Volgens mij is dit een oneindige discussie tussen mensen die roepen dat je \"licht\" moet beginnen en mensen die zeggen dat je gerust op een R1 kunt beginnen zolang je je rechterpols maar onder controle houdt.
Ik denk dat je voorlopig echt wel genoeg hebt aan een CBR 600. Het is ook zo lullig om op een GSX-R 1100 te rijden en dan in de bocht worden ingehaald door iemand op bijvoorbeeld een Honda CB-1 (400 cc) of een Bandit 600
Mijn inziens denk ik dat ik snel uitgekeken zal zijn op een lichtere motor (bijv. cbr 600).
Je eerste fout heb je al gemaakt: Je hebt je motor al een half jaar te laat gekocht.
Verder denk ik dat een fireblade wel kan aangezien je al vaker op een snelle machine hebt gereden.
Daar kwam het op neer tenminste.Hij kon heel goed rijden want hij had altijd aan brommers gesleuteld
Koop wat je wil, zolang je je rechter pols onder controle kunt houden zul je jezelf waarschijnlijk geen pijn doen
er zijn er jaarlijks een behoorlijk aantal die zich op een \"zware\" 50cc aan gort rijden....
en die maloten heb je niet op 600cc-ers..Op vrijdag 08 februari 2002 15:46 schreef bogarde het volgende:Maar dat zijn een (voor het grootste deel)stelletje maloten!....
En de brommeraars die zich echt aan gort rijden zijn volgens mij vaak van die lui die de helm half of niet op kop hebben hangen (net zoals de gemiddelde pizzacourier (gebruik er vaak een ander woord voor maar dat laat ik maar even achterwege))
koop een motor waar je je lekker op voelt...
Ook leuk om te weten bij je keuze : zit er iemand
achterop (partner m/v) die ook een stem heeft bij de aanschaf?
Zelf 4 jaar op een ZZR1100 gereden omdat mn vrouw die zo lekker vond zitten.......
Op vrijdag 08 februari 2002 15:57 schreef AcXeller het volgende:In de trend van: \"Onze koerriers zullen eerder koud zijn dan uw pizza\"
Ik heb zelf na het behalen van mijn rijbewijs 2 jaar niet gereden (wilde/kon geen aparte 25kW-fiets kopen terwijl er 135pk in de garage stond), om vervolgens op de RF900R van mijn pa te stappen. Ik kan me wel inhouden, zeker omdat het een viercilinder is die onder de 6000-7000tpm aardig tam is, maar het is wel 200kg. Kortom: ik ga niet (meer, maar dat was met hoogstens 50 km/u) op mijn bek, maar ik heb ook nooit goed leren motorrijden. En dan wil ik nu een RSV Mille kopen...Wat betreft de keuze voor je fiets ligt het helemaal aan je zelf. Als je zeker weet dat je je zelf onder controle hebt kan je het best doen. Ik heb een tijdje geleden op een fireblade uit \'94 gereden en het was best leuk maar had wel het idee dat als het ook echt mijn motor was ik binnen een half jaar zekers in het ziekenhuis zou liggen, dat idee stond mij niet echt aanIk weet dat ik zelf dus nog wel eens wil spelen en fouten maak en helaas zullen die harder worden gestraft op vermogensbak dan een braaf fietsje.