Motorhelmen bij de Blokker. Veilig?

dat is dus echt bullshit
waarschijnlijk zijn deze helmen maar net door de test gekomen net zo als de lidl
en er zijn echt wel helmen die voldoen aan betere keurmerken dan de CE
Welke keurmerken zijn dat dan? :)
sorry hoor maar een helm is niet een helm waar ze een kleurtje en een merkje opplakken
een helm is het enige stukje gereedschap dat je hebt om je hoofd tegen het asfalt te beschermen
en jah als je daar geen cent voor uit wil geven loop je gewoon meer risico
en ook comfoor draagt bij aan de veiligheid als een helm goed zit beetje wind stil en glashelder is heb je meer tijd om je te consentreren op wat er op de weg gebeurt]

en er staat ook in dat de americaanse normen stukken beter zouden zijn
Waar staat dat dan in? :)
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die commentaar heeft en daarbij het heeft over keuringen die ook daadwerkelijk iets weet over de inhoud van die keuringen ??




Zolang je niet valt zijn overigen alle helmen even veilig, voor 39 euro of 900 euro.
Tegen de tijd dat je valt zijn er teveel andere factoren die meer invloed op de afloop hebben dan dat de prijs van de helm er echt iets toe doet. Factor 0,1%.

Comfort en looks zijn dan wel weer belangrijk. Mag je best voor uitkomen.
 
Deze dus:

Ziet er niet lelijk uit. Maar heb een 100% 2e handse Nolan voor minder,

Beslaat niet, goede pasvorm...

Dat is maar de vraag bij zoiets...

full
 
Deze dus:

Ziet er niet lelijk uit. Maar heb een 100% 2e handse Nolan voor minder,

Beslaat niet, goede pasvorm...

Dat is maar de vraag bij zoiets...

[afbeelding]

Pasvorm is het belangrijkste voor de bescherming, als je valt.

Aangezien jouw hoofd een andere vorm heeft als de eerste eigenaar van je Nolan en de binnenschaal zich toch echt vormt naar het hoofd dat erin zit, zou die 2e hands Nolan wel eens onveiliger kunnen zijn dan een nieuwe 39 euro helm.
 
Laatst bewerkt:
Pasvorm is het belangrijkste voor de bescherming, als je valt.

Aangezien jouw hoofd een andere vorm heeft als de eerste eigenaar van je Nolan en de binnenschaal zich toch echt vormt naar het hoofd dat erin zit, zou die 2e hands Nolan wel eens onveiliger kunnen zijn dan een nieuwe 39 euro helm.

Weet ik, maar nu weet ik dat hij van mijn oom is geweest die um voor zijn duo passagier heeft gekocht, die er nooit achterop heeft gezeten, iemand anders heeft 'm hooguit voor een kwartier opgehad. En dat valt toch wel mee? En tjah, heb er € 30,- voor betaald, Weet ook wel dat dat een extreme matsprijs is, dus niet echt te vergelijken met een andere 2e handse.
 
Pasvorm is het belangrijkste voor de bescherming, als je valt.

Aangezien jouw hoofd een andere vorm heeft als de eerste eigenaar van je Nolan zou die 2e hands Nolan wel eens onveiliger kunnen zijn dan een nieuwe 39 euro helm.

mee eens


promotor NR 2
maart 2008

En wat staat daar in dan ??

van alles en nog wat ;)
staat over de lidl motor producten
maar met name een groot stuk over de helm
met een uitgedunde controle vanuit promotor waar ze op een aantal punten testen
ze kunnen de helmen niet helemaal onderuit halen omdat elk keurings station z'n eigen interpetaties heeft over de normen
en er staat een halve blz verschillen tussen de SNELL en ECE keuring in
 
Laatst bewerkt:
Weet ik, maar nu weet ik dat hij van mijn oom is geweest die um voor zijn duo passagier heeft gekocht, die er nooit achterop heeft gezeten, iemand anders heeft 'm hooguit voor een kwartier opgehad. En dat valt toch wel mee? En tjah, heb er € 30,- voor betaald, Weet ook wel dat dat een extreme matsprijs is, dus niet echt te vergelijken met een andere 2e handse.

Dan zou ik t ook wel aandurven ja :Y
 
In het motorblad waarin de lidl helmen werden gekeurd stond dat er 120 helmen nodig zijn om alle tests te doen. Daar hadden ze geen zin in dus hebben ze alleen de tests bij kamertemparatuur gedaan. Daar kwam de lidl helm net doorheen, net.
Bij koude tempraraturen wordt het materiaal breekbaarder en bij warme temparaturen wordt het materiaal weeker. Die tests zou de helm dus mogelijk niet doorstaan omdat bij kamertemparatuur de grens al bijna was bereikt.
Verder kwam in de test ook aan het licht dat de helm niet gekeurd was, de keuring was gedaan op een ander type helm van hetzelfde merk.

Ik heb ervoor gekozen deze helmen niet te kopen.

Maar ga je alleen bij kamertemparatuur rijden of durf je een risico te nemen dan is het een goedkope helm die blijkbaar nog enigzins redelijk uit de test kwam.

Het gaat natuurlijk wel om je eigen veiligheid of die van je duo.
Ik ga voor mijn duo ook een goede helm kopen.
De veiligheid van mijn duo is me ook wat waard.
 
Ik lees een aantal reactie's dat men voor de " Duo " een goedkope helm aanschaft en zelf een b.v. Shoei dragen.

Ik vraag mij dan toch af waarom diegene dan zelf ook geen helm van de blokker of lidl dragen... :?

Zelf een Shoei van 800 euro en de " Duo " een helm van 35 euro terwijl ze dan eigenlijk beide dezelfde kwalieit hebben, want anders zou je er geen mede passagier mee laten achterop zitten.

Vraag mij ook ten zeerste af of deze " Duo " je levens partner is of gewoon een buitenstaander die af en toe eens meerijd en het daarom niet belangrijk is dat veiligheid voorop staat.

Mocht het zo zijn dat iemand zijn levens partner laat meerijden met een helm van 35 euro, dan moet er toch wel een zeer overtuigende erfenis bestaan of een zeer goede levensverzekering.

Komop mensen, iedereen kan toch zelf wel nagaan dat een helm van 35 euro niets is en zeker niet veilig voor gebruik op de motor.

Voorts zit een groot deel van het veilig motorrijden tussen de " Oren " en dat weten we allemaal.
Als alles veilig is, hebben we onze best gedaan om vervelende zaken te voorkomen, dus om dan met een helm van 35 euro op te zetten, zal mij niet echt lekker zitten.

Binnenkort krijgen we een helm als we hebben getankt, in plaats van zegeltje's... *O*
 
http://www.keurmerk.nl/Certificatie/KeurmerkFAQs.html#CEmerk

lees dit maar eens door zou ik zeggen...en dan vooral de volgende zin:

De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk

en:

De CE-markering is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet. In veel gevallen brengt de producent het teken aan zonder voorafgaand onafhankelijk onderzoek.


maar er staat ook: In principe komt het erop neer dat, als de veiligheidsrisico's gering zijn, de producent zelf een verklaring mag afgeven dat het product voldoet aan de gestelde (EU-)eisen en via die weg de CE-markering mag aanbrengen op het product. [....] Voor producten met zware risico's is een officieel keuringsrapport nodig van een door de nationale overheid aangewezen instantie.

is maar de vraag of de helm onder ''produkten met een zwaar risico'' valt....denk het niet eigenlijk, want er zitten geen draaiende delen aan oid :)


bron
 
Laatst bewerkt:
SNELL geloof ik in een of ander motor tijdschrift zal kijken of ik kan vinden


ps geloof pro-motor
SNELL is geeft geen wettelijk erkend keurmerk uit maar is een non-profitorganisatie.

Manufacturers voluntarily submit helmets to be tested to this Standard
bron: http://www.smf.org/standards/2005/m2005/m2005_final.html

interessant, ik heb liever geen helm met een SNELL goedkeuring:

"The Snell sticker," continued Newman, "has become a marketing gimmick. By spending 60 cents [paid to the Snell foundation], a manufacturer puts that sticker in his helmet and he can increase the price by $30 or $40. Or even $60 or $100.

"Because there's this allure, this charisma, this image associated with a Snell sticker that says, 'Hey, this is a better helmet, and therefore must be worth a whole lot more money.' And in spite of the very best intentions of everybody at Snell, they did not have the field data [on actual accidents] that we have now [when they devised the standard]. And although that data has been around a long time, they have chosen, at this point, not to take it into consideration."The Snell Foundation may have no reason to think anything else. But every scientist we spoke to, as well as the government standards agencies of the United States and the 50 countries that accept the ECE 22.05 standard, see things quite differently.

The European Union recently released an extensive helmet study called COST 327, which involved close study of 253 recent motorcycle accidents in Germany, Finland and the U.K. This is how they summarized the state of the helmet art after analyzing the accidents and the damage done to the helmets and the people: "Current designs are too stiff and too resilient, and energy is absorbed efficiently only at values of HIC [Head Injury Criteria: a measure of G force over time] well above those which are survivable."In analyzing the accident-involved helmets, the Hurt researchers also addressed whether helmets certified to different standards actually performed differently in real crashes; that is, did a Snell-certified helmet work better at protecting a person in the real world than a plain old DOT-certified or equivalent helmet? The answer was no. In real street conditions, the DOT or equivalent helmets worked just as well as the Snell-certified helmets.How many people were saved because their helmet was designed to a "higher" or "higher energy" standard than the DOT standard? As far as the Hurt researchers could ascertain, none.The COST 327 study investigated 253 motorcycle accidents in Finland, Germany and the United Kingdom, from '95-'98.The COST 327 results showed that some very serious and potentially fatal head injuries can occur at impact levels that stiffer current helmet standards—such as Snell M2000 and M2005—allow helmets to exceed.In other words, the latest relevant study, which used state-of-the-art methods and covered accidents in countries where there are plenty of 10-second, 160-mph superbikes running around, concluded that current standards—even the relatively soft ECE standards—are allowing riders' heads to be routinely subjected to forces that can severely injure or kill them. The COST study estimated that better, more energy-absorbent helmets could reduce motorcycle fatalities up to 20 percent.Even our military disagrees with Snell on this. The U.S. Army Aeromedical Research Laboratory (USAARL) has created a g-tolerance standard for helicopter crewpersons' helmets. For a two-meter drop height, the same drop height we used in 3/4 of our testing, the Army allows no more than 150 gs to the earcup areas of the head, which they have determined are especially vulnerable, and no more than 175 gs on other areas. Should we motorcyclists—who are often older, not as fit, and not quite so willing to die or sustain head injuries as eager young soldiers—accept g tolerance levels of 300g for the same hits?

bron: Consent Form | Motorcyclist
overigens een zeer interessant artikel om te lezen!
 
Ik ben er 100% van overtuigd dat gemiddeld 5 km/u langzamer rijden veel meer positieve invloed heeft je verkeersveiligheid als een 500 euro helm ipv een 39 euro helm.


Nogmaals, comfort mag je belangrijk vinden... helemaal correct en ook ik betaald daar fors voor gezien het aantal uren dat ik een helm draag.
 
CE-keuring zegt niets over comfort.

Deze link komt uit een zeer recent lidl-topic. Het is een test van de CE-gekeurde lidl-helm. Trek zelf je conclusie of je voor een prikkie een dergelijke helm wilt aanschaffen.

Ik hoef zulke pruttel zelf niet. Incidenteel als extra helmpje kan het nog nuttig zijn.
 
Ik lees een aantal reactie's dat men voor de " Duo " een goedkope helm aanschaft en zelf een b.v. Shoei dragen.

Ik vraag mij dan toch af waarom diegene dan zelf ook geen helm van de blokker of lidl dragen... :?

Zelf een Shoei van 800 euro en de " Duo " een helm van 35 euro terwijl ze dan eigenlijk beide dezelfde kwalieit hebben, want anders zou je er geen mede passagier mee laten achterop zitten.

Vraag mij ook ten zeerste af of deze " Duo " je levens partner is of gewoon een buitenstaander die af en toe eens meerijd en het daarom niet belangrijk is dat veiligheid voorop staat.

Mocht het zo zijn dat iemand zijn levens partner laat meerijden met een helm van 35 euro, dan moet er toch wel een zeer overtuigende erfenis bestaan of een zeer goede levensverzekering.

Komop mensen, iedereen kan toch zelf wel nagaan dat een helm van 35 euro niets is en zeker niet veilig voor gebruik op de motor.

Voorts zit een groot deel van het veilig motorrijden tussen de " Oren " en dat weten we allemaal.
Als alles veilig is, hebben we onze best gedaan om vervelende zaken te voorkomen, dus om dan met een helm van 35 euro op te zetten, zal mij niet echt lekker zitten.

Binnenkort krijgen we een helm als we hebben getankt, in plaats van zegeltje's... *O*

bij mij is de duo steeds iemand anders (heb geen levenspartner) en heb een sportmotor dus niet confortabel om iemand lang en vaak achterop te hebben 99% ben ik alleen dus jah ga geen kappitaal uitgeven daarvoor mocht er iemand vaker mee gaan moet die er zelf maar voor zorgen of onderling...
 
bij mij is de duo steeds iemand anders (heb geen levenspartner) en heb een sportmotor dus niet confortabel om iemand lang en vaak achterop te hebben 99% ben ik alleen dus jah ga geen kappitaal uitgeven daarvoor mocht er iemand vaker mee gaan moet die er zelf maar voor zorgen of onderling...

Oke, ben ik helemaal met je eens...

Maar jij voelt je dus niet verantwoordelijk voor die persoon als mocht blijken dat deze..., in het ergste geval na een ongeval is overleden door een helm die NIET deugt.

Let wel, ik wens je dit zeker NIET toe, dus moge daar geen onduidelijkheid over bestaan, is slechts een voorbeeld.

Ik zou voor mijzelf niet accepteren dat iemand achterop gaat met zo'n helm, dan gaat deze persoon maar niet mee.
 
Als hij wel veilig is, dan is zoiets best leuk om te kopen voor mensen die eens een rondje mee achterop willen
 
Terug
Bovenaan Onderaan