Motorhotels/pensions Oostenrijk

Snelle Henkie

MF veteraan
17 dec 2003
2.372
35
Delfzijl
Half juni op de motor naar Oostenrijk.
Wie weet leuke en gezellige motorhotels in Oostenrijk. En dan geen websites, maar eigen ervaringen. Plaats geeft niks, want we weten zelf niet waar we langs gaan rijden. We willen elke avond ergens anders overnachten. Dus kom maar op met adressen en ervaringen.
 
Hangt er een beetje vanaf wat je wil gaan doen...
Maar als je het liefst de hele dag op je motor wil zitten en slechts overnacht in je hotel.... Dan is er in Imst een goede plek die niet veel kost, wel hele ruime kamers heeft met balkon en een garage...
www.pension-weirather.at/index_frame.htm
Lekker gelegen aan het Hahnentjoch.
Timmelsjoch, Kuhtai, Flexenpass, Namlos Tahl en Silvretta Hochalpenstrasse om de hoek. Prettig vond ik dat de motoren in de garage konden.
Of je er 's avonds kon eten weet ik niet meer. Maar het was er prima te doen. Voor de deur langs komen stapels motorrijders... best wel gezellig met een biertje in de hand.
 
2 jaar terug (toen nog rijbewijsloos), in het tannheimer tal geweest. Je zag hier best veel hotels e.d. waar altijd veel motoren voor de deur stonden. Schijnt dat je in Oostenrijk namelijk niet overal geaccepteerd word als motorrijder, maar dan vooral niet als groep. Dit is een mooie omgeving met leuke wegen en een flinke plas om even in af te kunnen koelen.
Ik hoop dat je er wat mee kan.
veel plezier

Greetz, Jazzy
 
Iselsberg. Klein plaatsje, paar huizen maar, aan de GrossGlocknerstrasse. Ik weet niet eens meer hoe dat hotel heet, maar er is er maar 1 in Iselsberg. Waardeloos hotel, hopeloos verouderd, dus zeg niet dat ik niet heb gewaarschuwd. Maar, ook het hotel waar ik het meest heb gelachen; tranen met tuiten! Hotel ligt ook precies in een bocht aan de GrossGlocknerstrasse; dus na je eigen rit buiten op het terras de verrichtingen van de collegamotorrijders bekijken. :9 En ja, die bocht knijpt wat meer dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Dus levert vaak interessante beelden op. Lekker commentaar leveren met z'n allen. :]

F-six
 
Op http://www.motorvision/oostenrijk.html zou je er voldoende moeten kunnen vinden.
Het is erg mooi rijden in Oostenrijk. Ik krijg er zelf wel het idee dat Oostenrijkers je pas sereius nemen als je Duits praat. Ik ga dus bij voorkeur na hotels met nederlandse leiding of waar je op de website iig ook een andere taal dan Duits tegenkomt.

Gasthof Kaiserwirt aan de voet van het Wilde Kaiser gebergte wordt gerund door een motorrijdend Nederlands echtpaar. Als je meerder adressen in Oostenrijk wilt kunnen zij je ook helpen aan wat bij hun als goed bekend staande adressen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan