Motorfiets LPG

DerJan

MF'er
28 jul 2018
207
80
Gouda
Zou dit mogelijk zijn?

Voor mijn motor (BMW F800GS) kun je een reservetank van 7 liter installeren. In plaats hiervan een LPG tank, is toch extra goedkoop rijden? En redelijk eenvoudig te installeren ten opzichte van auto.

Want geen extra wegenbelasting en zie de benzineprijzen alleen maar stijgen terwijl LPG gelijk blijft.

Of kunnen motorfietsen niet op LPG rijden?
 
Het duurt altijd lang voordat een lpg pomp begint vind ik, net als je het bijna op wil geven dat begint de pomp te lopen.
Het valt me ook op dat de lpg pomp altijd een oud scharrig ding is.
De rest van de pompen is ooit vernieuwd en die van de lpg lijkt wel uit de jaren 80 te komen.
moet je voor de lol eens naar de UK gaan en LPG willen tanken en dan vooral de dunner bevolkte delen. 1 pomp in een straal van 100km ofzo en deze staat ergens helemaal apart/achteraf op het terrein.
Maar het is ons gelukt, 3000Km door noord Engeland en Schotland gereisd (met de auto, ca. 450-500km bereik) en maar 10Km op benzine hoeven rijden zonder dat we (ver) om moesten rijden om te tanken.
Wat wel op viel is dat de tank daar veel minder vol komt, lagere vuldruk denk ik? Hier krijgen we 45 liter in een tank, daar kwamen we met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld met moeite tot de 40.
 
LPG kan zeker wel exploderen. (propaan)

(bijna) Niemand weet dat nog, maar bij het station van Ede-Wag. is de LPG-overslag ooit geëxplodeerd.
Wij woonden toen ca 2km van de explosie, maar je kwam 1 meter van je stoel omhoog.
De hele voorgevel (die trouwens half rot was) van de Enka fabriek is er toen uit geblazen.
Voor de fabriek dus: in-de-brand-uit-de-brand. Hele voorgevel vernieuwd.

zie: LPG-explosie
En gelukkig kan een benzinetank niet ontploffen , ik snap dat paniekerige omtrent een lpg tank(station) niet;)8)7
 
Kromme Nederlandse wetgeving. In een gebied met woonbestemming moet de LPG tank 250 meter van huizen staan. In een industriegebied hoeft dat dus niet. Ook niet ten opzichte van het dichtsbijzijnde huis in een woonwijk die aan het industrieterrein grenst.
 
Kromme Nederlandse wetgeving. In een gebied met woonbestemming moet de LPG tank 250 meter van huizen staan. In een industriegebied hoeft dat dus niet. Ook niet ten opzichte van het dichtsbijzijnde huis in een woonwijk die aan het industrieterrein grenst.
Hoe groot de afstand precies moet zijn, wordt bepaald door het aantal keren dat de LPG-tankauto het LPG bijvult op het tankstation. Bron RIVM
 
Zou dit mogelijk zijn?

Voor mijn motor (BMW F800GS) kun je een reservetank van 7 liter installeren. In plaats hiervan een LPG tank, is toch extra goedkoop rijden? En redelijk eenvoudig te installeren ten opzichte van auto.

Want geen extra wegenbelasting en zie de benzineprijzen alleen maar stijgen terwijl LPG gelijk blijft.

Of kunnen motorfietsen niet op LPG rijden?
ja is dus mogelijk.
}:O*O*🤷‍♀️
 
Moeilijk toegeven dat die 250 meter onzin is he
Het is ook geen onzin. Mike heeft het net uitgelegd dat het bij industrie terreinen met woonhuizen erbij dus anders kan zijn. Dan kan de minimale afstand zelfs 80 meter zijn. Dat zal bij jouw situatie dan zijn. De uitzondering op de regel. En jij weet jouw situatie natuurlijk het beste. Jij woont daar tenslotte.
 
Kromme Nederlandse wetgeving. In een gebied met woonbestemming moet de LPG tank 250 meter van huizen staan. In een industriegebied hoeft dat dus niet. Ook niet ten opzichte van het dichtsbijzijnde huis in een woonwijk die aan het industrieterrein grenst.
Das nie krom nie.

Hoort bij wonen op industrieterrein.
 
1688336874580.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan