Motorjas lijkende op "normaal" leren jack

@ TS

Na jaren met verschillende "eigenlijk net te goedkope" vintage jacks te hebben gereden heb ik een maand geleden een Helston's gekocht.

ace_cuir_fender_marron-reduit.jpg


Veel beter leer en mooier afgewerkt en gestikt dan alle "oldschool" Revit, Alpinestars (drift) en Difi's bij mekaar (heb ze allemaal gepast of gehad).

In mijn (vele) zoektochten naar een jack als deze viel mij op dat de meeste grote merken er met de pet naar gooien zodra het "vintage" moet zijn. Er wordt maar vanuit gegaan dat je dan per definitie een "3X per jaar op de chopper typje" bent. Stiekem hebben de meeste een vierkante pasvorm en het materiaal is dikwijls met "leer-look-verf "dicht gesmeerd spitleder of buffel. Met geluk treft je een B-keus rund aan.

Helson's jacks worden handgemaakt in het atelier in Frankrijk, dus alle jacks hebben net een andere kleur of persoonlijkheid, tegen een prijs waarvoor je een Alpinestars uit China hebt.

Desnoods koop je een textieltje met protectie van de Lidl, en dan gauw sparen voor een serieus jack, waar je jaaaaaren mee doet :Y .

Niet om de elitaire zeikerd uit te hangen, maar als ik eerder had geweten dat een jack zo goed kan zitten dat je niet merkt dan je hem aan hebt, dan had ik er meteen zo een gekocht. We worden allemaal genaaid, want sport jacks (waar een grotere vraag naar is) zitten beter en hebben vaak wel het goede leer, tegen een lagere prijs dan een "vintage" exemplaar.

Ik heb geen aandelen, tot zover mijn spreekbeurt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan mijn richa "vintage men" jas weg te doen voor een zwart leder pak.

- bruin
- maat 50
- 1 jaar oud
- absoluut perfecte staat

Eigenlijk heel tevreden van, maar ik wil iets zwart.

Als je nog op zoek bent en het lijkt u wat, laat gerust iets weten.
Groeten, Dries


ben niet op zoek maar lijkt me wel wat :P
groeten Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan