motorpolitie look a like bewust of niet?

Wat een ander aantrekt of niet moeten die zelf weten (met als mening dat geen beschermende kleding het stempel dom krijgt van me). Maar ik krijg wel de kriebels van die gasten die de motor ook bewust zoveel mogelijk op een politiemotor proberen te laten lijken.
Helemaal mee eens :Y


Nog een voorbeeld, deze heb ik ook wel eens zien rijden.
2628803687_1c699c5a2c_o.jpg


Al zit die striping er niet meer op, die heeft hij er uiteindelijk af moeten halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het wel maar ik denk dat er wat wordt omgedraait.

Volgens mij kies de politie niet voor fluorgeel onder het mom van kijk mij toch eens politie zijn. Volgens mij kiest de politie ervoor vanweg hun eigen veiligheid. Waarom zou iemand anders niet ook gewoon kunnen kiezen voor zijn veiligheid door fluor geel oid aan te trekken.

Ik heb alleen een hesje aan. Ik ben zelfstandig bij arbeidsongeschikheid krijg ik niets 0,0 uitkering.
 
Ik snap het wel maar ik denk dat er wat wordt omgedraait.

Volgens mij kies de politie niet voor fluorgeel onder het mom van kijk mij toch eens politie zijn. Volgens mij kiest de politie ervoor vanweg hun eigen veiligheid. Waarom zou iemand anders niet ook gewoon kunnen kiezen voor zijn veiligheid door fluor geel oid aan te trekken. Ik heb alleen een hesje aan. Ik ben zelfstandig bij arbeidsongeschikheid krijg ik niets 0,0 uitkering.
Kan zijn dat het voor de veiligheid is.
Dan is mijn volgende vraag: waarom hebben die lui dan ook ALTIJD een politiebroek aan?
Die zijn toch niet bijzonder opvallend of veilig?
 
RR, er zijn genoeg zwarte leren motorbroeken die ook voorzien zijn met een witte streep.. http://www.restyle.ws/products.php?catid=7..
Niet alles is gelijk aan dat van de politie, het lijkt net alsof je last hebt van het politie-syndroom; politie is eng. :+ :+

ps: mijn lerenbroek is bijna het zelfde maar dan zonder die streep. Ze zitten gewoon erg goed, ik denk dat anderen daarom voor zo'n broek kiezen, met of zonder streep. ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat het voor de veiligheid is.
Dan is mijn volgende vraag: waarom hebben die lui dan ook ALTIJD een politiebroek aan?
Die zijn toch niet bijzonder opvallend of veilig?

Tja, is mijn niet opgevallen. Maar een politie broek is wel veiliger en opvallender door de reflexistreep
 
RR, er zijn genoeg zwarte leren motorbroeken die ook voorzien zijn met een witte streep.. http://www.restyle.ws/products.php?catid=7..
Niet alles is gelijk aan dat van de politie, het lijkt net alsof je last hebt van het politie-syndroom; politie is eng. :+ :+

ps: mijn lerenbroek is bijna het zelfde maar dan zonder die streep. Ze zitten gewoon erg goed, ik denk dat anderen daarom voor zo'n broek kiezen, met of zonder streep. ;)

Politie is ook eng... ze kosten vaak geld (en ja dat is dan je eigen schuld ;))

Maar je haalt ze er best makkelijk uit. Iemand op een GSX-R of oude Bandit die die gele zooi aan heeft is echt geen wannabe agentje. Die gasten op een toerfiets, met koffers en op de "juiste" plekken de reflecterende stickers die willen er iets te graag op lijken. En dat vind ik kansloze mensen want dat is niet om de zichtbaarheid te doen maar omdat ze zo graag politieagentje spelen.
 
Als ik aan een nieuwe broek toe ben en ik kan kiezen tussen honderden gewone motorbroeken en slechts enkele politiebroeken, dan ligt de keuze voor de hand dacht ik zo.

Stel dat petten weer in de mode zouden komen. Wie koopt er dan een politiepet met het smoesje dat hij zo lekker zit? _O-
 
Vervelend is die kleding he.
De automobilisten gaan denken dat je van de politie bent en gaan daar naar rijden ipv te denken dat je maar een gewone motorrijder bent en ze dus hun grotere bescherming vanwege de auto in de strijd gooien.

En die gele motorrijders zijn natuurlijk veel erger dan de politieagenten in burger in een burgerauto.

EgbertO
 
Je wil niet weten hoe vaak scooterrijdertjes zonder helm zich kapot schrokken als ze mijn instructeur (in felgeel met rood en blauw) zagen aankomen.
 
Politie is ook eng... ze kosten vaak geld (en ja dat is dan je eigen schuld ;))

Maar je haalt ze er best makkelijk uit. Iemand op een GSX-R of oude Bandit die die gele zooi aan heeft is echt geen wannabe agentje. Die gasten op een toerfiets, met koffers en op de "juiste" plekken de reflecterende stickers die willen er iets te graag op lijken. En dat vind ik kansloze mensen want dat is niet om de zichtbaarheid te doen maar omdat ze zo graag politieagentje spelen.

Ik heb me vergist, jij hebt last van Toerfiets met Koffer is eng. Je valt daar telkens over......Waarom is dat?
 
Als ik aan een nieuwe broek toe ben en ik kan kiezen tussen honderden gewone motorbroeken en slechts enkele politiebroeken, dan ligt de keuze voor de hand dacht ik zo.

Stel dat petten weer in de mode zouden komen. Wie koopt er dan een politiepet met het smoesje dat hij zo lekker zit? _O-

Das een goeie :P
 
Aan de andere kant, hier op MF is het de sport om als Rossi rond te rijden.
Bij een Baksteen imitatie is het direct fout? :+
 
Zo even wat tegengeluid.
die $%^&* fluo gele of oranje jasjes, helmen en weet ik weel. Je ziet er gewoon NIET UIT. Ik heb ook altijd medelijden met de dienders, die zagen er vroeger toch echt stoerder uit.

En het is nog schijnveiligheid ook. Neem nou mijn dagelijkse stukje A2. Donkere ochtendspits, donkere avondspits, file, dus je rijdt er doorheen. Je ziet echter die fluo troep pas als de rijder ER VOORBIJ is. Dan heb je er niets aan natuurlijk. Dan rij je alleen voor lul. Als de rijder je van achter naderd, dan zie je alleen zijn/haar koplamp. Niet dat jasje.
Dat klopt an sich wel, maar heb je ook gedacht over het zij effect? Als je een kruising tussen de bomen nadert? Dan opeens kan dat stomme geel een wereld van verschil betekenen. En ja, dat heb ik uit ervaring. Het helpt misschien een beetje, maar net als al die andere dingen die je kunt doen maken vele beetjes het verschil.
Helemaal mee eens :Y


Nog een voorbeeld, deze heb ik ook wel eens zien rijden.
[afbeelding]

Al zit die striping er niet meer op, die heeft hij er uiteindelijk af moeten halen.
Er zijn ook mensen die een oude politiemotor overnemen en daarmee gaan rijden. Dat hoeft echt niet altijd per se te zijn om er uit te zien als politie. Sommigen hebben gewoon eigenlijk geen zin om die strepen eraf te trekken.
Waar ik mij aan dood erger zijn de motor verkeersregelaars die steeds meer op de politie proberen te lijken. |(

Van een afstand lijken het soms gewoon echte politiemotoren, snap dat ze willen opvallen maar dit vind ik te ver gaan kwa look al like. :N

Dit dus:

[afbeelding]
Leuk voorbeeld van een professionele centrale die zelf materiaal heeft om ter beschikking te stellen aan verkeersregelaars. Het zijn dus niet de regelaars die dit zelf regelen, maar een bedrijf dat uniformiteit en een bepaalde uitstraling nastreeft.
Slecht voorbeeld dus.
 
Ik heb me vergist, jij hebt last van Toerfiets met Koffer is eng. Je valt daar telkens over......Waarom is dat?
:^ daarnaast: Roy R, je hebt net generaliseren tot kunst verheven :}
Als ik aan een nieuwe broek toe ben en ik kan kiezen tussen honderden gewone motorbroeken en slechts enkele politiebroeken, dan ligt de keuze voor de hand dacht ik zo.

Stel dat petten weer in de mode zouden komen. Wie koopt er dan een politiepet met het smoesje dat hij zo lekker zit? _O-
moet ik met nu zorgen maken omdat ik een baret thuis in de kast heb hangen? Betekent dat dat ik nu ook een wanabee militair ben?
 
Laatst bewerkt:
het meest iritante vindt ik nog wel dat ze ook gewoon met zwarte banden rijden!!!


pffft wat een discussie, pas je rijstijl altijd aan, hoef je ook niet op te passen :)
 
Ik heb me vergist, jij hebt last van Toerfiets met Koffer is eng. Je valt daar telkens over......Waarom is dat?

[me="Roy "R""]gaat op de sofa liggen...[/me] ;)

Nee, heb zeker niets tegen toerfietsen. Heb me afgelopen jaar uitstekend vermaakt met mijn pa's FJR in de Moezel. Maar zoals ik ook postte: Wel tegen de mensen die ook de reflectie stickers zo plakken zoals ze op een politie motor zitten. Dat vind ik wat kansloos. Wil je mensen op fouten wijzen of respect krijgen die die politie krijgt? (als het goed is) Ga dan bij de politie.

Maar hoezo telkens? Misschien dat ik wat van mezelf gemist heb hoor?

:^ daarnaast: Roy R, je hebt net generaliseren tot kunst verheven :}

Dank u! Jaaaaaarenlange training is hieraan vooraf gegaan :)
Maar hoezo generaliseer ik?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf WW in een zwart met fluogeel regenpak. of het helpt? Geen idee, ik merk wel dat als ik door de file filter, er mensen plots hun wissel-van-rijvak toch even uitstellen omdat ik net passeer. Mijn conclussie? Ze hebben me gezien. Of het aan het fluopak ligt durf ik niet zeggen, want zoals eerder gezegd, Als je in de spiegel kijkt merk je er niet zoveel van (in het donker bedoel ik dan). Als er licht op schijnt valt het op, Maar in een file is er een overvloed aan licht, dus het effect wordt een beetje teniet gedaan. Blijf ik mijn pak dan wel dragen? Ja! Het blijft me toch het gevoel geven dat ik zichtbaarder ben. Wat die imitatielook betreft. Daar heb ik persoonlijk weinig last van. Ik kom ze ook niet zo vaak tegen.
 
Ik rij zelf WW in een zwart met fluogeel regenpak. of het helpt? Geen idee, ik merk wel dat als ik door de file filter, er mensen plots hun wissel-van-rijvak toch even uitstellen omdat ik net passeer. Mijn conclussie? Ze hebben me gezien. Of het aan het fluopak ligt durf ik niet zeggen, want zoals eerder gezegd, Als je in de spiegel kijkt merk je er niet zoveel van (in het donker bedoel ik dan). Als er licht op schijnt valt het op, Maar in een file is er een overvloed aan licht, dus het effect wordt een beetje teniet gedaan. Blijf ik mijn pak dan wel dragen? Ja! Het blijft me toch het gevoel geven dat ik zichtbaarder ben. Wat die imitatielook betreft. Daar heb ik persoonlijk weinig last van. Ik kom ze ook niet zo vaak tegen.

Dit vind ik ook geen imitatielook. Zoals ik al zei, een ieder trekt aan wat ze willen. Ik zelf rij gewoon in mijn zuurstokken kleurtjes rond. Maar verdom het om in fluo kleding te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Politie doet het imho aan omdat hun (boven)baas dat heeft opgelegd. Ik doe het aan om op te vallen (Ik heb alleen een gele C3 helm, ja die heeft de polite ook). Die helm merk ik het nu van, mensen zien me eerder. Een opvallende jas heb ik (nog) niet, maar de volgende wordt er wel een.

Je ziet immers veel sneller een opvalend ding verplaatsen dan een zwarte. En ik kies eieren voor mijn geld.

Overigens heb ik een naked en geen tourfiets ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan