Motoren mogelijk niet meer door Amerongen

Kleuterschool is met een hele delegatie gaan soepkippen op een dijk en daarbij een meting doen die je eigen verhaal waarom je daar bent compleet onderuit haalt..

99% zat binnen de normen zo schrijft het artikel zelf al, dus daar staan "om het gesprek aan te gaan ten einde bewustwording te creëren" is leuk voor de nieuwspagina's, beeldvorming en de buurtkrant.

De meest notoire dB boefjes halen hun motor niet uit de stalling onder de 25 graden;)



Ach laat het ook maar:+
 
Klinkt belangrijk.
Is het niet.
Heeft er niets mee te maken.



Ze hebben in Amerongen nog geen voedselhulp nodig dus dat scheelt.

Het verschil in handhaven op geluid en op een verbod om er te rijden = onhandige procedure met onhandige meetapparatuur door gekwalificeerde verbalisanten tegenover 2 minuten op een telefoonscherm klikken om een kenteken en straat te noteren, te doen door de eerste de beste BOA of eender welke politieagent dan ook.

Andere discussie: Waarom zouden ze motoren daar willen gaan verbieden ?

Nog een andere discussie: Waarom willen sommige motorrijders nu per se daar rijden waar niemand ze wil hebben ?
Is dat puur om dwars te liggen ? Zo absurd mooi is Amerongen nu ook weer niet. Waarom dan ?

Ik bedoel... met zoveel veel mooiere wegen in de buurt zal het de gemiddelde motorrijder toch een biet zijn, dat verbod ???
Het is puur een principekwestie dat je een bepaalde soort voertuigen uitsluit, en dat dit misschien een precedentwerking heeft. Voor je t weet gaan ze overal verboden maken en heeft onze hobby er steeds meer van te lijden. 99% van de voetbalsupporters is geen hardekern lid. Toch zijn er regelmatig geweldsdelicten en vernielingen en wordt er voor een wedstrijdje van 22 mannetjes en een bal regelmatig de complete ME preventief klaar gezet, en dat vinden we normaal?

Waarom zou je alle normale motorrijdende burgers buiten sluiten omdat je niet het personeel hebt om die 1% eruit te pakken?
Bij mijn theorie van rijbewijs A heb ik ook helemaal niets gelezen over het personeelstekort en het gebrek aan apparatuur van Politiekorps Amerongen. Dus ik snap niet dat wij motorrijders hier nu allemaal voor moeten bloeden. Lijkt me typisch een dossier voor personeelszaken en inkoop van politiekorps Amerongen. Wellicht wil de lokale bevolking wat minder aandacht voor zedendelicten en wat meer aandacht voor die 1% die zonder DB killer rijdt. Daar zou de gemeente Amerongen ook eens een enquête naar kunnen doen.
 
_O-Totdat het verbod ook gewoon doordeweeks geldt.


Ps. En natuurlijk weer D66 he. :r
Doordeweeks kom ik ook niet, ondanks dat ik altijd vrij ben…. :+

Uiteraard makkelijk praten van mij want a) woon ik daar niet en b) heb hier in het grensgebied veel mooiere wegen waar een oase van rust heerst en onderweg met lekkere pommes mit bratwurst mijn toertocht helemaal afmaakt…..:+

En de IJsseldijk waar ik af en toe ook rij is het mij de afgelopen jaar mbt de drukte of herrie reuze meegevallen, iig geen Rossi’s met herriepijpen gezien cq gehoord. Netjes rijden en een praatje op de pont. zo kan het ook.

Sneu voor de dijkrijders, dat wel…;)

Of de horeca het leuk vindt weet ik niet, geen enkele gevoel voor inkomsten uit motorrijders die onderweg iets nuttigen. Regelmatig neem ikzelf wat mee omdat ik terrasjes in NL reteduur vind…..

1A1ABCB5-68F3-495B-ADE4-8C6A63AB3F9E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Waarom altijd alleen die aandacht voor overlast door motorrijders. In weekenden is het op veel plekken veel te druk met recreatief verkeer, ook door het grote aantal fietsers en voetgangers die gevaarlijke situaties veroorzaken. Daar hoor je nooit iemand over.

Kijk, dat één of andere zure kut die nooit geleefd heeft jaloers op motorrijders is, kan ik best begrijpen. Maar als overheid hoor je boven de partijen te staan en op grond van rationele argumenten te beslissen, maar dat mis ik in deze hele discussie.
 
Laatst bewerkt:
Waarom altijd alleen die aandacht voor overlast door motorrijders. In weekenden is het op veel plekken veel te druk met recreatief verkeer, ook door het grote aantal fietsers en voetgangers die gevaarlijke situaties veroorzaken. Daar hoor je nooit iemand over.

Kijk, dat één of andere zure kut die nooit geleefd heeft jaloers op motorrijders is kan ik best begrijpen. Maar als overheid hoor je boven de partijen te staan en op grond van rationele argumenten te beslissen, maar dat mis ik in deze hele discussie.
Zoals ik al vaker geschreven heb, de wielrenners zijn dè nieuwe groep waarover ze kunnen berichten, ATB’ers zijn ook aan de beurt en de eerste berichten over e-bikers zijn al geplaatst.

Gewoon een waterval van steeds andere groepen die in beeld komen.

Hebben we hier geen invloed op, behalve je eigen keuzes maken wel of niet daar heen.
 
Waarom altijd alleen die aandacht voor overlast door motorrijders. In weekenden is het op veel plekken veel te druk met recreatief verkeer, ook door het grote aantal fietsers en voetgangers die gevaarlijke situaties veroorzaken. Daar hoor je nooit iemand over.

Kijk, dat één of andere zure kut die nooit geleefd heeft jaloers op motorrijders is, kan ik best begrijpen. Maar als overheid hoor je boven de partijen te staan en op grond van rationele argumenten te beslissen, maar dat mis ik in deze hele discussie.
Al eens eerder gezegd: motorrijders zijn een groep die niet veel warme gevoelens oproept bij anderen; die zien rare enge mensen gehuld in leer op rookuitbrakende machines. Iets waar je zelf helemaal niets mee hebt is makkelijker om te verbieden. Fietsers zijn ook wel irritant, maar die staan toch dichter bij de ‘gewone’ mens, zodat verbieden dan ‘te dichtbij komt’.

Eigenlijk zijn motorrijders de lelijke eendjes van de samenleving -O-.
 
Tja....wellicht had men ook beter gewoon het stuk afgesloten voor al het gemotoriseerde verkeer. Ben benieuwd hoeveel motorrijders dan het verbod aandacht hadden gegeven.

Janken,dreinen en stampvoeten.... nah, ik zie dat de tegenactie inmiddels ingezet is. Oog om oog :} :+
Als dat is hoe jij het ziet prima.
Al vind ik het zelf kortzichtig mij zo weg te zetten,

Ze staan keihard te liegen om iets door iemands strot te drukken en worden daar in gesteund/beloond door politiek.
En er dan serieus van op kijken dat er weerstand tegen komt.

Totaal omgekeerde wereld, maar zó 2022/2023
 
Als dat is hoe jij het ziet prima.
Al vind ik het zelf kortzichtig mij zo weg te zetten,

Ze staan keihard te liegen om iets door iemands strot te drukken en worden daar in gesteund/beloond door politiek.
En er dan serieus van op kijken dat er weerstand tegen komt.

Totaal omgekeerde wereld, maar zó 2022/2023
Oh, ik trek mij geen reet van aan hoe iemand mij hier zou wegzetten…..brompot, bejaarde of wat dan ook.

Enige wat ik doe is mijn power-ranger pak of cassual kleding aantrek en rij ik mijn rondjes….en geniet met of zonder herrie; dus afhankelijk vd motor. Heb hier in huis wel andere zorgen die het niet vallen van zanikers over dijkwegen..|(

Verder valt mee mbt herrie want de pijpen van die rode zijn voorzien van de-killers dus voordat iedereen er valt schrijf ik het maar eerst op…. _O-

Dus geniet want het leven kan kort zijn, foto is gemaakt aan de Rijnsteeg bij Amerongen….duimen omhoog omdat ik goed gemutst was… :+

C86D8C06-CE01-4FA7-BAB7-12F5C7291E3A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Al eens eerder gezegd: motorrijders zijn een groep die niet veel warme gevoelens oproept bij anderen; die zien rare enge mensen gehuld in leer op rookuitbrakende machines. Iets waar je zelf helemaal niets mee hebt is makkelijker om te verbieden. Fietsers zijn ook wel irritant, maar die staan toch dichter bij de ‘gewone’ mens, zodat verbieden dan ‘te dichtbij komt’.

Eigenlijk zijn motorrijders de lelijke eendjes van de samenleving -O-.
En wielrenners dan ?
 
Oh, ik trek mij geen reet van aan hoe iemand mij hier zou wegzetten…..brompot, bejaarde of wat dan ook.

Enige wat ik doe is mijn power-ranger pak of cassual kleding aantrek en rij ik mijn rondjes….en geniet met of zonder herrie; dus afhankelijk vd motor. Heb hier in huis wel andere zorgen die het niet vallen van zanikers over dijkwegen..|(

Verder valt mee mbt herrie want de pijpen van die rode zijn voorzien van de-killers dus voordat iedereen er valt schrijf ik het maar eerst op…. _O-
Je hebt groot gelijk @swetty
Ik heb er zelf ook niet slechter om geslapen vannacht, maar verbaas mij er soms over dat dingen als normaal gezien gaan worden.
Verder zal ik inderdaad geen minuut minder plezier beleven komend seizoen.
 
Je hebt groot gelijk @swetty
Ik heb er zelf ook niet slechter om geslapen vannacht, maar verbaas mij er soms over dat dingen als normaal gezien gaan worden.
Verder zal ik inderdaad geen minuut minder plezier beleven komend seizoen.
Precies, hou het voor jezelf leuk en maak je eigen motortoertochten.

Woon hier al ruim 30 jaar en heb hier een D66‘er verderop wonen en ik voel aan dat hij het maar niks vind, motorrijden en wegrijden etc…heeft mij overigens nog nooit over aangesproken oid maar slechts een paar keer gesproken. Kortom, is van een andere soort zegmaar….prima toch. Terwijl andere bewoners tijdens de bbq er wel belangstellend naar mijn oude meuk vragen.

In je leven kom altijd wel mensen tegen die je niet liggen andersom ook, maar ik heb een work-around voor niks van aantrekken en je eigen ding doen.
 
Laatst bewerkt:
Precies, hou het voor jezelf leuk en maak je eigen motortoertochten.

Woon hier al ruim 30 jaar en heb hier een D66‘er verderop wonen en ik voel aan dat hij het maar niks vind, motorrijden en wegrijden etc…heeft mij overigens nog nooit over aangesproken oid maar slechts een paar keer gesproken. Kortom, is van een andere soort zegmaar….prima toch. Terwijl andere bewoners tijdens de bbq er wel belangstellend naar mijn oude meuk vragen.

In je leven kom altijd wel mensen tegen die je niet liggen andersom ook, maar ik heb een work-around voor niks van aantrekken en je eigen ding doen.
Jouw tijd zal het nog wel duren.

De jongeren zullen in het gelid moeten gezien het stemgedrag van een deel onze bevolking .
Een aanzienlijk deel van de overige stemmers ligt te slapen en accepteert alles zolang ze maar kunnen consumeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Al eens eerder gezegd: motorrijders zijn een groep die niet veel warme gevoelens oproept bij anderenhet linkse volk; die zien rare engeniet-linkse mensen gehuld in leer op rookuitbrakende machines. Iets waar je zelf helemaal niets mee hebt is makkelijker om te verbieden. Fietsers zijn ook wel irritant, maar die staan toch dichter bij degewone’linkse mens, zodat verbieden dan ‘te dichtbij komt’.
Heb het even wat exacter gemaakt (zie correcties).

Is in mijn ogen echt zo. Iets wat niet binnen de normen van de linkse kerk past is actief bedreigd in het bestaan.
Iets wat er wel in past wordt juist gepamperd en gesubsidieerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan