Motorfotografie met smartphone

moto-shootje in Doel ( België) Huawei P40 lite 8-)

IMG_20200820_191107.jpg


IMG_20200820_191354.jpg
 
moto-shootje in Doel ( België) Huawei P40 lite 8-)

Bekijk bijlage 1535752

Bekijk bijlage 1535753
Bij de eerste foto stoort de achterspoiler. Oh nee, het blijkt de glijbaan te zijn.
Dit soort kleine details kunnen in een leuk plaatje storen.
Bij de tweede foto uiteraard je eigen schaduw proberen weg te houden.
Laatste tip: als beide fietsen het voorwiel in dezelfde richting hadden staan, dan had je meer symmetrie gekregen.
 
@Deejfie ik hoop dat je redelijk dichtbij Doel woont zodat je nog eens terug kunt gaan.
Volgens mij is Doel een spookstad en leent het zich erg voor prachtige foto's.
Zoek maar eens op Urban Exploring.
Ga voor een volgende keer opzoek naar een mooie achtergrond en laat je motor het werk doen.

Eens met het commentaar over de glijbaan. Dat leidt een beetje af.

Succes met het maken van nog mooiere foto's :t
 
vanochtend de camera van mn nieuwe sony xperia getest :Y

full


alleen heb ik de afbeelding best moeten verkleinen voordat MF 'm toestond... B|
nu nog wat dieper in de camera functies duiken, met hopelijk nog betere foto's :)

Gr.
Lonewulf
 
Bij de eerste foto stoort de achterspoiler. Oh nee, het blijkt de glijbaan te zijn.
Dit soort kleine details kunnen in een leuk plaatje storen.
Bij de tweede foto uiteraard je eigen schaduw proberen weg te houden.
Laatste tip: als beide fietsen het voorwiel in dezelfde richting hadden staan, dan had je meer symmetrie gekregen.
Zo beter 😜.
IMG_20200820_191107.jpg
IMG_20200820_191354.jpg
 
Erg fraai plaatje.
kleuren van de fiets en het hek matchen ook nog.

De nabewerking is misschien een beetje té.
Maar voor een foonfoto echt fraai.
Als je daar nog eens komt; probeer de motor eens precies in het midden van het pad/bruggetje te plaatsen.
Vanwege de symmetrie.

Klopt, de blur is wat teveel van het goede 😄

Overigens staat de motor enigszins in het midden, mijn intentie was juist om het op deze manier neer te zetten. Zodoende de foto zo genomen dat de motor niet gecentreerd staat.

Iig dank voor de feedback 💪👍
 
Afgelopen week even wat geprobeerd.
Helaas dat er teveel windmolens in de weg staan...
Foto's gemaakt in HDR stand. Heb nog een oude telefoon.
Vindt beide foto's goed gelukt.
Ik wacht de reacties wel af van de profs.
 

Bijlagen

  • 20200821_194431_Richtone(HDR).jpg
    20200821_194431_Richtone(HDR).jpg
    757,7 KB · Weergaven: 12
  • 20200821_194638_Richtone(HDR).jpg
    20200821_194638_Richtone(HDR).jpg
    981,2 KB · Weergaven: 13
Afgelopen week even wat geprobeerd.
Helaas dat er teveel windmolens in de weg staan...
Foto's gemaakt in HDR stand. Heb nog een oude telefoon.
Vindt beide foto's goed gelukt.
Ik wacht de reacties wel af van de profs.
Naar de reacties van de profs ben ik ook benieuwd.
De tweede foto vind ik het fraaist. Omdat;
- de windmolens het minst storen
- de ondergaande zon fraai gebruikt werd om het silhouet van de motor te maken.
:t

Als je daar nog eens komt, op ongeveer hetzelfde tijdstip,
probeer de schaduw van de motor nóg symmetrischer in de foto te plaatsen. Nu wordt de schaduw van het achterwiel afgesneden, terwijl die van het voorwiel er compleet en met ruimte op staat.
Toegeven: dat is mieren-misbruik van magistraal niveau.

:)
 
Klopt, de blur is wat teveel van het goede 😄

Overigens staat de motor enigszins in het midden, mijn intentie was juist om het op deze manier neer te zetten. Zodoende de foto zo genomen dat de motor niet gecentreerd staat.

Iig dank voor de feedback 💪👍
Ben het hier wel met Jenkins eens dat een centrale plaatsing wel mooi was geweest. In fotografie is er natuurlijk de gulden snede en regel van derden, en bij veel voorwerpen komt het lekker ruimtelijk uit als je meer ruimte in 'kijkrichting' van het onderwerp laat. Maar in dit geval was het wel mooi geweest om daar van af te wijken en voor symmetrie te kiezen.
Wel een hele mooie locatie om foto's te maken trouwens!

Afgelopen week even wat geprobeerd.
Helaas dat er teveel windmolens in de weg staan...
Foto's gemaakt in HDR stand. Heb nog een oude telefoon.
Vindt beide foto's goed gelukt.
Ik wacht de reacties wel af van de profs.
Ben echt geen prof, maar toch vind ik het leuk om te reageren.;)
Mooie foto's zijn het wel. Mijn telefoon komt hier nog niet bij in de buurt!
Op de eerste foto is het best wel duidelijk dat de horizon net niet recht staat. De lensflare is best een leuke sfeerbrenger, en de twee windmolens aan de linkerkant staan er nog helemaal niet zo storend wat mij betreft. Zijn nog best een leuke toevoeging eigenlijk. De windmolens aan de rechterkant zijn dan weer wel jammer inderdaad.
Een fel licht trekt altijd de aandacht naar zich toe, maar ik vind het hier niet direct storend. Wel kijk je daardoor automatisch naar de windmolens, en daar heb je behoorlijk last van ghosting vanwege je keuze voor HDR.
Tweede foto vind ik de windmolens meer storen, het zijn sprieten geworden die uit je motor steken.
De windmolen aan de rechterkant zou er nog net af kunnen, maar dan moet er aan de andere kant ook wat af om je symmetrie te behouden. Of je moet gaan shoppen...
 
Ben het hier wel met Jenkins eens dat een centrale plaatsing wel mooi was geweest. In fotografie is er natuurlijk de gulden snede en regel van derden, en bij veel voorwerpen komt het lekker ruimtelijk uit als je meer ruimte in 'kijkrichting' van het onderwerp laat. Maar in dit geval was het wel mooi geweest om daar van af te wijken en voor symmetrie te kiezen.
Wel een hele mooie locatie om foto's te maken trouwens!


Ben echt geen prof, maar toch vind ik het leuk om te reageren.;)
Mooie foto's zijn het wel. Mijn telefoon komt hier nog niet bij in de buurt!
Op de eerste foto is het best wel duidelijk dat de horizon net niet recht staat. De lensflare is best een leuke sfeerbrenger, en de twee windmolens aan de linkerkant staan er nog helemaal niet zo storend wat mij betreft. Zijn nog best een leuke toevoeging eigenlijk. De windmolens aan de rechterkant zijn dan weer wel jammer inderdaad.
Een fel licht trekt altijd de aandacht naar zich toe, maar ik vind het hier niet direct storend. Wel kijk je daardoor automatisch naar de windmolens, en daar heb je behoorlijk last van ghosting vanwege je keuze voor HDR.
Tweede foto vind ik de windmolens meer storen, het zijn sprieten geworden die uit je motor steken.
De windmolen aan de rechterkant zou er nog net af kunnen, maar dan moet er aan de andere kant ook wat af om je symmetrie te behouden. Of je moet gaan shoppen...

Deze had ik ook nog (onbewerkt):
IMG_20200823_205514.jpg
 
Dat soort symmetrie inderdaad. Als je die nu nog combineert met het standpunt van je eerdere foto, dus wat verder weg, wat hoger, portretstand zodat het gebouw er met dat mooie raam op staat... Prachtig!
Ik wil Angarali zelfs aanmoedigen om nog eens terug te gaan naar die locatie en op de plek meerdere foto’s te maken.
Daarbij de motor in verschillende hoeken parkeren, keurig in het midden, symmetrisch.
Eventueel nog een steentje onder de jiffy om de fiets iets rechter op te zetten.
(wel in de 1e versnelling parkeren dan)

Bekijk bijlage AED3E55E-FA20-4953-B68B-C1261A1AB4F1.jpeg

Onder deze hoek valt het steentje alleen op als je er naar gaat zoeken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan