Motorfiets vs motorscooter

En hoeveel motorscooters ben je daar tegen gekomen?

Ferry.... euh.... hoeveel motor scooters ik daar tegen ben gekomen... eigenlijk wel honderden ! Ik heb 250 cc... een heleboel hadden minder cc en ze haalde allemaal de top *O*

full
 
Nou Mordan.. Ik moet hem op een aantal punten toch wel gelijk geven hoor :)


Ik rij elke dag met plezier op mijn Burgmannetje 400... En toerritje's van +400 km zijn zeker geen probleem. De scoot is juist voor het toeren aangeschaft maar word nu door zijn gebruiksgemak ook voor woon/werk gebruikt.

Maarrrrr... De scoot komt vlot van zijn plaats.. Nog altijd sneller als de gemiddelde auto(mobilist) maar zeker niet sneller als de andere type motorfietsen.

Nog een nadeel blijven de bochten.. Er komt bij wat "sportiever" bochtengedrag al snel wat schrapend geluid..

Berg op.. Of zelfs een stevige brug geeft met duo soms ook al wat spannende momenten.. Zeker als de wind ook zijn best doet.. :) l

Op de snelweg rijd de scoot met 110km/h het prettigst.. Harder kan wel.. Fijn is het niet voor zowel de scoot als de berijder(s).

Het vraagt een andere manier van rijden. Nog defensiever als op een meer vermogen motorfiets want even gas erop en voorbij flitsen gaat gewoon niet.


Begrijp me goed.. Ik ben zeer tevreden met mijn scootertje! Zeker omdat ik het verdom auto te rijden is de scooter met zijn enorme bergruimte zeer nuttig voor ons. Maar het heeft ook zeker zijn beperkingen. Net als sommige andere type motorfietsen. Er zijn bv zat motorfietsen waar geen plek is om een fatsoenlijk slot mee te nemen.. Of je pakje brood :P

;)

100% eens.

Maar we hadden natuurlijk zo'n nepnamaakburgman als Mordan heeft moeten kopen. Die hebben en wegligging en motorblok waarmee zelfs supersports eruit blaast, zelfs bergop. :+
 
Bah wat een kinderachtige, olie(fant)domme opmerkingen weer!
Er is niks mis met een Maxsym 400, hij is alleen goedkoper en doet niks onder voor een Burgman. Er zijn trouwens ook zat "echte" motorfietsen in hetzelfde segment die veel op elkaar lijken. Gek hè! |(
 
Snap niet, waarom steeds toch dat pakje brood onder het motorfiets zadel erbij wordt gehaalt, heb je uberhaupt wel eens gezien wat er dan van over blijft na een ritje ?!

Niet te nasse meer dan die zooi :+
 
Snap niet, waarom steeds toch dat pakje brood onder het motorfiets zadel erbij wordt gehaalt, heb je uberhaupt wel eens gezien wat er dan van over blijft na een ritje ?!

Niet te nasse meer dan die zooi :+


Je moet ook geen zakjes gebruiken... Broodtrommel(tje) :+


Bah wat een kinderachtige, olie(fant)domme opmerkingen weer!
Er is niks mis met een Maxsym 400, hij is alleen goedkoper en doet niks onder voor een Burgman. Er zijn trouwens ook zat "echte" motorfietsen in hetzelfde segment die veel op elkaar lijken. Gek hè! |(


En wat de Maxsym betreft.. Daar is nix mis mee. Ik heb een proefrit gemaakt en rijd prima. Maar ook die gaat op de rotondes vrij vlot aan de grond. Of ik rij verkeerd?? De Sym is het voor ons niet geworden omdat het dealernetwerk nogal beperkt is. Ik ga graag met mijn motorfiets naar een vakman en niet naar een brommerdealer die er toevallig ook een motor bij verkoopt..

:]


En de Mac is een ToP restaurant!! :} *O* :Y O-) Ook ik kom daar graag :P
 
Je moet ook geen zakjes gebruiken... Broodtrommel(tje) :+

dan blijven m'n bammetjes met het oer hollandse plakje kaas ook niet op z'n plek zitten :')

en dat mac donalds is ook niet te nasse die zooi, je propt je helemaal vol met die meuk, en een uurtje later zit je weer te verekken van de honger :')
 
dan blijven m'n bammetjes met het oer hollandse plakje kaas ook niet op z'n plek zitten :')

Dikke laag boter ertussen... Plakt de boel wel vast. Of zo warm rijden dat de kaas klef word en blijft plakken? :+

en dat mac donalds is ook niet te nasse die zooi, je propt je helemaal vol met die meuk, en een uurtje later zit je weer te verekken van de honger :')


Das toch mooi? Na uurtje rijden kan je weer happen!
 
En wat de Maxsym betreft.. Daar is nix mis mee. Ik heb een proefrit gemaakt en rijd prima. Maar ook die gaat op de rotondes vrij vlot aan de grond. Of ik rij verkeerd?? De Sym is het voor ons niet geworden omdat het dealernetwerk nogal beperkt is. Ik ga graag met mijn motorfiets naar een vakman en niet naar een brommerdealer die er toevallig ook een motor bij verkoopt..

Ik ga juist liever naar iemand die gewoon de scooter goed onderhoud en repareeert wanneer nodig, of dat nuen bromfiets sleutelaar is of een zogenaamde "vakman" maakt me niet uit eigenlijk, wat het belangrijkst is is dat alles perfect uitgevoerd word...

Is eigenlijk dezelfde discussie als welk hier al gevoerd word tussen motorrijden of op een scooter, wat maakt dat eigenlijk uit als je maar met plezier rijd!!!
 
Nah.. Weinig discussie.. Brommer dealers die weinig ervaring met motorscooters hebben of een suzuki dealer die al jaren weet hoe de (in mijn geval) Burgman in elkaar steekt? Keuze snel gemaakt lijkt mij :)

Bij de weg.. Veel onderhoud doe ik zelf ;)


En ik rijd altijd met veel plezier ;) Ik vind rijden op de 2 wielers altijd leuk! ;) En ja ook de trapfiets :+

;)
 
nee, die fout heb ik ook gemaakt.

Uiteindelijk NIET naar een brommerdealer gaan met je motorscooter, al zullen er best uitzonderingen zijn die perfect werk afleveren.

Nog teveel bromscootermonteurs zijn twee-tact slagers.
 
Liever een brommerboer met verstand van zaken dan een Motoport-stagiair die voor 85euro per uur je motor/scooter verprutst.
 
Ferry.... euh.... hoeveel motor scooters ik daar tegen ben gekomen... eigenlijk wel honderden ! Ik heb 250 cc... een heleboel hadden minder cc en ze haalde allemaal de top *O*

[afbeelding]

Was vast een evenement?

Ik kom op mn motortrips in het buitenland zeer zelden een motorscooter tegen.
Aangezien ik zelf ook een motorscooter heb, let ik daar wel op.

In de Eifel kwam ik er 1 tegen in een week. In de Dolomieten 0 in een week.
 
Brommerboer met verstand van zaken....

Nou.. Weinig goeie in regio Rotterdam hoor :P En de enkeling die het wel snapt laat zijn stagiare's je scoot slopen voor 85,- per uur en rekenen dan ook doodleuk de uren die ze nodig hadden het prutswerk van de stagiare te herstellen ;) :+
 
Vandaag ff een heerlijk tochtje gereden met mijn Yamaha Majesty, weinig motors tegengekomen.
Maar ik reed vandaag op wat slechte wegen (klinkerweg), en dan kan de vering het niet meer bijhouden in combinatie met de "kleine" wielen. Denk dat een motor dan wel een groot voordeel heeft, maar goed neem het nadeel van slechte wegen er wel bij, want verder is het gewoon heerlijk rijden met een motorscooter.
 
Ja doei ik ga toch niet op mijn 150 cc MS daar rondknorren ?

Daarentegen had ik een kleine motoraanhanger nam ik hem wel mee op vakantie
 
Het gaat em toch over de zin voor avontuur zeker...
Ik ken iemand die naar Italië gegaan is, daar ne Vespa 50cc gekocht heeft, die ingeschreven en verzekerd heeft en ermee naar België gereden is.

Maw: kan je plezier maken door met de motorscooter te gaan touren/reizen? Ja, zonder probleem, maar het zal licht anders zijn dan met ne tourmotor.
 
Die tellen dan niet mee???
Ik zal het je nog sterker vertellen met de tent achterop de fiets al fietsende van Amsterdam naar Italië om daar kamperen als vakantie.
Dit is wel 46 jaar geleden met drie vriendinnen op pad.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat em toch over de zin voor avontuur zeker...
Ik ken iemand die naar Italië gegaan is, daar ne Vespa 50cc gekocht heeft, die ingeschreven en verzekerd heeft en ermee naar België gereden is.

Maw: kan je plezier maken door met de motorscooter te gaan touren/reizen? Ja, zonder probleem, maar het zal licht anders zijn dan met ne tourmotor.

Oh ja dat heb ik wel eens gedaan ik heb dagen met alleen een portemonnee en 2 schone t-shirts en onderbroeken door azie geknort op een 125 en 155cc.

Naderhand hebben ze me eerst 2 dagen in laten weken en toen onder de douche gestopt

Das idd leuk en vaak net zo leuk als een toermotor het gaat iets langzamer
 
Die tellen dan niet mee???
Ik zal het je nog sterker vertellen met de tent achterop de fiets al fietsende van Amsterdam naar Italië om daar kamperen als vakantie.

Ook gedaan alleen aan de oostenrijkse kant gebleven grapje van mijn pa 150-180 km per dag op een fiets met 1 versnelling pffffffffffff
 
Terug
Bovenaan Onderaan