Geluid max 95dB in Oostenrijk?

Maar de RDW is wel verantwoordelijk voor de typegoedkeuring en daarmee ook voor wat er op je kenteken staat als geluidsdruk stationair.
 
Dat klopt Mike maar je kan type goedkeuring hebben,als het hoger is als 95 db mag je op die bepaalde wegen niet rijden
Mijn motor is 98 db,op kenteken, dus ik mag daar niet rijden
En dan heb ik nog wel een motor uit oostenrijk
Het misverstand hier zit hem in dat het een oostenrijks wedje is,en alleen op die wegen geld
 
Maar de RDW is wel verantwoordelijk voor de typegoedkeuring en daarmee ook voor wat er op je kenteken staat als geluidsdruk stationair.
Nu wordt het wel interessant: wie bepaald er nu welke geluidsdruk er in de RDW kenteken administratie staat? Dan zou dus in andere landen voor dezelfde motor een andere waarde kunnen zijn?
 
Snap alle reacties niet als een land de richtlijnen wat geluid van een motor aanpast heb je hier aan te houden je hoeft er niet naartoe te gaan. Denk dat de meesten er niet eens komen en zij die er wel naar toe gaan wel zo verstandig zijn om de originele uitlaat terug plaatsen. Hoe ze het controleren zie je wel als ze je aanhouden of je terug moet hoor je dan ook dus wat is het probleem
 
Dus als ik het goed begrijp dan mag ik met “me” standaard Tirol wel in maar met “me“ uitlaten niet omdat de rijkswegvoordienstverkeerd vind dat “me” moto zich veel sterkte luid laat pijpen? Dus “me” eigenste mening dat ik vindt dat ik “me“ niet van te luid laat pijpe onder “me” moto en alles?

hebben hunnie dan lak aan “me“ CE keur stikcerdt?
 
Dus als ik het goed begrijp dan mag ik met “me” standaard Tirol wel in maar met “me“ uitlaten niet omdat de rijkswegvoordienstverkeerd vind dat “me” moto zich veel sterkte luid laat pijpen? Dus “me” eigenste mening dat ik vindt dat ik “me“ niet van te luid laat pijpe onder “me” moto en alles?

hebben hunnie dan lak aan “me“ CE keur stikcerdt?
Ik denk dat jij met een trapfiets nog boven de 95 dB uitkomt.:P
 
De verwarring is een Oostenrijkse wet en een Nederlandse RDW.
Je moet natuurlijk uitgaan van de Oostenrijkse typegoedkeuring en die is strenger dan in NL omdat de bergen het geluid weerkaatsen.
 
  • Haha
Waarderingen: huls
Ik trek het niet meer. Dit is jullie schuld

1592315885750.png
 
Nu wordt het wel interessant: wie bepaald er nu welke geluidsdruk er in de RDW kenteken administratie staat? Dan zou dus in andere landen voor dezelfde motor een andere waarde kunnen zijn?

In theorie wel, in de praktijk worden over het algemeen motorvoertuigen voor heel Europa in één keer goedgekeurd. Anders is het als je een voertuig naar Nederland haalt dat nog geen Europese typegoedkeuring heeft, dan gaat het RDW daar zelf een keuring voor doen.

Maar over het algemeen is het gewoon de fabrikant die een waarde opgeeft die soms steekproefsgewijs gecontroleerd wordt.
 
Al die herrie hier over dat stukje weg , weten de meesten uberhaupt wel waar die wegen liggen of zijn er ooit al eens geweest.

Denk dat de grootste klagers alleen een rondje om de kerk rijden, niemand die hun bleerpijpen hoort door de kerkklokken.
Is dat probleem ook weer opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan