Motorfotografie met smartphone

Ik weet niet of dat nu echt een weldoordacht advies is. in het donker werkt dat zo, maar de lichtbron heette hier "zon" en het was midden op de dag. Dat levert een héél raar perspectief op, als je dan op de zon wilt focussen. Nog los van het feit dat als je een paar minuten op de volle zon mikt met je smartphone dat ding nooit meer een foto maakt wegens een verbrande fotochip..... 🤔
Moet je een fatsoenlijke foon kopen... ;)
 
1) Verkeerde topic, elkaar narren gaat ergens anders veel beter. ;)
2) Ook fatsoenlijke electronica heeft er moeite mee om tot 800 graden opgestookt te worden achter een brandglas.... 🙄
Tja... ik zeg het... met de juiste foon kan het... :)
Het was dus niet het verkeerde topic en geen narren...

Die schaduwfoto, had met een Huawei P30 pro of een P40 pro, gewoon een mooie kleurenfoto geworden... :Y
 
IMG_20200812_150850 - kopie.jpg
 
Vandaag mijn 2e lange rit met de nieuwe brommer gemaakt. Iemand tips? Het is geen spannende compositie...Bekijk bijlage 1533968
Mooi motor!

Als ie in deze foto réchts had gestaan, dan was het een interessanter plaatje geweest.
Ruimte scheppen vóór de rijrichting is gevoelsmatig prettiger om naar te kijken.

En als je die mensen op het bankje perse er in had willen houden,
dan hadden ze vanuit het perspectief van de motor ook beter erbij gehoord.
🙂
 
Mooi motor!

Als ie in deze foto réchts had gestaan, dan was het een interessanter plaatje geweest.
Ruimte scheppen vóór de rijrichting is gevoelsmatig prettiger om naar te kijken.

En als je die mensen op het bankje perse er in had willen houden,
dan hadden ze vanuit het perspectief van de motor ook beter erbij gehoord.
🙂
Goede tip, thanks! Vond de mensen op het bankje wel een leuke toevoeging voor een soort van perspectief. Naast ze stond een prullenbak die heb ik eraf gecropt :)
 
En probeer volgende keer de zon in je rug te hebben als je de foto maakt. Nu valt er precies wat schaduw over de voorkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan