Motorlaarzen zonder rits.

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.191
9.407
Purmerend
Mijn motorlaarzen lopen op hun eind. Dat waren Vanucci laarzen van de Louis. Prima waterdichte laarzen met klittenband sluiting. Het wonderlijke is dat het teenstukje voor het schakelpookje in het eerste jaar al stuk ging.
Maar nu na een paar jaar(5-7) beginnen de laarzen helemaal op hun eind te lopen. Ik moet voor de winter op zoek naar iets anders. Ik zou graag dezelfde laarzen weer kopen maar de Louis heeft tegenwoordig alleen nog laarzen met ritsen. Ik maak veel kilometers en draag de laarzen dagelijks, mijn ervaringen met ritsen zijn niet positief. De ritsen breken altijd rond het enkelgewricht.
Zijn er nog laarzen te koop met alleen klittenband sluiting? Het moet warm en waterdicht zijn, alleen race op vetermodellen vallen eigenlijk af.
 
De laatste zin in je bericht leest lastig.
Zoek je wél of geen race laarzen?

Als het lompe laarzen mogen zijn, Alpinestar corozal.
Hebben clips en klittenband.
Waterdicht en warm
 
Nee, geen race of veterlaarzen. Ik rij meestal op een BMW GS dus cross laarzen zouden kunnen. Ik rij echter ook op een klassieke BMW of een RS. Dan zijn de Corozal's een beetje overkill. Iets meer toer georienteerd zou prettig zijn.
Als ik bij 40 graden op het RS zijspan door Frankrijk rij ben ik die zware cross laarzen vrij snel zat denk ik.
 
Ik rij nu zelf op de revit scout H2O laars. Ben er erg blij mee, al is hij wel wat licht uitgevoerd. Ik reed eerder bijna altijd op kisten en het verschil is klein.. Als je een GS rijdt kan je ook wel een segment hoger zoeken in de H2O lijn, zullen vast ook wel goed zijn :t
 
TCX Infinity goretex, klittenband en twee plastic schnallen waar ik in het begin wel een beetje bang voor was. Nu een jaar of tien dagelijks gebruikt zonder enig probleem. Toch zou ik nu graag iets willen wat makkelijker aantrekt, al lopen deze verder wel erg fijn.
 
Ik heb onlangs de Forma adventure laarzen gekocht. Bevallen me uitstekend.


ADVENTURE-LOW-Black.jpg
 
TCX Infinity goretex, klittenband en twee plastic schnallen waar ik in het begin wel een beetje bang voor was. Nu een jaar of tien dagelijks gebruikt zonder enig probleem. Toch zou ik nu graag iets willen wat makkelijker aantrekt, al lopen deze verder wel erg fijn.
Dat ziet er best aantrekkelijk uit. En tien jaar dagelijks gebruik is een mooi streven voor een stel laarzen.

Ik heb onlangs de Forma adventure laarzen gekocht. Bevallen me uitstekend.
Dit plaatje is me wat laag, maar Google laat me dezelfde laarzen ook hoger zien.

De plastic gespen heb ik op schaatsen wat mindere ervaringen mee. Maar als de laarzen niet van een budget merk zijn verwacht ik dat ze ook wel weer te vervangen zijn.
 
Dit plaatje is me wat laag, maar Google laat me dezelfde laarzen ook hoger zien.

Klopt, dit is het lage model. Ik vond dat juist een voordeel, want ze zijn een stuk beter geschikt voor b.v. een stuk wandelen. Maar ze zijn er ook als hoge 'enduro' laars.
 
Difi, alleen klittenband. Ik wilde ook geen rits ivm afknellen, deze kan geheel op eigen gevoel strak of minder strak. Ik ben super tevreden.
 

Bijlagen

  • IMG_20210721_143723.jpg
    IMG_20210721_143723.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20210721_143739.jpg
    IMG_20210721_143739.jpg
    246,4 KB · Weergaven: 33
Ik heb liever wat hoger tegen het inregenen onder mijn winterbroek.
Ik heb de hoge Forma's. De gespen (ook al zijn ze van plastic) zijn erg degelijk en fijn verstelbaar. De laarzen zijn ook erg goed waterdicht. Ik draag ze ook in de zomer graag, ze zitten erg lekker, je kunt er ook prima op lopen. Ik heb ze bij het BOT bij DAF niet uitgehad bijvoorbeeld.
 
Ik heb de hoge Forma's. De gespen (ook al zijn ze van plastic) zijn erg degelijk en fijn verstelbaar. De laarzen zijn ook erg goed waterdicht. Ik draag ze ook in de zomer graag, ze zitten erg lekker, je kunt er ook prima op lopen. Ik heb ze bij het BOT bij DAF niet uitgehad bijvoorbeeld.
Hier ook de hoge Forma Adventure’s. Hele tevreden mee! Dagelijks gebruik door weer en wind.
 
Zijn er nog laarzen te koop met alleen klittenband sluiting? Het moet warm en waterdicht zijn, alleen race op vetermodellen vallen eigenlijk af.


-edit:
Heb deze zelf en gebruik ze 'dagelijks'... kan er ook normaal op lopen dus neem niet altijd gewone schoenen mee naar werk.
BOA systeem schijnt ook te repareren/vervangen te zijn, maar nog niet moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al jaren een paar Alpinestars Monofuse laarzen. Dat is een vrij standaard model toerlaars maar dan met een gesp in plaats van een rits (zoals de Alpinestars Web die verder praktisch hetzelfde is). Intussen moet ik die ook al vijf jaar hebben, en ze zijn nog steeds heel en waterdicht. Bij de Web ging precies de klittenbandsluiting over de rits los (opengehaald aan de schakelpook), die heb je bij de Monofuse dus niet.
 
Kijk eens op Restyle.com , prima laarzen tegen redelijke prijzen.
Heb ook een paar van dat merk, bevallen prima. Ze hebben een winkel in Aalsmeer en in Barneveld.
 
Er staan meerdere modellen op die website.

Ik deel mijn ervaringen met dat merk, als dat positieve reclame is, dan is dat maar zo.
 
Er staan meerdere modellen op iedere website met motorlaarzen. Ik zie op deze website sowieso al 3 modellen zonder enige beschrijving en 4 modellen met ritsen. Welk model heb je zelf? Met of zonder rits? Waarom ben je zo tevreden?

Alleen een verwijzing naar een website heeft niemand iets aan, dat kan Googel ook. Het gaat nu juist om de toegevoegde waarde van gebruikers.

Dus nogmaals de vraag: welk model heb jij? Met of zonder rits? Waarom ben je zo tevreden dat je er zelfs reclame voor maakt?
 
Laarzen.jpg
Ik heb deze, type Tour High Quality.
Geen ritsen,alleen klittenband en waterdicht en warm, in de zomer eigenlijk te warm. De zool is ook goed slijtvast.
 
Hoi.

Voor woon-werk, 25k/jaar heb ik deze;
Gevavi GS91, waterdicht, gevoerd, dus winterwarm.
Komen ook in ongevoerd, en voor 80-90€ bij de lokale bouwmarkt.

Kunststof neus, kevlar zool, dus geen gezeur op SPL om door de security te komen.
Kan er ook prima een heel stuk op lopen.

GS9100.JPG


Groeten, Paul.
 
Om Goretex te mogen gebruiken moet de fabrikant van laarzen/kleding garantie geven op waterdichtheid, ik dacht 5 jaar lang. Gaat het binnen die tijd toch lekken moet de fabrikant het oplossen. Doet die dat niet dan kan je bij Goretex zelf terecht waar ik al vaker verhalen over heb gehoord dat die je dan inderdaad kosteloos een gloednieuw kledingstuk geeft. Flikt een fabrikant dat te vaak, dan mag die geen Goretex meer gebruiken en de naam niet meer voeren.

Er zijn gelijksoortige waterdichte membranen die qua waterdichtheid niet onderdoen voor Goretex. Maar als je die slecht verwerkt door bijvoorbeeld er dwars doorheen te stikken, of je maakt een naadje te krap zodat na een poosje het membraan scheurt dan is de laars of de kleding niet meer waterdicht.

Het grote kwaliteitsvoordeelvan Goretex zit er dan ook in dat de fabrikant zal zorgen dat de kleding goed in elkaar wordt gezet en niet door de goedkoopste naaier in elkaar wordt gezet. En dat verhoogt wel de kans dat de zooi waterdicht blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan