Motorkoppeltjes onderzoek :-)

beide meerdere BMW gereden in het verleden.
nu vrouw op trk502X(2019) en ik wegens kortere benen op een gewone 502(2022).
beide motoren ingeruild omdat ze zo goed bevallen.
nieuwe TRK502X voor vrouw, en voor mij de nieuwe TRK702. we zijn heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.
 
Mn lief op haar gs1250 en moi op een 650 v strom of vespa 300...
(maar als ze een beetje te bijdehand doet daarover heb ik nog een 1250 RS achter de hand... bijdehand in de zin van.....rij toch eens een beetje door....)

20221028_161007.jpg
20221006_142326.jpg
 

Bijlagen

  • 20220911_152016.jpg
    20220911_152016.jpg
    309,9 KB · Weergaven: 30
Vroeger:

Ik op een Donderpoes
Frau op een Donderpoes

Heden:
Ik op een GSX650F
Frau rijdt niet meerB|


She tricked me|(
 
Vroeger:

Ik op een Donderpoes
Frau op een Donderpoes

Heden:
Ik op een GSX650F
Frau rijdt niet meerB|


She tricked me|(
Donderpoezen _O- 😄
Thundercats vind ik nog steeds echt mooie motoren! Vooral de zilver/gele uitvoering!
Welke hadden jullie? Bijpassend paar? 8-)

GSXF650F ook heel nice! Bevalt die nu beter dan de donderpoes?
 
Maar hoe loopt nu dat onderzoek @Laverda750SFormula want wat wil je daar nu mee gaan doen.
Ik ga er niets mee doen verder hoor, don't worry... your info will not be used against you 🤭 (Zou niet eens weten hoe trouwens).
Nee, is puur nieuwsgierigheid en wel interessant om te zien dat het bijna altijd wel zo is dat de man de zwaardere nieuwere motor rijdt. Dat kan ook zijn (vermoed ik) omdat de man vaak degene is die eerder het motorrijbewijs had en daarna vrouw/vriendin heeft aangestoken met het motorvirus. Er zijn altijd (goede) uitzonderingen natuurlijk, maar ik denk dat dat over het algemeen wel vaker voorkomt.
Ook zijn mannen (meestal) sterker en misschien ook wat overmoediger (😅) en kiezen daarom toch wat eerder voor een pittigere motor. Kan ook zijn om vrienden of voorbijgangers mee te willen imponeren misschien, of vrouwen te lokken 🙃🤣
Vrouwen kiezen misschien toch sneller voor een motor die een wat lagere zithoogte heeft en wat lichter en dus makkelijker handelbaar is... ?

Ik weet wel dat ik, toen mijn dochter nog jong was (ze is inmiddels 14), mijn motor heb verkocht en een tijd niet heb gereden, omdat ik niet het risico wilde lopen dat ik ondersteboven gereden zou worden (toch iets meer risico op zwaarder letsel als je van de motor wordt gereden, dan wanneer je auto wordt geraakt helaas)... maarja ik miste het nu toch wel zo erg dat ik weer ben opgestapt).

Maar ik kan er volledig naast zitten natuurlijk en de uitzonderingen op de regel zijn hier vast ook wel te vinden 😊
 
Dit vind ik een leuk topic om aan bij te dragen. We hebben op vakantie in Thailand illegaal rondgemotort op een 125cc motorscooter, en dat smaakte naar meer. In NL samen gelest en na nog geen jaar samen ons rijbewijs gehaald. Hieronder in chronologische volgorde onze motoren sindsdien:

cb1.jpg
tdm.png
vfr.jpg
tuono.jpg


Zoals je ziet wissel ik iets vaker van motor dan mijn vrouw. De CB-1 en de Monster gingen fantastisch samen, maar de CB-1 was veel te klein voor mij. De TDM heeft een hoop meegemaakt en staat nog steeds (in veel slechtere staat) in onze achtertuin. De VFR is kapotgereden, opnieuw opgebouwd en weer kapotgereden. De Tuono lijkt een blijvertje, en past gelukkig ook goed bij de monster. Ben er blij mee, twee van die rode Italianen in de schuur.

p.s. heb nog meer motoren maar daarmee rij ik nooit met mijn vrouw
 
Ik ga er niets mee doen verder hoor, don't worry... your info will not be used against you 🤭 (Zou niet eens weten hoe trouwens).
Nee, is puur nieuwsgierigheid en wel interessant om te zien dat het bijna altijd wel zo is dat de man de zwaardere nieuwere motor rijdt. Dat kan ook zijn (vermoed ik) omdat de man vaak degene is die eerder het motorrijbewijs had en daarna vrouw/vriendin heeft aangestoken met het motorvirus. Er zijn altijd (goede) uitzonderingen natuurlijk, maar ik denk dat dat over het algemeen wel vaker voorkomt.
Ook zijn mannen (meestal) sterker en misschien ook wat overmoediger (😅) en kiezen daarom toch wat eerder voor een pittigere motor. Kan ook zijn om vrienden of voorbijgangers mee te willen imponeren misschien, of vrouwen te lokken 🙃🤣
Vrouwen kiezen misschien toch sneller voor een motor die een wat lagere zithoogte heeft en wat lichter en dus makkelijker handelbaar is... ?

Ik weet wel dat ik, toen mijn dochter nog jong was (ze is inmiddels 14), mijn motor heb verkocht en een tijd niet heb gereden, omdat ik niet het risico wilde lopen dat ik ondersteboven gereden zou worden (toch iets meer risico op zwaarder letsel als je van de motor wordt gereden, dan wanneer je auto wordt geraakt helaas)... maarja ik miste het nu toch wel zo erg dat ik weer ben opgestapt).

Maar ik kan er volledig naast zitten natuurlijk en de uitzonderingen op de regel zijn hier vast ook wel te vinden 😊
Ja komt bekend voor. Toen de eerste bij ons geboren was, zijn we allebij gestopt met rijden.
Een jaar of 10 geleden wilde ze toch weer motor gaan rijden, dus toen is ze weer gaan rijden en ja toen heb ik ook maar weer een motor gekocht .
Zo rijden we weer lekker rond. Wel hebben we ooit ook beide op een Laverda gereden , een RGS CORSA. Is leuk hoor zo'n 3 cilinder. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan