pSi
Die hard MF'er
Hier een stukje uit de autoweek. De graadmeter....
Sinds 1991 mogen motorfietsen de file inhalen. Om een en ander veilig te laten verlopen, hebben de politie en diverse belangenorganisaties een gedragscode vastgelegd. Zo dienen automobilisten altijd alert te zijn op inhalende motorrijders en hen de ruimte te geven. Motorrijders mogen de file niet inhalen wanneer deze sneller rijdt dan 40 km/h, de vlucht- en redresseerstrook zijn verboden terrein en het snelheidsverschil met de file mag niet meer bedragen dan 10 km/h. Maar wat zien we? Veel motorrijders komen knalhard op de file aanrijden, zigzaggen tussen auto's door, en gebruiker vrolijk de redresseer- en vluchtstrook. Ergerlijk en bloedlink! Moeten we het inhaalverbod voor motoren herintroduceren of moeten automobilisten niet zo zeuren?
Deel uw mening met ons op www.autoweek.nl via Graadmeter. Schrijven kan ook: Redactie Autoweek, De Graadmeter, Postbus 23134, 1100 DP Amsterdam.
Ik zou zeggen, laat jullie mening horen!
Groetjes,
pSi.
Sinds 1991 mogen motorfietsen de file inhalen. Om een en ander veilig te laten verlopen, hebben de politie en diverse belangenorganisaties een gedragscode vastgelegd. Zo dienen automobilisten altijd alert te zijn op inhalende motorrijders en hen de ruimte te geven. Motorrijders mogen de file niet inhalen wanneer deze sneller rijdt dan 40 km/h, de vlucht- en redresseerstrook zijn verboden terrein en het snelheidsverschil met de file mag niet meer bedragen dan 10 km/h. Maar wat zien we? Veel motorrijders komen knalhard op de file aanrijden, zigzaggen tussen auto's door, en gebruiker vrolijk de redresseer- en vluchtstrook. Ergerlijk en bloedlink! Moeten we het inhaalverbod voor motoren herintroduceren of moeten automobilisten niet zo zeuren?
Deel uw mening met ons op www.autoweek.nl via Graadmeter. Schrijven kan ook: Redactie Autoweek, De Graadmeter, Postbus 23134, 1100 DP Amsterdam.
Ik zou zeggen, laat jullie mening horen!
Groetjes,
pSi.