Motorrijders komend weekend niet welkom op toeristische plekken en landweggetjes

Oftewel; ja, we gaan die kut motorrijders weer oproepen om thuis te blijven.
moeten ze bij mij niet mee aankomen.:(
dat stelletje hypocriete onbenullen moeten eerst maar eens de vele schaatsers die afgelopen week zich niet aan de corona regels hielden en de medische wereld onnodig extra werk bezorgden maar aan de schandpaal nagelen.

voor die mensen is het toch nooit goed: ook al rij je met een elektrische motor, dan nog klagen ze dat ze je van ver horen aankomen...

dusss: gewoon geen aandacht aan het gemekker, je gezond verstand gebruiken en :] :t
fijne kilometers alvast!!! *O**O**O*

Gr.
Lonewulf
 
Inmiddels wat over en weer gemaild met VVN. Het komt er op neer dat men de link met het schaatsen niet begrijpt of beter: Niet wil begrijpen. Want zij hebben het nooit over schaatsen gehad en mijn vergelijking met verkeersveiligheid gaat volgens de woordvoerder niet op. Nee, ik heb de link tussen verkeersveiligheid en het vrijhouden van de ehbo's / zorg ook niet in eerste instantie gelegd. Dat hebben VVN, ANWB en de KNMV er van gemaakt!

Heb aangegeven dat ze de draagkracht van die paar motorrijders die nog wel braaf thuis willen blijven op deze manier snel verliezen.
 
Even toevoegen: het asfalt heeft behoorlijk wat te verduren gekregen afgelopen weken. Hou er rekening mee dat er overal gaten kunnen zijn.
Goede tip, ik liet vanmorgen een pakketje van mijn fiets lazeren door zo'n nieuw ontstane pothole. En verder in de straat zaten ook allemaal nieuwe scheuren :N
 
Inmiddels wat over en weer gemaild met VVN. Het komt er op neer dat men de link met het schaatsen niet begrijpt of beter: Niet wil begrijpen. Want zij hebben het nooit over schaatsen gehad en mijn vergelijking met verkeersveiligheid gaat volgens de woordvoerder niet op. Nee, ik heb de link tussen verkeersveiligheid en het vrijhouden van de ehbo's / zorg ook niet in eerste instantie gelegd. Dat hebben VVN, ANWB en de KNMV er van gemaakt!

Heb aangegeven dat ze de draagkracht van die paar motorrijders die nog wel braaf thuis willen blijven op deze manier snel verliezen.

Knap van je dat je de moeite voor neemt, heb zelf niets met clubs......Nouja eentje dan... :+
Doe gewoon je eigen ding en geniet op jouw manier,n.... :]
 
Laatst bewerkt:
Knap van je dat je de moeite voor neemt, heb zelf niet met clubs......Nouja eentje dan... :+
Doe gewoon je eigen ding en geniet op jouw manier,.... :]
Thanks! Het is soms een afweging: Blijf je klagen of meld je bij de instantie(s) zelf hoe je er over denkt? In dit geval vond ik het de moeite van reageren meer dan waard.
 
Ik trek mijn eigen conclusies en hou me in principe gedeisd, maar rij wel mijn eigen rondjes....daarom voel ik de zgn beperkingen niet zo...

Buitenlandse vakanties zijn vorig jaar niet doorgegaan, maar ik kom één per week al in het buitenland....tanken hè.

En als het as weekend weer ‘los’ gaat prima toch. Lawaai, rijbewijzen kwijt, ongelukken...voorspelbaar.
 
Kun je ook ergens klagen over al dat auto verkeer?
+1!

of over al die fietsers die al append denken dat er voor hen geen verkeersregels gelden???
en gaat artikel 185 van de wegenverkeerswet in de prullenmand zodat die niet meer door aso fietsers misbruikt kan worden om hun verantwoordelijkheid op een ander af te kunnen schuiven??
dat ze beschermd worden omdat ze ´zwakkere verkeersdeelnemer´ zijn is één ding.
maar de wetten moeten zodanig worden aangepast dat ook de fietser aansprakelijk kan worden gesteld voor het veroorzaken van ongelukken etc.

(ter verduidelijking: artikel 185 stelt dat bij bijv. een aanrijding met motor en fietser, de bewijslast bij de motorrijder ligt.
in de praktijk formuleren de fietsers en verzekeraars dat als: de motorrijder/koekblikker is ALTIJD schuldig, terwijl dit feitelijk niet de regel is)
 
Laatst bewerkt:

Het is weer begonnen, kutmotorrijders ook, heb je alleen maar last van, zelfs als je overdag wilt slapen.
1613779521263.png


Even gestoeid met Powerpoint. Meteen helder, toch? :+
 
Ben benieuwd waar we straks nog wel mogen rijden. Ze kunnen niet alleen “groepen” motorrijders verbieden dus de individuele rijder zal ook niet meer welkom zijn.
Daar gaan we weer, bukken en genomen worden.
 
Tuurlijk kunnen we de vette schijt eraan hebben en gewoon gaan. Het gaat alleen een beetje ver dat wij blijkbaar geweerd mogen worden waar anderen wel welkom zijn. Ik vraag toch niet om over een trottoir te rijden? De vraag is om net als elke ander medeweggebruiker gebruik te mogen maken van de openbare weg.
En dat blijven we ook gewoon doen...geen drama...
 
Nu moet ik eerlijk zeggen, ik was net even wandelen door de stad, die choppers met extreem luide uitlaten irriteren toch wel, geen tempo, vreselijk kabaal en wat erop zit kijkt onnozel stoer uit zijn ogen. En ik kan een lekkere zware grom echt wel waarderen...
 
Maareh......titel van dit topic...het is toch helemaal niet actueel? Ik heb niets gehoord of gelezen dat wij motorrijders een probleem zouden gaan zijn dit weekend als dan niet Corona gerelateerd.
 
Maareh......titel van dit topic...het is toch helemaal niet actueel? Ik heb niets gehoord of gelezen dat wij motorrijders een probleem zouden gaan zijn dit weekend als dan niet Corona gerelateerd.

dit weekend lijkt er wel geen enkel probleem te zijn met de drukte. Mooi! Blijkbaar lukt dat leef en laten leven aardig. Of het merendeel van de handhavers stond nog op avonddienst?
 
Niemand mag in groepjes recreëren. Motorrijders die dat wel doen roepen het over zich af.
Heb heel veel voorbeeldige rijders gezien, het gros valt weinig te verwijten.
Dieptepunt vandaag: naast een BMW rijder bij het verkeerslicht, beide hadden we het vizier omhoog. Ik dacht we wisselen wat woorden, maar dat was niet de bedoeling hoor. Nors voor zich uit kijkend, geen enkele reactie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan