motorolie peilen suzuki DR 800

diederik01

Rookie
29 apr 2019
27
3
Beste sleutelaars.

Olie peilen is bij elke machine anders en de juiste techniek behoudt of sloopt je blok.

Jullie begrijpen dat ik mij afvraag wat de enige juiste techniek is voor de suzuki DR 800??? Vooralsnog meet ik nadat een warm blok 5 minuten heeft stilgestaan. de peilstok volledig geïnstalleerd. wph is hier een beetje vaag in maar volgens mij is dit de juiste techniek maar ben niet zeker.

Meten bij een koud blok resulteert namelijk in een te lage stand!
Screenshot_20190818-123127_Drive.jpg


indien hier iemand is die uitsluitsel kan geven...Graag!!!
 
maak je niet zo druk, er zit voldoende marge , en als je zegt dat je met de peilstok op het gat op minimum zit, is voldoende ...
Het is niet voor niet nog op je peilstok te zien......
taak van olie is..KOEGRAS
KOEling
Geluiddemping
Reinigen
Afvoer
Smering.....
zolang de pomp niet droog komt te staan is er weinig aan de hand
 
maak je niet zo druk, er zit voldoende marge , en als je zegt dat je met de peilstok op het gat op minimum zit, is voldoende ...
Het is niet voor niet nog op je peilstok te zien......
taak van olie is..KOEGRAS
KOEling
Geluiddemping
Reinigen
Afvoer
Smering.....
zolang de pomp niet droog komt te staan is er weinig aan de hand

Heb jij vroeger bij mij in de klas gezeten?
Dat is al weer lang geleden dat ik Koegras heb gehoord!!
 
Heb jij vroeger bij mij in de klas gezeten?
Dat is al weer lang geleden dat ik Koegras heb gehoord!!

Dacht altijd dat dat een ezelsbruggetje was zoals ROGGBIV of meneer van dalen, maar wij kregen laatste een nieuw bedrijf dat bij ons komt smeren, en die wilde wel even een soort van opfriscursus geven....
Bij binnenkomst kreeg ik een hand ( iedereen natuurlijk) en toen keek ik even naar zijn handen, en die waren ZOOOOOO schoon , dat ik al mijn twijfels had...
Dus die begint zijn verhaaltje, en nadat ik hem al 2x had moeten verbeteren, en wat de nut van olie en smeren is, kwam ik dus ook met koegras, en die vond dat zo'n geniale ezelsbrug, dat hij die gelijk in de cursus heeft opgenomen....
 
maak je niet zo druk, er zit voldoende marge , en als je zegt dat je met de peilstok op het gat op minimum zit, is voldoende ...
Het is niet voor niet nog op je peilstok te zien......
taak van olie is..KOEGRAS
KOEling
Geluiddemping
Reinigen
Afvoer
Smering.....
zolang de pomp niet droog komt te staan is er weinig aan de hand
topantwoord!!! weer wat geleerd...had al zon vermoeden dat er niets aan de hand zou zijn...ECHT te weinig olie en.pomp die droog staat zou eerder in een vastloper resulteren...
 
Dacht altijd dat dat een ezelsbruggetje was zoals ROGGBIV of meneer van dalen, maar wij kregen laatste een nieuw bedrijf dat bij ons komt smeren, en die wilde wel even een soort van opfriscursus geven....
Bij binnenkomst kreeg ik een hand ( iedereen natuurlijk) en toen keek ik even naar zijn handen, en die waren ZOOOOOO schoon , dat ik al mijn twijfels had...
Dus die begint zijn verhaaltje, en nadat ik hem al 2x had moeten verbeteren, en wat de nut van olie en smeren is, kwam ik dus ook met koegras, en die vond dat zo'n geniale ezelsbrug, dat hij die gelijk in de cursus heeft opgenomen....

Doet me denken aan mijn vader die technisch beheerder was van een computercentrum, maar begonnen als leidingtrekker via allerlei opleidingen en storingsmonteurs baantjes op de leidinggevende functie terecht gekomen. Kwam daar een aantal monteurs een koelinstallatie maken/verbeteren oid, maar die wilden iets wat helemaal niet kon. Ja meneer, nieuwe technieken, tegenwoordig kan dat wel. (Was iets met kou omhoog en warmte omlaag-ish) Heeft hij op een whiteboard een mini-college gegeven, installatie is gemaakt zoals het logisch was en draait nog steeds als een tierelier *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan