Motorpiraat had net twee dagen zijn rijbewijs

Als het 4 bekenden van elkaar zijn, dan zou ik het wel logisch vinden dat de 3 anderen samenleggen met diegene die zijn rijbewijs kwijt is, om de boete te betalen.

waarom? ieder is tog voor zich verantwoordelijk voor wat hij doet en als je daarbij gepakt wordt, tsja das het risico en dan moet je niet gaan janken dat je er het geld niet voor heb want dan had je het gewoon niet moeten doen ;)
 
waarom? ieder is tog voor zich verantwoordelijk voor wat hij doet en als je daarbij gepakt wordt, tsja das het risico en dan moet je niet gaan janken dat je er het geld niet voor heb want dan had je het gewoon niet moeten doen ;)
Ik zie je standpunt wel, en ik ben het er in principe mee eens als je solo rijdt.

Als je echter met 4 gaat knallen, dan heb je er met 4 plezier aan. Er is een zekere vorm van "safety by numbers" in het rijden met een groepje (ja, tot je een stuurfout maakt en je collega's in een ongeval betrekt). In dit geval, waarbij de motorrijders zich splitsten (en waarbij hopelijk de nummerplaten/namen van de anderen niet zijn doorgegeven) is er slechts 1 van de 4 die een boete gekregen heeft, terwijl de 3 anderen aan een bekeuring kunnen zijn ontsnappen.
In dit geval vind ik een zekere solidariteit wel mogen.
 
Veel hier op MF zeggen ,stommeling,roekeloos, sukkel en ga zo maar door,maar laat de eerste hier maar eens opstaan die nooit te hard gereden heeft,alleen als je hard of heel hard rijd moet je het geluk hebben dat blauw je niet ziet!
 
Ik zie je standpunt wel, en ik ben het er in principe mee eens als je solo rijdt.

Als je echter met 4 gaat knallen, dan heb je er met 4 plezier aan. Er is een zekere vorm van "safety by numbers" in het rijden met een groepje (ja, tot je een stuurfout maakt en je collega's in een ongeval betrekt). In dit geval, waarbij de motorrijders zich splitsten (en waarbij hopelijk de nummerplaten/namen van de anderen niet zijn doorgegeven) is er slechts 1 van de 4 die een boete gekregen heeft, terwijl de 3 anderen aan een bekeuring kunnen zijn ontsnappen.
In dit geval vind ik een zekere solidariteit wel mogen.

Tja... die ene had net 2 dagen zijn rijbewijs. Dacht dat hij wel met de grote mannen mee kon komen en helaas, hij was nog niet goed genoeg :P

Voortaan iedereen die zijn rijbewijs haalt verplicht een snelheidsbegrenzer op zijn fiets, het eerste jaar! Dat zal ze leren })


Serieus: Ik ben het ergens wel eens met je verhaal. Tenslotte kent de wet in andere gevallen het principe dat je uit de groep moet stappen en doe je dat niet, ben je medeplichtig. Met zijn 5-en langs een huis lopen en 4 gooien de ramen in en de 5de blijft er lachend bij staan. Dan kan je als kijker ook aansprakelijk worden gesteld voor de schade, dus deze motorboys zouden best mogen bijlappen ;)
 
Veel hier op MF zeggen ,stommeling,roekeloos, sukkel en ga zo maar door,maar laat de eerste hier maar eens opstaan die nooit te hard gereden heeft,alleen als je hard of heel hard rijd moet je het geluk hebben dat blauw je niet ziet!
Denk dat het meer te maken heeft met het feit dattie net 2 dagen z'n rijbewijs had dat mensen hem een sukkel noemen :+
 
Veel hier op MF zeggen ,stommeling,roekeloos, sukkel en ga zo maar door,maar laat de eerste hier maar eens opstaan die nooit te hard gereden heeft,alleen als je hard of heel hard rijd moet je het geluk hebben dat blauw je niet ziet!

gaat niet alleen over te hard rijden ,maar ook over de politie kwijtrijden.
 
Ach de media verdraaid het zoals gewoonlijk.
Ze zagen de agenten aan de anedere kant van de weg en gaven vol gas, en hadden niet verwacht dat de agenten zouden omkeren en achteraan zouden gaan. Toen waren de motorrijders al een heel stuk verder, de agenten moest ver boven de 200 km/h rijden om de motorrijders weer bij te halen en toen splitsten ze zich. Vervolgens zagen de agenten deze motorrijder bij het stoplicht staan of gaven het stopstekentje, en toen is hij gestopt.

Precies ja...zoals gewoonlijk. Waarschijnlijk hebben ze z'n snelheid niet eens goed geklokt... Teringagenten.
Zwaar kut voor die gast!
 
Precies ja...zoals gewoonlijk. Waarschijnlijk hebben ze z'n snelheid niet eens goed geklokt... Teringagenten.
Zwaar kut voor die gast!

:?
tering agenten. -O-
Zij kunnen er toch niks aan doen dat tie het gas volopen trekt, of hebben ze hem staan aanmoedigen? Risico van het vak.
 
Een MOTOR piraat?????? Hoe doet hij dat met die papegaai op z'n schouder met 200 + op de teller? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan