Motorpsycho's XS1100 3 wieler

motorpsycho

MF veteraan
30 nov 2004
2.537
1
omg. Breda
Facebook
Damens en heren,

De kogel is door de kerk *D

Motorpsycho heeft sinds vandaag ook een driewieler.

imag0908o.jpg


Toen ik bij de verkoper aan kwam stond het span al buiten. Ik heb het spul ff bekeken en een klein stukkie gereden. Ik had wat twijfels omdat er toch best wel behoorlijk werk in gaat zitten om een goed span er van te maken. Blok loopt wel mooi. Elektronica is een zooitje -O-
En er moet behoorlijk wat achterstallig onderhoud aangepakt worden.

Vandaag meteen begonnen met een nieuwe kilometertellerkabel (3x woord waarde) en een nieuwe remslang achter te monteren. De kilometertellerkabel zat er niet op en de achterremslang lekte als een mandje. Dus achterrem deed niks voor remt slecht omdat er maar 'n 1 zuiger brembo remtangetje opzit. Het wiel van de bak remt helemaal niet aangezien iemand de remleiding gewoon door geknipt heeft :?
Ik heb nog 3 zuiger remklauwen van een Blackbird liggen dus daar komt er 1 van op de voorkant. De remleiding van de bak ga ik ook nog aanpakken zodat die ook weer remt.

En dan eerst is rijden om te kijken of het een blijvertje is. Vanavond al ff een rondje van 20 kilometer gereden :]

Ik is gelukkig met mijn project *O*
 
Thanx, foto's komt goed. Ben zelf ook dol op plaatjes kijken *D

Ik woon onder Breda dus als ik ff snel iets nodig heb dan ga ik eigenlijk altijd naar Ad v Gils. Zo ook vandaag.

Ik heb het span met de aanhanger en me bus opgehaald, op de terug weg naar huis meteen ff langs Ad voor 'n kilometerteller kabel en een remslangetje voor de achterrem. Gelukkig had hij dat gewoon op voorraad :)

Volgens Ad is het een Jos v/d Ven span. Er zitten wel EML wielen in maar was zeker geen EML aanbouw. Wie het weet mag het zeggen ;)
 
De ophanging ziet er ook spannend uit. Het lijkt net of alles los aan elkaar hangt.

Nee hoor, dat zit wel degelijk vastgeroest :X

Maar welkom hier en je hebt wel even werk voordat dat span naar je zin zal zijn denk ik?
Dat is het leuke van een zijspan hè... het houdt je van de straat !
 
Scherp Slijptol _O- .
Als je een beetje gaat zoeken kan je op marktplaats een keur aan goede remklauwen vinden. Ik zou gaan voor een setje vierzuiger klauwen van bijv. een Yamaha zoals Kwastert ook gedaan heeft.
 
Ik heb nog 3 remklauwen van een Blackbird liggen. Daar zitten 3 flinke zuigers in, zou toch ook goed moeten zijn. Mocht 1 remklauw nog niet voldoende remmen zet ik er gewoon 2 op :+


Werk heb ik idd nog zat :')
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 3 remklauwen van een Blackbird liggen. Daar zitten 3 flinke zuigers in, zou toch ook goed moeten zijn. Mocht 1 remklauw nog niet voldoende remmen zet ik er gewoon 2 op :+


Werk heb ik idd nog zat :')
als er 3 zuigers inzetten kan je denk ik gewoon in de vuilnisbak gooien ;)
 
hee zelfde als mij, ook Yamaha/XS1100/1978
snelste wat ik gereden heb is 138, had nog gas over.
130 over snelweg rammelen ook geen probleem.
verbruik bij mij ongeveer 1:11

heb nog 4 bakken met spareparts voor xs1100 2h9 mocht je nog iets zoeken/nodig hebben

Hey wat leuk, altijd handig die bakken met onderdelen :}

Heb nog wel 't nodige nodig. Maar zal er eerst eens een lijstje van maken, dan zien we wel wat jij nog hebt.

Ik heb wel 'n vraagje. jij kan me vast vertellen hoe ik het stationair toerental af kan stellen.
Ding loopt veel te laag om vervolgens af te slaan '(
 
Laatst bewerkt:
dat brembo klauwtje is een mooi klauwtje voor het zijspanwiel denk ik, dus ik zou hem nog niet gelijkweggooien.
 
als er 3 zuigers inzetten kan je denk ik gewoon in de vuilnisbak gooien ;)

nehh, hij noemt het brembo klauwtje ook een 1 zuigerklauw............ hij vergeet gewoon even dat er aan de andere kant van de schijf nog zo'n clubje zit.......... O-)
 
nehh, hij noemt het brembo klauwtje ook een 1 zuigerklauw............ hij vergeet gewoon even dat er aan de andere kant van de schijf nog zo'n clubje zit.......... O-)
Ik ben bang dat het voor die Blackbird klauwen inderdaad opgaat. Drie zuigers voor het uiterlijk, maar aan de andere kant een vast blok op schuifpennen.
Maar dat Brembo klauwtje heeft inderdaad twee zuigers.
 
Ik ben bang dat het voor die Blackbird klauwen inderdaad opgaat. Drie zuigers voor het uiterlijk, maar aan de andere kant een vast blok op schuifpennen.
Maar dat Brembo klauwtje heeft inderdaad twee zuigers.

tsja, ik weet dat er meerdere japanse sportfietsen zijn waar inderdaad glijdende klauwen gebruikt worden, rare jongens die japaners :}
 
Brembo klauw gaat ook niet meteen in 't ronde archief ;)

Blackbird klauwen zijn idd 3 zuigers met vaste achterplaat. Zijn jullie van mening dat dat niks is :? want dan kan ik beter gaan kijken voor een 6 zuiger remklauw *D

Thanx leluk2000, daar ken ik wat mee. Al heb ik die stelschroef op mijn XS nog nie zien zitten nie :?
 
Laatst bewerkt:
ff inchecken ;)

Ik heb nog wel een setje Tokico's liggen, vlgs mij 4 zuiger ?
Heb net de hele boel op slot en op alarm gedaan, geen zin om weer naar de schuur te gaan :+

( Misschien weet EHE nog wel welke het zijn, zaten in de plastic tas voor als de Grimeca 6 zuigers niet zouden passen )
 
ik had op mijn K100 voor ook een kleine brembo , daar ik achter en spanwiel rem toch als hoofdrem gebruikte was dat meer dan voldoende .
 
Terug
Bovenaan Onderaan