manopmotor
Die hard MF'er
- 4 apr 2020
- 736
- 1.191
Uiteindelijk is het je eigen keuze, ik rij zelf ook regelmatig in korte broek en t-shirt en het is gewoon fout maar ook weer erg lekker. Een beetje als die dronken nicht die wat handtastelijk wordt op je vaders verjaardagsfeestje zeg maar.
Ben ik trouwens de enige die het opmerkelijk vind dat TS wel handschoenen en schoenen wil kopen, maar geen broek en jas? Meestal is het toch andersom?
Was in mijn geval (alweer een paar jaar geleden) ook gelijk een pluspunt dat ik geen kleding van de rijschool had, maar eigen kleding. Dat de kleding niet zo best was maakte gelukkig niet uit, maar daar kwam ik ook pas een paar maanden later zelf achterBuiten het veiligheids verhaal kun je met je examen beter in een motorpak komen. Dan laat je zien dat je veiligheid "belangrijk" vindt.
Kom je in je spijkerbroekie en helmpje met een gammele helm sta je al 1-0 achter bij de examinator.
Buiten het veiligheids verhaal kun je met je examen beter in een motorpak komen. Dan laat je zien dat je veiligheid "belangrijk" vindt.
Kom je in je spijkerbroekie en helmpje met een gammele helm sta je al 1-0 achter bij de examinator.
Aankoop tip, doe eerst wat goedkoops (outlet, 2e hands van MF oid). Eerste pak ben je zelden tevreden over. Meer/minder ventilatie, dan toch Goretex, wel/niet uitneembare waterdichte voering etc etc.
Ik heb liever een "miskoop" van 100 a 150 euro dan van 500 a 800.
Waarmee je anderzijds ook niet kan zeggen dat dure kledij daarom altijd beter is...
Ik rij met verschillende merken van kledij, van het duurdere "Klim" tot goedkope dingen van Richa. (Heb zelfs een paar kevlar spijkerbroeken van xlmoto van amper 49€)
De ritssluiting van mijn Klim pak heb ik ook al moeten vervangen, de velcro sluitingen van mijn Revit Sand pak doen het ook al een tijdje niet meer zo goed, ...
Als je je materiaal veel gebruikt zal je zelfs bij de beste merken wel iets van slijtage ondervinden.
Het enige waar ik absoluut niet op bespaar is op m'n helm... Die zit de hele dag op je hoofd, die moet echt goed zijn.
(Met 1-0 sta je voor.)
Je bent BIJ het examen, thuisterrein van de examinator. Het eerste cijfer is voor de thuispartij dus blijft 1-0, met jou op achterstand.
Verder uiteraard een kansloos iets waar we beide te diep op in zijn gegaan dus laten we daar maar mee stoppen
Hoewel je nu behoorlijk off topic gaat heb je gelijk, ik kan me nog herinneren (en het was voor mij heel lang geleden) dat ik me er niet erg thuis voelde.
Tegenwoordig is het verplicht dragen van protectie bij motorrijden NIET anders dan vroger (alleen helmplicht dus); bij het rijexamen zijn de eisen WEL aangescherpt:
Veilig rijden op de motor
Motorrijders zijn kwetsbaarder in het verkeer dan bijvoorbeeld automobilisten. Om het aantal slachtoffers te verminderen, stelt de overheid eisen aan het rijden op de motor. Zo moet iedere bestuurder van een motor een motorrijbewijs hebben en een helm dragen.www.rijksoverheid.nl
Je zal contact moeten opnemen met je rijschool, of die de verdere protectie kan (mag?) verschaffen.
Ik moest er niet aan denken om in de pakken van de rijschool te gaan rijden, waar dus al jarenlang iedereen zich de peentjes in zweet van de zenuwen.
Bah..
db
Had je verwacht dat je zonder rijbewijs mocht rijden dan
Koop wat gemakkelijks om te dragen om te concentreren op rijden en vooral geen heisa van maken.
Ik heb 2 sets, een power-tanger pak voor mijn racer en casual voor mijn tourer.
Ohja, zwembroek heb ik ook, maar tis nu te warm op de motor.
Ps. Ruim 40 jaar geleden in zuid-Frankrijk op de motor met zwembroek/vriendin naar het strand gereden, en we leven nog steeds.
Na nauwkeurige lezing van dit document van de Rijksoverheid blijkt overigens, dat je als lesser of examinant NIET op een motor mag rijden, omdat je geen rijbewijs hebt!
Semi-analfabeten.Heb daarnet de Rijksoverheid feedback gegeven over de geboden informatie, in hun eigen (erg onvolledige) feedback menu: niet informatief, want niet volledig. Ik durf te wedden dat ze daar de komende tig jaar niet uitkomen.