms), na de Stelvio vervolg je de weg en vóór de T splitsing ligt 't plaatsje. Ter plekke is 't wat lager (warmer!), mooie vallei met bergen rondom.
aangezien ik samen met mijn vriendin die kant op ga van de zomer ga ik dit zeker onthouden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan