Motorpak 1 of 2 delig?

Francis

MF veteraan
1 sep 2008
1.338
14
IJsselstein
Sinds ik mijn motorpak heb gekocht (2 delig Revit) ben ik 15kg afgevallen. Verdomd goede excuus om een nieuwe pak te kopen dacht ik zo :P

Ik vraag me af wat de voordelen zijn van een 1delig pak boven een 2 delig?
Het is idd makkelijk als je ergens op een terras zit, maar dat doe ik sowieso weinig.

Zit het beter, comfortabeler? Wat zijn de ervaringen?
 
Een eendelig pak is veiliger als je valt.
Coureurs dragen dat.
Als je opeens heel erg moet schijten is een tweedelig pak weer handig. :+
 
Ik neem sinds een aantal jaren graag de ''nadelen'' van een eendelig pak t.o.v. de in mijn ogen voordelen van een combi, maar dit is zeer persoonlijk. Ik vind het beter zitten en het is m.i. veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Op het circuit eendelig, is ook verplicht, op straat lekker tweedelig. Makkelijk op het terras en op de WC ligtvje pak niet in de pot of op de smerige grond.
 
Ik neem sinds een aantal jaren graag de ''nadelen'' van een eendelig pak t.o.v. de in mijn ogen voordelen van een combi, maar dit is zeer persoonlijk. Ik vind het beter zitten en het is m.i. veiliger.

Dat ^

Naast het onpractische van een eendelige overall, zit deze wel een stuk beter dan een tweedelig combipak.
 
Op het circuit eendelig, is ook verplicht, op straat lekker tweedelig. Makkelijk op het terras en op de WC ligtvje pak niet in de pot of op de smerige grond.
Als je ONK gaat rijden is het verplicht, maar verder kan je gewoon circuitdagen rijden en zelfs MSL wedstrijdjes met een 2 delig pak. :)
Ik weet niet of ze er in de ZAC op letten.. denk het niet.

Heb overigens in december een 1 delige combi gekocht en die was in januari al stuk.
Komend seizoen maar gewoon weer in het 2 delige pak van Lookwell de baan op. ;)
 
Laatst bewerkt:
1delig zit wat fijner aangezien er geen band van de broek rond je middel zit. Had al een tijd een 2delig, kort geleden een 1delig pak gekocht omdat ik wedstrijden wil gaan rijden. Op de wc zitten is niet zo praktisch ... maar verder heb ik er weinig last van :)
 
2delig!!

Heb zelf eerst een 2-delige combi gehad, maar toen ik circuit-aspiraties kreeg en mijn combi te klein werd, voor een overall gegaan. Nu ik amper circuit rijd, heb ik toch liever een combi. Voordeel is dat je de jas ook los kunt gebruiken (als je een keer in een (motor) jeans gaat rijden en bij terrasjes is het handiger. Bovendien mag je met circuitdagen een combi dragen, alleen als je wedstrijden gaat rijden is eendelig verplicht.
 
Ik rij nog geen circuit, maar weet dat op idd niet verplicht is. Ik ga denk ik maar eens passen hoe dat zit tov een 2 delige pak.
 
1delig zit wat fijner aangezien er geen band van de broek rond je middel zit. Had al een tijd een 2delig, kort geleden een 1delig pak gekocht omdat ik wedstrijden wil gaan rijden. Op de wc zitten is niet zo praktisch ... maar verder heb ik er weinig last van :)



En als je het nu eens naar beneden doet vóór je op de wc gaat zitten?


:+
 
Laatst bewerkt:
Hangt er helemaal vanaf waarvoor je de motor gebruikt. Als (sportieve) hobby zou ik kiezen voor een ééndelig leren pak (veiligheid). Maar zelf heb ik tweedelig textiel; mijn klanten zien me anders al aankomen :P
 
1 delig.

Zorgen dat je voordat je gaat rijden eerst gaat schijten.

Als je dorst hebt even bij een tankstation, of supermarkt langs, blikje of flesje wegwerken, en weer door.
Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met terrasjes e.d.
 
Laatst bewerkt:
Hangt er helemaal vanaf waarvoor je de motor gebruikt. Als (sportieve) hobby zou ik kiezen voor een ééndelig leren pak (veiligheid). Maar zelf heb ik tweedelig textiel; mijn klanten zien me anders al aankomen :P

We hebben het hier over 1 delig of 2 delig leer. Niet over textiel ;). 2delig leer is over het algemeen net zo veilig als 1 delig. In theorie kan het blijven hangen aan een curbstone of iets dergelijks. Op het moment dat je richting een stoeprand met daar achter een boom schuift, maakt dat het verschil niet :p.

Overigens heb ik totaal geen problemen met rondlopen in een 1delig pak. Rits wat omhoog doen dat het blijft hangen, that's all.

En als je het nu eens naar beneden doet vóór je op de wc gaat zitten?


:+

Damn ... dat ik daar nog niet aan had gedacht ... |( ..... :+
 
Om heel eerlijk te zijn zit het issue bij mij vooral bij het kakken :P
Ik heb best wel een gezonde stoelgang en last van een fobie die zich wel eens openbaart in het enorme drang om te schijten.... (gezellig onderwerp jongens! :) ) 2 delig is dat geen probleem, ik heb geen idee hoe lastig 1 delig uittrekken is....
 
2 delig vond ik ook al waardeloos, kon mn broek niet ver genoeg omlaag krijgen om enigsinds normaal te kunnen zitten ... feitelijk is er met een 1delig pak dus niks veranderd :+
 
Zolang je niet enkel en alleen circuit doet zou ik 2delig nemen.
Voorbeelden zijn hier al meermaals gegeven; effe jas uit bij terrras, heel belangrijk het wc bezoek :)

En idd als je op straat nu op die; boom, tegenligger, bushokje, geparkeerde auto, enz... knalt maakt 1 of 2delig niets uit.
 
2 delig vond ik ook al waardeloos, kon mn broek niet ver genoeg omlaag krijgen om enigsinds normaal te kunnen zitten ... feitelijk is er met een 1delig pak dus niks veranderd :+
Ik kan beamen dat met een 2 delig in een gemiddelde pompstation plee bijzonder oncomfortabel schijten is... Protip: Invalidentoilet, die zijn ruimer en zitting is hoger :P
 
nog een voordeel voor 2-delig, het combineren van leren broek met textielen jas. over het algemeen zit er al "protectie"in een jas en hoef je die niet los aan te trekken.
maar 1-delig zit op de motor beter.
 
Protectie in de jas? Je bedoelt dat schuimen plaatje in je rug? Dat is geen protectie te noemen ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan